Gå til innhold

NEEEEEEEEEI!!! Sofa-rengjøring S.O.S??

Anbefalte innlegg

Huff, så pinlig!!! Som om det ikke er gale nok å ha mensen så ser jeg at jeg har lagd en stoooor TR-flekk på sambo sin sviiin-dyre sofa. Huff, sånt har ikkje skjedd siden jeg var "fjortis".

Hvordan vasker man bort TR fra en lys sofa? Jeg tror det er microfiberstoff.( ?) Jeg har fuktet en klut med såpevann og skrubbet,men det er vanskelig å se det har hjulpet da sofaen blir helt mørk når den blir våt...

Ohh no, jeg MÅ få dette bort før sambo kommer hjem.... ellers så dør jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6364896-neeeeeeeeei-sofa-rengj%C3%B8ring-sos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

microfiber er kort fortalt plastikk, så tror det skal litt til for å ødelegge den helt. hvis ikke det går bort med vann og mild såpe (liiiite såpe så du ikek får skum i sofaen), så selger møbelbutikkene microfiberrens som du kan vaske flekkvis med... men nå når jeg skriver dette så er jo de stengt :o/ åh, håper det går vekk! når det er sagt så er microfiber et enkelt stoff å holde rent altså, så dersom du ikke får det bort i kveld så får du løpe i butikken i morra etter rens...

Annonse

trekket går desverre ikke ann å ta av, så jeg har tatt på litt zalovann (det skummet ja....!) og venter på at det skal tørke igjen så jeg kan se om det har haytt noe nytte. Det er godt å ha mange råd i bakhånd!

Kaldt vann er bra. Men hører folk bruker potetmel også på flekker. De venter til det tørker og støvsuger etterpå. -Hvis ikke flekken går av: Det er da ikke verdens undergang:0), det er fabrikker som lager sofaer. Det kan du smile og si til sambo. Tenk på alle flekkene knøttene deres kommer til å lage i en tøysofa. ( Håper du ikke blir fornærma, ikke meninga). Jeg er sååå glad for at vi har skinnsofa. Tøy er penere, men skinn er absolutt mer praktisk. Håper du får av flekken jeg. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...