Gå til innhold

Noen gravide frisører her???

♥Dumle♥ har tre søte små♥

Anbefalte innlegg

Er frisør og jobber på et travelt kjøpesenter.

Det er kaostilstander til tider og vi har masse å gjør og ser for meg når eg kommer et stykke uti graviditeten at det ikke nytter å ligge på latsia og sette seg ned å slappe av for mye..

Kan liksom ikke bare sette av god til til alle kundene heller...??

Hva gjør dere?

Jobber og holder ut til uke 37 selv om du kanskje

skulle tatt det med ro?

Eller tar du hensyn til deg selv og får gradert sykemld?

Har dere noen gode råd eller noe til meg som er gravid i frisøryrket?

(ikke lengre enn uke 8 ennå da)

Fortsetter under...

Hei.

Er gravid i uke 7 og begynner på et nytt sted fra mandag av. Når man er ny på et sted må en jo liksom trå veldig til for å "vise seg" litt frem. Gruer meg veldig til julesesongen. Har 6 mnd prøvetid, så jeg vet ikke hvordan dette skal gå.. Det er tungt å jobbe som frisør fra før av. Jeg tror det beste er å si ifra på arbeid slik at en kan få noen småpauser innimellom uten å bli kalt inn på bakrommet.

• 4 uker senere...

Hei BellaR78!

Jeg er også frisør, gravid og jobber på ett kjøpesenter. Men jeg har ikke reflektert så mye over hvordan svangerskapet kan påvirke jobben min enda... Siden jeg er enda tidligere i svangerskapet en du, vil halve desember ha gått før jeg har kommet over 12 uker... Vil gjerne holde det hemmelig frem til da...Selvsagt må jeg si ifra om jeg ikke kan gjøre den jobben jeg vanligvis gjør, men sett av bedre tid mellom kundene dine, ta deg små pauser innimellom og tenk positivt. For min del kan jeg jo ikke gå rundt å tenke på at jeg kanskje ikke klarer å jobbe for fullt hele tiden, det tar jeg som det kommer.

Tenker litt på de som gikk gravide for mange år tilbake i tid. Det gikk da bra med de også. Jobbet kanskje både natt og dag helt fram til fødselen, og så ut i jobb rett etter fødselen. Da må en jo tro at det går bra med oss også.

Jeg er klar over at desember er en travel måned som frisør, men mitt råd til deg er å ta det som det kommer... Gi arbeidsgiveren din beskjed dersom du skulle få noen problemer underveis (fram til graviditeten blir offisiell), og be om å få tilrettelagt jobben ut i fra dine behov. Min arbeidsgiver er en såkalt IA-bedrift, som vil si at dersom du er "for" syk til å gjøre det du vanligvis gjør kan, du f.eks ta deg av forefallende arbeide frem til du kan jobbe "normalt" igjen. Så fremt du ikke er sengeliggende ol. Lykke til, BellaR78!

Min arbeidsplass er også IA bedrift,men hva er forefallende arbeid på en salong da??

Vaske??

Er akkuratt nå sykemeldt pga kvalme og trøtthet.(uke 12+1)

Legen sa det kan være aktuellt med gradert sykemelding utover,siden jeg har den jobben jeg har med masse ståing,som han mente er uheldig i lange peroder...

Er faktisk ikke så lett å sette av ekstra tid til kundene,og ta pauser når jeg vill.. Har prøvd det ja..

Kanskje var innlegget mitt litt negativt,men kjenner allerede nå tegn på at dette kommert il å gå skeisen om jeg skal jobbe fullt lenge.

Har slitt mye med senebetennelse i skuldrene og armene,så jeg ser ikke akkkuratt fram til travle tider i desember nei..

Uheldigvis er det åpent til 22.00 på kveldene,og søndagsåpent-i desember...

Hei du!

Jeg er frisør og er 40 % sykemeldt nå (26 uker).

Jobbet fullt, men fikk litt plager med bekkenet, og legen ga meg sykemelding md en gang, var ikke noe problem.

I yrket vårt er det jo ikke så lett å tilrette legge så mye, siden vi jobber med kunder på måten vi gjør!

Man skal jo gjøre en god jobb, og ikke minst være i form og opplagt.

Jeg jobber nå noen timer hver dag, og det fungerer helt ypperlig.. Synes det var bedre med kortere dager foreløpig, for da rekker man ikke å bli så sliten, for det blir man etter en vanlig dag med fulle lister!

Og, man taper ikke på det, med tanke på lønn (hvis man jobber på provisjon da, som meg)

Vi er jo forskjellige, men man vet best selv, så hvis du føler for å jobbe mindre synes jeg absolutt du skulle det, da holder du jo også ut lenger!

Lykke til :)

Flere frisører her eller???

• 1 måned senere...

halloen. Eg er frisør og er 10 uker på vei. har ikkje klart å fortelle det til sjefen enda, er redd han skal bli sint å begynne å gjere livet surt for meg på salongen...Har ryggplager fra før og dei blir ikkje bedre med dagene.. Har mine tvil om at det blir tatt hensyn til og at han tilrettelegger arbeidet for meg, han presser altid listene til oss ansatte... men no kan det jo hende at eg tar feil... det står vel igjen å sjå.....

dalajentao

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...