Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Jeg er førstegangsfødene og fant denne listen på nettet! Jeg bare lurte om på dere flergangsfødende har noe dere vil føye til denne listen, eventuelt ta bort hvis dere ikke har opplevd det som nødvendig? På forhånd tusen takk=) Utstyrsliste:http://www.babyshop.no/77_Utstyrsliste2003.pdf
rødhette* Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Vi bruker den lista Har tilføyd helsetepper, og strøket bleiebøtte...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Den var ganske lang, mye her du ikke nødvendigvis trenger... Bleiebøtte (mange som syns det er greit uten, jeg liker min) Badetermometer (Har jeg aldri brukt) Neglesaks (bruker en liten negleklipper som jeg hadde fra før) Såper (de fleste babyer blir ren av rent vann... og huden deres har det bedre uten) Balje m/stativ (hva er galt med gulvet eller det å sette en vanlig balje oppå stellebordet?) Kjekt, men unødvendig :-) Våtservietter (kjøp hvertfall coop sine billigste våtservietter, de er det minst skummle stoffer i)(det går veldig fint an å ha med seg fuktede vaskekluter i en pose...) Siklesmekker...(ikke alle babyer sikler) Overmadrass (har ikke brukt det) Putetrekk (brukte en flanellsklut under hodet de første mnd) Sengehimmel Musikkmobile (Hvis du vil venne ungen til action i sengen så hversågod :-) ) Parasoll (Har en jeg aldri har brukt) Vognpose (Kjøp etter behov om du ikke har vinterbarn) Bæresele (Kjøp etterpå om barnet må bæres mye, brukte min to ganger..) Reiseseng (Kjøp den dagen du trenger det) Reisetrille (den dagen du trenger det) Ammegenser (fint på de med figur til det, ellers går det fint å amme uten) Ammeinnlegg i bomull har jeg aldri hørt om, høres ikke bra ut siden bomull blir kaldt når det er vått... Ikke alle trenger støttetruser/belte Velværeprodukter må være fint om du orker og får tid (lite sannsynlig :-) Pumpe (se om du trenger det) Ammestol (sikkert fint om du har masse penger :-P Ammepute fungerer for noen Ammemadrass (aldri hørt om...) Pappaboka...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 flanelskluter og flanelsbleier, kan en aldri få nok av, kjøp masse, kan legges under hodet i vogge/vogn/seng/sofaen/stellebordet gode og myke å vaske med og tørke barnet etter bading, kjekke gulpekluter da de tar opp mere enn flanelskluter, har begge deler men skal kjøpe flere flanelskluter og bleier denne gangen.(flanelsbliene brukes som kluter i som bleier)
MM med spire Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 jeg har og skrevet ut denne lista, men bruker den nok ikke slavisk... har strøket noe, og lagt til noe... Vi er jo forskjellige, og ting som fungerer for noen, fungerer ikke for andre... Tror man må prøve seg frem jeg. Kjøpe det man tenke seg å bruke, dropp det du ikke har magefølelse for
selfangerkjerringa Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Her er et par ting jeg følte jeg hadde STOR nytte av da jeg fikk forrige knøttet mitt: - gaskluter (brukes til både vasking og som gulpekluter osv) - badeolje (naaf sin badeolje - til både bad, massasje mm) - ammepute (utrolig avlastende for skuldre/nakke) - bleiebøtte (herregud så ekkelt det lukter av brukte bleier som ligger et par dager) - badebalje (trenger ikke være fancy - vår kostet 69kr på ikea) - bæresele (jeg brukte den ikke, men pappa'n elsket babybjørnen) - helsetepper (til underlag, teppe, kosepledd, innpakking osv. Sjekk kvaliteten - mykheten varierer VELDIG fra butikk til butikk!) Dette kjøpte jeg/fikk jeg, men hadde IKKE bruk for det: - barnenegleklipper (et lite mareritt å klippe negler helt til jeg gikk over til en vanlig negleklipper) - lekegrind (verken jeg eller knøttet trivdes med konseptet) - sovepose (sånn som man putter ungen i så h*n skal ligge roligere om natta) Dette har jeg aldri kjøpt, og kommer heller ikke til å kjøpe: - ammemadrass (hva ER poenget egentlig?) - sterilisator (like greit å koke flaskene - med mindre knøttet ikke tar bryst men bare flaske - da endrer jeg nok mening!) - ammeplagg (jeg bruker egne patenter med singlet/topp som brettes ned/opp) - badetermometer (stoler på albue-trikset istedet. Aldri hatt problemer med feil badevanntemperatur.) - stellebord med badebalje (vi brukte håndvasken til daglig stell/vask av knøttet, det varer forbausende lenge, og plastbaljen i badekar/dusj er like praktisk som stellebord)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå