Gå til innhold

HUFF!!Gruer meg til UL på onsdag!


Susan*lillegutt og mini*

Anbefalte innlegg

Det er enda to dager til ja,men gruer meg,hadde en utrivelig lege der sist,som ikke ville høre på noe jeg hadde å si.

Er jo ikke langt på vei,men legen og jordmoren min mente ca.8 uker,mens UL legen mente ca.5-6 uker (for 2 uker siden idag)

Han tok bare utvendig UL,ikke innvendig,som både jeg og hun sykepleieren trodde han skulle,siden jeg ikke er langt på vei,skulle finne ut hvor langt jeg var på vei,siden mensen ikke har vært regelmessig etter at jeg fikk den etter lillegutt ble født,og skulle måle livmorhalsen,for den ER kort,men neida,den var så lang som den skulle være sa han,og klarte utolig nok å måle den på utvendig UL..både fastlegen og jordmoren min forstod ikke hvordan han hadde klart det..

 

Han mente jeg gikk altfor ofte til kontroll da jeg gikk med lillegutt,gikk hver 14dag og fikk innvendig UL pga.limvorhalsen,og fordi vi mistet i uke18, 3mnd før lillegutt ble laget,og ble da LOVET godt oppfølging i de andre svangerskap.

 

Dette var ikke den legen jeg i det hele tatt skulle gå til på UL,for han var ikke der,eller va opptatt med et eller annet,for jeg ringte å spurte etterpå om det var han,for har bare hørt gode ting om han,og det var ikke han.

Jeg gikk gråtende ut derifra etter å ha kranglet meg til å komme tilbake om 2uker istedefor 1mnd,det betydde fint lite for han at jeg ble beroliget av ofte kontroller,også kom jo lillegutt i uke 35 også da.

 

Fra jeg gikk inn til jeg kom ut,og da var det en kort utvendig UL tatt,så tok det knapt 10min,ikke ville han skrive på helsekorte mitt heler,for det betydde ingenting,for jeg var så kort på vei,og alt kunne jo skje..ble bare så lei meg da!!

Sykepleieren trøste meg og ga meg en god klem etterpå når hun så at tårene mine trillet.

Legen sa også på en frekk måte:

Jeg ser at du har TATT abort i uke 18..

Nei,sier jeg,vi mistet da,hadde en MA da.

Ja,men det er det samme og det var bare ett barn.

Nei,sier jeg igjen,det var to,det var tvillinger vi mistet,

Ja,men det går for ett sa han surt tilbake.

 

Akkurat som om jeg ikke er lei meg nok fra før at pga at vi har mistet,så begynner han å rippe opp i dette uten å vite noe om det,kun fordi han ikke orket å ta seg 2min til å se gjennom journalen jeg hadde om akkurat dette.

 

Nei,huff..hvis det er samme lege på onsdagen så nekter jeg å gå inn.

Har så dårlig erfaring med dette sykehuset også,da jeg gikk med lillegutt så var jeg kommet til Uke 12,da begynte jeg å fossblød,og legevakta mente det var en spontanabort,men ville sende meg til UL uansett først,kom på sykehuset å det første sykepleieren spør meg om: Vil du prate med en prest?? Dette før jeg har vært til UL,og de satte sånn teflon i armen min pga jeg skulle opereres etterpå..

Men på UL var det FULLT liv!!! Aldri vært så glad i hele mitt liv,håper så jeg slipper å føde der,vil ikke det,får klaus bare jeg går inn døra på det sykehuset!!!

 

Huff..unnskyld for at det ble så langt dette innlegget,og takk til dere som orka å lese det.

 

Mange klemmer fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, leste innlegget ditt. Fikk skikkelig vondt når jeg leste hvor uheldig du har vært. Men du vet jo at du kan si til legen at du NEKTER å ha en kvakk salve som han, mens mange hører på... fin hevn....

Har selv mistet 3 ganger det siste året, er i uke 10+ ett el annet...

Jeg er så heldig at jeg har en kjempe flink lege. Har kjempe oppfølging både fra legen på gyn i Hammerfest, og fastlegen her hjemme...

Da han fikk høre at jeg var gravid igjen var det ikke noe spørsmål om tidlig ul. så i morgen skal jeg på min 2.

Skal krysse fingrene for at du ikke får samme lege...

lykke til på onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk=)

 

Nei,da jeg ble gravid med lillegutt,så henviste fastlegen min meg til en privat gyenkolg,og han var kjempegrei,men nå har vi flyttet tilbake dit vi bodde før,og jeg har blitt gravid igjen,men liker absolutt ikke sykehuset her,og får jeg ikke den legen som jeg skal ha på onsdagen,så orker jeg ikke mer,og er på en liten plass jeg bor,så her er ingen private gynekologer her heller.

 

Lykke til,til deg også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så forferdelige opplevelser. Stakkars deg! Det er helt utrolig trist at slike folk (uten empati) jobber i helsevesenet. Skjønner godt at du gruer deg til UL etter slike opplevelser. Skal tenke på deg, lykke lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ha klaget inn legen/sykehuset for Helsetilsynet i fylket der du bor. Dersom du synes det er ubehagelig, kan du jo vente til etter fødselen og du ikke skal ha noe mer med ham/kollegene hans å gjøre. Så kanskje han skjerper seg/ får en reaksjon så andre slipper å oppleve det samme.

 

Be om å få en annen lege neste gang, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg synes også at du burde bytte lege. Hvis de spør hvorfor, så er det bare å si det som det er. Det er iallefall en god nok grunn!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...