Gå til innhold

Hva gjør jeg med dette da tro??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget med nakkehodepine en ukes tid nå, forrige uke sov jeg nesten fra jeg kom hjem fra jobb og til neste morgen. Trodde jeg hadde fått slappa av i helgen såpass at det ble bedre denne uken. Gikk greit på jobb i dag også, men da jeg gikk ut døra kl 15.30 kjente jeg at hodepina var på good tur.

Så slokna jeg etter middag da jeg kom hjem, og våkna først nå! Og jeg som hadde tenkt å trøste meg selv med å handle litt babyklær til 25% avslag på Cubus... Buhuuu...

Lurer på om jeg skal ringe legen hvis det ikke blir bedre i morgen. På fredag besvimte jeg faktisk pga nakken og hodepina, ble litt redd da jeg aldri har besvimt før. Uff, ble sytete dette her , men vet ikke hva jeg skal gjøre. De på jobben vet at jeg er gravid, men jeg har ikke fortalt det til sjefen enda. Har bare vikariat ut året så...

Andre som sliter litt ifht helsa og jobben? Eller noen med tips, råd, tanker? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å besvime er jo ikke så bra... tror du bør ringe å snakke med legen din i morgen jeg... om han mener du bare kan jobbe videre så er jo det greit, men da har du jo fått en profesjonells mening om saken... litt tryggere det;) Og om han mener du bør ta noen dager fri så får du jo sykemelding da...

Skrevet

Ja jeg får vel gjøre det. Kan vel bare si til sekretæren at jeg skulle hatt legens vurdering ifht en sak, må vel få prate med henne på tlf da...

Skrevet

Kanskje du kan unne deg en herlig time hos aromaterapeut og få løst opp noen stive muskler?? Er deilig for både kropp og sjel det!! Å gjøre noen tøyeøvelser syns jeg også hjelper. Forresten syns jeg selv at jeg reagerer mer på varme nå enn før, blir svimmel og vil svime av. Kanskje det hadde noe med saken å gjøre for deg også?? Lykke til!! :)

Skrevet

ja bare ring å snakk med legen først, og om du må komme innom så får du jo bare en time:) Lykke til da, og håper du får en bedre dag i morgen:)

Skrevet

Oi, ja, aromaterapeut... Hm, nå skal jeg sjekke nettet om det finnes i nærheten her, det hadde vært deilig, aldri prøvd det før. Jeg også gjør en del tøyeøvelser, ruller på skuldrene og svinger med armene osv. Min mor er sykepleier, så har fått det innprentet at det er veldig viktig med slike øvelser :) I tillegg har jeg fått lånt en varmepute av henne til å ha på skuldrene, hjelper litt det også, så var nok ikke varmen som gjorde utslaget til meg. Satt ute i fri luft på kveldstid da det skjedde, på teater iby'n jeg bor. Veldig morsomt... Ikke akkurat, blir så lett flau jeg :)

Men tror det blir aromaterapi ja, kan unne meg det da det faktisk ble igjen en del av lønna denne måneden :)

Skrevet

Uffda det der er ikke gøy!

Jeg var plaget med blodtrykksfall med forrige. Kunne svima av når som helst og hvor som helst. Dette kom spesielt når jeg stod i kø eller lignende. Kanskje du har noe sånt?

Aromaterapi hørtes deilig ut, men de sier at en bør holde seg unna de med mye lukter når en er gravid.

Håper litt masasje hjelper deg med nakken.

Hilsen

Skrevet

Oi, blodtrykksfall i "tide og utide" må ha vært plagsomt. Jeg hadde vel blodtrykksfall ettersom jeg besvimte, men mamma målte blodtrykket mitt like etterpå og da var det helt normalt ihvertfall. Tror det er noe nerver i klem baki nakken eller noe, kjente/kjenner ut sånn... Spesielt hvis jeg sitter med sammensunken holdning og hodet litt fremover...

Men aromaterapi ja, hvorfor er ikke luktene bra? Vet du noe mer om dette?

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg hadde helt normalt blodtrykk rett etterpå. Merkelige greier. Men det gikk over etter fødselen. Jeg skulle ta aromaterapi da jeg var gravid sist gang. Dette var på en salong. Jeg fikk ikke lov å bruke den med oljer som luktet sterkt...er ikke sikker men tror det går gjennom til ungen og det var vist ikke helt bra. Kanskje noen andre har et godt svar på det?

Håper nakken din har blitt bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...