Gå til innhold

nå trenger jeg virkelig hjelp jenter.....ang SA og HCG

Anbefalte innlegg

Jeg får jo bare positive tester....og jeg VET at jeg ikke er gravid ( har vært på ul). Men det er jo nå 2 uker siden jeg fikk målt hcg-nivå til 200. Skal ikke hcg-nivået synke ganske raskt igjen??? Jeg har tatt en cb-dig ( er ikke det den typen som er minst følsom, altså det skal mer hcg til før den slår ut??)....

ÅÅÅ jeg blir gal.....jeg har jo lageret med el-tester liggende klart men det er jo lite vits i de hvis det er for mye hcg i kroppen min...da vil de jo bare bli pos likevel.....

Er det noen sjeler der ute som vet hvor lang tid det skal ta før hcg hormonet er ute av kroppen????? Noen som har fått målt nivået??

Hvor lang tid tok det fra SA til du testet neg på graviditetstesten????

Fortsetter under...

Det var veldig rart at hcg ikke er ute av kroppen din til nå! Det skal halveres hver dag, seinest annen hver dag i noen tilfeller. Cb digital trenger 50 IE hcg, så det er merkelig at den slår ut nå du hadde 200 for 2 uker siden. Er du helt sikker på at du ikke er gravid?! Det sies at det skal være veldig lett å bli gravid etter en sa/ma.

skjønner godt att du er utålmodig men det tar lang tid før hcg er ute av kroppen hadde ett svangerskap utenfor livmoren å gikk jevnlig til legen for å ta blodprøve å det tok 2-3 mnd før jeg var hcg fri! så du må nok smøre deg med tålmodighet! lykke til!

hmmmm ja det er kjemperart....Jeg var på ul på torsdag i forrige uke...da kunne de ikke se noe så han antok at jeg hadde mista. Nå blør jeg igjen...så jeg lurer litt på om jeg faktisk har en SA nå...dvs at jeg har vært gravid en gang til etter første SA....

Sånn jeg tenker det så var HCG-nivået på vei ned da jeg målte første gang og det lå da på 199....En uke etterpå ble det målt til 207. Det jeg da lurer på er om jeg kan ha blitt gravid mellom de to målingene???? Kan det være mulig??? Jeg trodde at egget brukte en uke på å feste seg???

Takk for svar Nickoline

Vet du, dette syntes jeg var kjemperart. Jeg har lest endel om hcg, men dette skjønner jeg ikke mye av. Hvis du, etter du hadde mistet, fikk 199 en dag, vil jeg si at hcg skulle være på 0 en uke etterpå. Men siden du da hadde 207, kan jeg ikke skjønne annet en at du må ha blitt gravid igjen for så å miste en gang til... Tror du må snakke med en lege om du skal få et riktig svar... Ønsker deg uansett lykke til videre med prøving! Nå MÅ jo spire sitte neste gang :-)

Annonse

Ja jeg skal til legen på fred.......uff kan nesten ikke vente....Jeg får få han til å ta en ny prøve og se hvordan hcg nivået ligger an....jeg syns det høres litt voldsomt ut å skulle bruke 2-3 mnd når jeg bare har vært gravid en ukes tid nå siste gang....hmmmm merkelige greier....Hadde vært kjekt hvis det fantes tester til hjemmebruk som viste hcg-nivå....sant?? Takk for svar......ååååå det er sååååå lenge til ferdag...

tror ikke du ha blitt gravid igjen for hcg nivået skal doble seg hver andre dag så hvis du har 199 skal det være 400 ca 2 dager etter! så det spørs om det er utenfor livmora husker det var ett pes å ta de prøvene men det tok 2 3 mnd med meg men det var fra jeg testet meg første gangen å da var jeg oppi ca1000 så da vil det josi att det går raskere med deg! men det er viktig å bruke beskyttelse mens det fortsatt er igjen hcg i kroppen din for du kan ikke bli gravid 2 ganger! det var iallefall det jeg fikk beskjed om på sykehuset!

men i allefall lykke til på fredag!!

Jeg hadde en sa i februar og en ma i1/7, i siste svangerskap tok jeg mange blodprøver for å følge med på utviklingen av embryoet, jeg mistet da, og fikk beskjed om at HCG kunne henge i flere uker. Så bare vær tålmodig, og bare prøv å bli gravid igjen med en gang:) De sa i alle fall det på sykehuset til meg, prøv med en gang - kroppen er leget når blødningene er over:)

Tvi tvi:)

pp4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...