Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Her sitter jeg, kveld etter kveld og trapper godis i trynet. Klarer ikke å holde opp altså, så det blir gjerne en sjokolade om dagen. Huff, har forstått det slik at en får større barn hvis en spiser mye godter de tre siste mnd av svangerskapet. Har noen peil på dette? Erfaring? Sikker på at jeg får en diger sukkerklump!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 hei.... jeg har spist det jeg ville i begge mine svangerskap.. hadde dilla på kvikklunsj og sjokoladepudding forje svangerskap... fikk barn på 3500 kg.. så jeg tror ikke det har så mye å si.... denne gangen spiser jeg isbiter til gullmedaljen.....men barnet er estimert til å veie 3500 denne gangen også....
lana<3 Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Hmmm...stemmer ik hos meg...spiser sånn som du gjør...venninene mine også...de fikk normalvektige barn...og jeg har en baby som bare blir 2900-3000 ved termin....har mild svangerskapsforgiftning da...
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 har dilla på søtsaker selv- men det fører ikke nødvendigvis til stort barn.. heller at mor blir litt ekstra stor i kroppen.. Jordmora spør alltid meg, ja er du forsiktig med karbohydrater / sukker og salt.. Ja svarer jo alltid jeg.. *kremt* må jo unne seg litt godt i helgene..
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 har kun noe å si hvis man utvikler svangerskapsdiabetes
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Hadde sukker ved første svangerskap = barn 2540 fullbåren. Og ved tredje svangerskap = barn 3990 fullbåren Men har hørt at kvinner med diabetes ofte får tunge barn....ikke vet jeg...
Tingelingelate med to tomater Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Forrige svangerskap klarte jeg nesten ikke å spise noe godterier, spiste derimot mye frukt og taco. Lillegutt kom 1 mnd for tidlig og veide 4150 gram:-)
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 det er slik som noen her sier ja. det er kun visst man får sv.skapsdiabetes man kan få store barn pga mye sukker.. det er vel litt sånn "skremselspropaganda" for å spise sundt.. hehe men d ER jo best å spise sundt da men..hehe
Gjest Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 tror ikke det har så mye betydning , spiser endel sjokolade selv da jeg har liten matlyst ellers for tia..og babyen min blir neppe større enn 3000g v/fødsel. Ei vennine av meg la på seg 25kg i svangerskapet, hu stappa i trynet masse godis hver dag, og gutten hennes veide knappe 3200g...
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 Snakket med legen om dette på forrige time og hun sa følgende: "Normal bruk av sukker gir deg ikke nødvendigvis ett større barn- det er ikke påvist. Det som derimot har skjedd er at barn over tid har blitt gradvis større og de setter det i sammenheng med mer sukker i maten enn tidligere"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå