Gå til innhold

el test som graviditetstest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stemmer det ja! Den vil slå ut minimum en 3-4 dager etter at egget evt har festet seg, så ikke så mye før en graviditetstest egentlig. Tenkte å ta en el-test selv på torsdag/fredag for å se om den slår ut (tror jeg hadde festeblødning i dag). Sist jeg var gravid slo el-testen ut kjempepositivt!

Dette har jeg ikke hørt om før.... Men skal el-testen vise slik som ved el da? Altså at begge strekene må være like sterke? Kanskje jeg også skal prøve dette på fredag da, har noen liggenede... Venter tante rød på mandag eller tisdag til uken. ER så fryktelig kjedelig å vente, tiden går så sakte, og jeg tenker bare på om jeg er gravid eller ikke!!! ;)

Jeg tror at jeg må slutte og kikke innom denne siden.... Nå ble jeg litt ivrig og tok en EL test. Venter mens før helgen, kanskje. (Litt ujevn syklus, men i forhold til mens forrige gang så blir det til helgen.) Nå var EL test positiv..................... Vil en graviditets test slå ut nå også, dersom jeg er gravid????

Annonse

Jeg brukte EL-tester som graviditetstester. De fungerer som valige grav.tester, bare at begge strekene må være like sterke. (Selv om et svakt utslag jo indikerer at det er en hcg.stigning.) Men for å kunne bruke det, må du jo vite sikkert hvor du er i syklusen (Ikke på dagen selvfølgelig) slik at det ikke er en EL du finner, ettersom de får utslag både på hcg og lh.

Hos meg fungerte det utmerket, jeg tok en først ei uke før ikm, fikk en strek som var ca halvparten så sterk som kontrollstreken. 3 dager før ikm fikk jeg en strek som var ca like sterk, og på ikm fikk jeg en strek som var nesten dobbelt så sterk. (Jepp, testegal, og var sikker på jeg var gravid, så måtte jo få brukt opp EL-testene...)

*på besøk fra 2. tri*

Hvis du har digital, vil det jo si at dersom du får positiv på testen, blir det det samme som positiv Grav.test, når den er tatt rundt ikm. Du vil bare ikke kunne få utslag like tidlig som med vanlig strek-tester, men slipper den biten med tolkingen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...