Gå til innhold

Bekkenløsning (helvete..) Unnskyld utrykket:)

Anbefalte innlegg

I dag når jeg kom hjem, skulle jeg tilbake i bilen for å hente noe...og der sto jeg...halvveis til bilen!! Kom ingen steder, låste seg fullstendig! Måtte be datteren min på 3 år om å hent mobilen min, og ringe til mor og far. De kom å hjalp meg inn i huset, greide ikke å gå selv... Skal det være så ille -denne bekkenløsninga?? Skal til jordmor i morgen, og håper jeg får noen gode råd om hvordan jeg kan gjøre det bedre.. Er det fler som har det sånn som dette??

Fortsetter under...

Ikke så ille som deg... Kansje du har bekkenlåsning, ikke bekken løsning... Har hørt at det er noe a`la det du skriver om....

Jeg kjenner det bare enkelte dager jeg, men ikke så ille at jeg ikke kommer meg av flekken.

Håper jordmor kan hjelpe deg... Eller kiropraktor/fysioter...

Lykke til i morgen :)

jeg fikk plutslig en slik periode på fredag... kunne nesten ikke flytte på meg noe som helst sted... stakkars sambo ble jo så bekymret for meg... for det er sjeldent jeg skjærer grimaser når jeg skal flytte på meg... men jeg slapp å løfte en finger da... hehe... "du... jeg er tørst.... du... jeg har lyst på ditt og datt" og sambo gikk rundt og hentet alt jeg ville ha :) han er jo litt snill og da :)

Håper dere slipper dette, for det er ikke noe godt:( Det sitter i høyre side hos meg også, men det er ille nok, når jeg ikke engang klarer å bevege det. Jeg vil ikke ende opp med krykker i siste del av svangerskapet -det er jo siste gang jeg går gravid, og det skal være en hyggelig tid dette her!! Grr....!! Ja, jeg skal snakke med jordmor i morgen, og takk for alle svarene. Godt å ha dere:))

Annonse

går du til fysoterapaut? jeg fikk høre det at jeg hadde krav på fysoterapaut resten av svangeskapet (hmm, sa ho gratis til meg og tro, glemsk og vettu...) så jeg lurer på om jeg skal komme meg til en slik en snart.... bekkenløsningen min blir jo bare verre og verre...

Føler med deg. Jeg har hatt litt lett forvarsel om at det er bekkenløsning på gang, i symfysen, og i dag var det ganske ille. Var hos legen for en uke siden, og skal i utgangspunktet ikke til kontroll før om tre uker, men hun sa jeg kunne komme før hvis jeg trenger sykemelding. I dag er det første gang jeg har følt at jeg burde gått hjem fra jobben tidligere, så jeg kommer nok til å ringe snart.

Er noe som heter bekkenlåsning også...like ikke som bekkenløsning. Kom deg til fysioterapeut.

Har bekkenløsning jeg også...ikke så ille som du. Har fått telefon og adresse til fysioterapeut hos jordmoren, men har ikke somlet meg dit enda....kanskje på tide....men har hatt en del ok dager i det siste...

Vet du eller noen andre om hvordan vi som har bekkenløsnig eller bekkenlåsing får hjelp ...virker som vi ordner alt selv uten henvisning fra lege...synes at jeg fikk mye info i forige svangerskap (som jeg ikke husker siden det ikke var nødvendig) og lite eller ingenting denne gangen.

Jeg er hos fysioterapi 2 ganger i uka,får d dekt! Vi med bekkenløsning får også fysioterapi dekt opptil 6måneder etter fødselen!

Så dere som ikke har somlet dere av gårde,kom igjen:) D anbefales på d høyeste,og d hjelper oss til å komme oss bedre etter fødselen også=)

Til deg Gravidnr.2, høres d ikke bra ut,d er en stor mulighet for at du kanskje har en bekkenlåsning..så jeg ville tatt kontakt med kiropraktor,ikke bra å gå rundt med så mye vondt;(

Lykke til, og hold oss oppdatert med hva du finner ut:)

Jeg går også til behandling hos fysio for bekkenløsnng. Fikk henvisning fra lege med en gang jeg fikk symptomer, og har nå gått siden 3.mnd.

Går en gang i uka, i treningsgruppe sammen med andre. :) Vi gjør øvelser, og får tips om hvordan vi skal bevege oss, hva vi kan gjøre/ikke gjøre osv. Og så slarver vi da.... 6-7 gravide kvinnfolk...Interessant i seg selv ;)

Var hos jordmor i dag, hun trodde det kunne være bekkenlåsning også:( Greier nesten ikke å gå eller bevege meg i dag, såvidt ned til jordmor i bilen... Har ringt fyso nå, og fått hastetime nå til fredagen (synes jeg kunne få før, men det er 6 ukers ventetid). Så jeg var heldig der:) Kan jo ikke gå sånn her frem til fødselen! Fikk låne bekkenbelte av jordmor, men det hjelper ingenting:( Nei, det er ikke greit:))

Annonse

fikk beskjed i 12 uke at jeg hadde bekkenløsning... så ble sykemeldt ut svangerskapet:( er nå i uke 28. enkelte dager klarer jeg ikke og gå el og sitte... helt forferdelig...beste er og ligge med pute mellom beina når du skal sove og ligge på sofaen me pute i korsryggen, har hjelpet meg en del..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...