Gå til innhold

Slarvetråd for modne damer 30+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg er 31 år, gift og bor i Oslo. Venter førstemann, en liten gutt, 12. januar og har fått fødeplass på Ullevål.

Hei Mars-spire-18.03.07

Gratulere med dagen!:) Jeg og gubben har ikke vært sammen så lenge, 1 1/2 år, og giftet oss i august. Helt fra starten var vi veldig klare begge to på hva vi ønsket, og fikk de store essensielle spørsmålene kjapt på banen. Han var vel ikke i tvil på hva han skulle få i svar da han fridde, og hadde ikke han gjort det før året var slutt hadde jeg påberopt meg retten til å fri til han, skuddår eller ikke:) Litt farlig taktikk, men det funket ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, takk Bellen. :)

Jo, en farlig taktikk du brukte der! :) -Jeg hadde ikke turt det samme, er redd han hadde tatt meg på ordet..

Jeg er en håpløs romantiker som ofte ser filmer eller leser bøker fra 17 - 18 hundretallet.. Mennene der er er bare så "gentleman" :)

Ikke noe stygt om samboeren altså!! Men å være litt mer "Mr Darcy" hadde ikke gjort noen ting.. :)

Skrevet

Hei Mars-spire-18.03.07

Jo, det skal jeg fortelle deg. Jeg hinta og hinta om 10 års dagen vår, og hvor flott det hadde vært med et frieri og greier da. Eller 30 års dagen min, også en gyllen anledning. Men tror du han fridde? - Neida.

Jeg fridde selv, jeg. Det var skuddårsdag nemlig ;-)

PS. Grattis med dagen :-)

Skrevet

Jeg er 31 og rekker akkurat å føde førstemann før jeg runder 32 til neste år. Jeg er forlovet, takket være meg selv! Uten at det var skuddår eller nyttår el.l.. :-) Etter å ha hintet et halvt år og han bare ventet på "den rette anledningen" gadd jeg ikke vente mer. Vi slet dessuten med å få barn, så jeg ville ha noe å glede meg til. Nå utsetter vi bryllupet en stund for jeg vil at det skal være en romantisk dag for oss uten amming før og etter seremoni. Men babyen/barnet skal være med når den tid kommer altså! Vi skal ha stort familiebryllup med små og store. ...også en liten bryllupsreise for oss to.

Bor i Skedsmo, men er fra Oslo.

Skrevet

hm -vi ble sammen 02.02.02, og har 5-års-dag i februar..

Lenge til skuddår?? :)

Skrevet

Måtte bare smette innom å si at jeg er 40,har barn på 20,traff drømmedama mi som er 28,og vi er igang med forsøk med inseminasjon på klinikk i Danmark. Hadde helt klart slått fra meg tanken på flere barn,men det var før jeg møtte Kvinnen i mitt liv !! Og ja,om noen lurer,vi er to damer ja. Så det med attpåklatter er jammen noe som kan komme lenge etter at man har slått fra seg den tanken.(det er hun som skal forsøke å bli gravid da)

Skrevet

Heisann

Gratulerer med dagen i går!!

Jeg var samboer i 8 år før han fikk ut fingeren og fridde...tror ikke jeg hadde hatt ring på fingeren enda om jeg ikke hadde presset med at barn ble det ikke før vi var gift hehe.

Men det beste rådet jeg kan gi er å ikke mase i det hele tatt... bare si at du har gitt opp om noen spør osv...pass på at han hører det!!

Da begynner de fleste å lure på hvorfor du har gitt opp...hmmm tenke tenke og så svirrer det igang, kanskje blir han nervøs og frir for å være sikker på at du ikke har gitt helt opp :-)

Masing er iallefall det aller verste man kan gjøre har jeg skjønt!

Skrevet

eller fri selv som sanasol gjorde :-)

Mannen min var kjempenervøs på skuddårsdagen han hehe... men fant ut at jeg skulle gi han en sjans til :-)

Har forresten termin samme dag som deg!

Skrevet

Føler meg nesten som en klisje! 32 år, gift, hus i utkanten av Oslo, golden retriever, stasjonsvogn og første baby på vei :-)

Skrevet

Passer godt inn i den klisjeen jeg også:-)31 år, samboer i 3 år, hus i utkanten av trondheim, hund, stasjonsvogn og første barn på vei..:-) he he

Skrevet

Takk for det samsyn :)

Jo jeg passer på å legge inn en kommentar når temaet blåses opp av venner og slekt..

"det er ingen som har spurt meg enda", osv..... mens han hører på selvsagt..

Prøvde omvendt psykologi ei stund også.

"Jeg skal ALDRI gifte meg", og i den duren... men det hjalp heller ikke.

Og da jeg hintet om at søstersen som er 1 år eldre enn meg allerede er gift, så sa han..: Ja men hun er 1 år eldre enn deg, så der er vel naturlig". Oj... da skjer det noe innen ett år tenkte jeg.. men nå er det gått 1 år presist... og intet har skjedd..:)

Nei... jeg får gjøre som du sier samsyn.. ikke si, eller ta opp tema i det hele tatt.. (ikke lett å holde kjeft)

Skrevet

Er "kjempe moden" - i allefall i alder, og ikke i sinn

Er 35, har termin ca 20 feb, føde på Ullevål. Det er den første og har ikke fått vite kjønn ennå.

Bur i Oslo, og har villa, volvo og vovvov - les: tomannsbolig, stasjonsvogn og hund. Er nok ikke så etabelert som det høres ut. :-)

Dette er den første for oss begge, og er veldig spente.

(By the way - jeg fridde.. eller bragte det på banen. Så ble vi enige og hadde et lite og koselig bryllupåret etter.) Tror det er det grandiose med bryllup som ofte skremmer mannen.

Fikk overraskende en KJEMPE sekk med barneklær i går. Størrelse 56 og 62. Mannen og jeg så på de og var enige om at noe som vi lager umulig kan være så liten at den passer inni de knøtte plaggene.

Kanskje må frem med målebånd og se hvor langt 50-60 cm egentlig er....

Skrevet

Hvis det er noen trøst passet min første aldri inn i "nyfødt"-størrelsene, han gikk rett inn i de store 56-klærne, og mest 62... Men jentungen til hun i senga ved siden av, HUN var liten, hun... Ungen min så ut som en førsteklassing ved siden av henne:)

Skrevet

Heisan, hoppsan! Jeg melder meg også inn her. I følge enkelte er jeg vel nærmest OVERMODEN og snart klar for resirkulering, men det blåser jeg en lang marsj i! Er 37 somre gammel, men til tider føler jeg meg fortsatt som 18 i knotten, men jeg anser meg for å være akkurat passe moden.

Når det gjelder det der med frieri.. hmmmffff... skulle gjerne visst hvordan folk klarte å få gubben til å fri etter bare noen måneder!!!??? Kunne godt tenkt meg å være gift når vi først skal ha barn sammen, rett og slett av praktiske grunner.. ja, også er det jo litt koselig da. *drømmende sukk*

Vi har vært sammen i 6 år, samboere i 5 og fortsatt ikke antydning til frieri her i huset. Kan jo kanskje ha noe å gjøre med at jeg skremte han fra sans og samling før vi ble sammen. Jeg var nemlig gift før og utbasunerte temmelig høylydt at den tabben skulle jeg ikke gjenta. Nåja, vi har jo snakket om saken etter det da og han har vel forhåpentligvis skjønt at tingenes tilstand er litt forandret.

Vel, skjer det ikke noe, får jeg vel ta saken i egne hender! :-)

Skrevet

Takk Ka-ping :-)

Ingen trøst :-)

Har da 20 sparkebukser, 15 trøyer, + + + + som vi aldri får brukt, for monster arvingen vår kommer nok til å gå rett inn i størrelse 72 :-)

Trøsten er at vi antagligvis ikke trenger vaske klær på den første mnd ..

Skrevet

Da har vi noe til felles HMS. :)

Er redd det er pga den økonomiske biten han venter med å fri..

Han tjener mye mer enn meg, til tross for at vi begge er i lederstillinger..

Vi er kommet skjevt i gang siden han hadde kjøpt dette huset før vi ble sammen.. så jeg "leier" på en måte.. og all min lønn går kun til husholdning og ikke lån..

Nei, ikke godt å si.. Ømtåelig tema akkurat det der..

Skrevet

I bryllupet mitt holdt pappa en tale om hvordan mitt motto da jeg var liten tydeligvis var "kan selv", noe jeg utbasunerte til enhver tid hver gang noen prøvde å gjøre noe for meg. Han syntes det var ustyrtelig morsomt at jeg fremdeles er litt sånn og da spesielt med dette frieriet. Selvgjort er velgjort sier nå jeg ;-) Folk synes det er en artig ting å gjøre, og en fin historie til barnabarna er det jo :-)

...tror jeg hadde venta enda om jeg skulle venta på han. God som gull er han, men treig som bare rakker'n ;-)

Skrevet

Ikke lette de derre mannfolka nei.

Min venta nok så lenge som mulig for å se om jeg firte på kravet om å være gift før barn, han skulle bare visst hvor nærme jeg var på å gjøre akkurat det hehe. Heldigvis tok han til fornuften til slutt!

En periode så lurte han fælt på hva som var vitsen med å gifte seg..la da ut i det vide og det brede om alle fordelene med å være gift. Ikke minst arvemessig osv osv. samboerkontrakt hadde vi heller ikke klart å surre oss til på 8 år hehe, like greit å gifte seg, da ordner alt sånt seg automatisk ;-)

Talen var det aller aller værste med å gifte seg ifølge han, stakkars, jobba minst 6 måneder med den. Søt da hehe satt time ut og time inn med pc`en og skreiv. Stakkars ;-)

Jeg pingla fint ut jeg :-)

Du kan jo bruke det at dere nå får barn samme som pressmiddel? :-)

Skrevet

Jeg syns det er ganske pussig jeg, sanasol, at folk faktisk stusser så veldig når jeg forteller at jeg fridde selv. Hvor langt har likestillingen kommet når alle sier "oi" til at jeg fridde? :-) (Som skrevet over; en helt vanlig dag.) Er dette den siste mannetingen? I så fall må de gå på romantikkskole og ikke vente så hersens lenge med å fri!

samsyn, er enig i at det også er "praktisk" å være gift, selv om vi har samboerkontrakt og testmente. På den annen side så er det jo ikke sånn at man deler alt 50/50 lenger ved skilsmisse, så det er visstnok smart med en avtale allikevel. *sukk* Har vært litt i aviser og blader om det den siste tia, selv om loven er fra 2001 så har jeg først fått det med meg nå.

Det jeg syns er sprøtt er at man ikke deler pensjonspoeng hvis den ene ektefellen har vært hjemme med barna i flere år.. Det er fremdeles noen som velger det, og av de som skiller seg nå er det sikkert mange.

Skrevet

Så koselig med en slarvetråd for oss "gamlinger" hehe.. Melder meg herved inn!!

Jeg ble fridd til - ble litt overaska over det igrunnen, siden han er noen år yngre enn meg og vi ikke hadde vært sammen mer enn 1/2 år. Hadde forventet at han vill vente noen år jeg da, men ble selvfølgelig veldig lykkelig da han fridde..:)

Dette er også mitt første barn, så jeg er en av de som har sulla rundt og gjort alt mulig rart før jeg ble "voksen og ansvarlig". Har reist rundt og jobba forskjellige steder og studert.

Skrevet

Hmmm...kjekt å sjå so mange over tredve.. trudde vi var svært få eg... men er det kun meg so som venter nr.4?? Er 31 år og har 3 jenter på 12,10 og 6 år... Men dette er nok sistemann... Gift og har 10 års bryllaupsdag neste år!! Slå den!! hehe....Føler meg slett ikkje moden til tider,men er jo ikkje såå gammel då..... Nyt livet i alle faser folkens... ung som gammel.... :))

Skrevet

Kjekt å se så mange over 30 her inne. )

Vi er sikker skjønt enig om at det er flott å få barn i den alderen vi er i nå eller hur?

Får krysse fingrene for at kroppen også henger med..:)

Skrevet

Hei.

Har nettopp fylt 31 og venter barn nummer 4. Har gutt på 9, jente på 7 og gutt på 4. Og nå kommer det sannelig en gutt til i februar. :-)

Ble overraska faktisk, for jeg hadde skikkelig jente-følelse. :-)

Men gutten så frisk og fin ut. Tror han skal hete Sindre, men vi må hilse på ham først.

Vi bor i trondheim, alle fem og er på utkikk etter ny bil.... Plutselig blir vi 6 og da blir jo bilen for liten. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...