Gå til innhold

Det kom litt blod i dag....


Store meg og lille My

Anbefalte innlegg

I følge kalenderen er jeg 5+0 i dag. Har ikke hatt blødning før (heller ikke i de to andre svangerskapene). Det begynte med litt lysebrunt på papiret for to dager siden og i dag var det litt blod. Ikke type friskt blod men slik det er på siste mens dag.

 

Har jo ennå ikke fått positiv test, men er så sikker på at jeg er gravid. Hva gjør jeg nå? Bare venter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg jo gjort, men på meg slår det tydeligvis ikke ut i begynnelsen. Det var slik de to andre gangene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville tatt en tur til legen, hadde jeg vært deg.. om du er så sikker i din sak på at du er gravid igjen, så må du få sjekket deg...

 

men rart at testene ikke slår ut når du er 5 uker på veg... men kanskje du er sein med å produsere hcg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også litt blødning i starten av graviditeten, rundt den tiden jeg skulle hatt mensen, men så forsvant det i løpet av noen dager. Jeg hadde, i likhet med deg, heller ikke det ved min forrige graviditet. Har nå lest at det er helt normalt, og at det er vanlig å blø litt i løpet av de første 3 mnd av svangerskapet. Visstnok er det i småblødninger i ca. 25% av alle normale graviditeter. Så du har sikkert ingen grunn til bekymring. Og skulle du få mensen, har du jo bevist at du kan få barn før- hele to ganger, så da går det sikkert ikke lang tid før du blir gravid igjen :-) Håper alt går bra med deg!

 

Jeg er nå i 8 uke og har de siste par ukene begynt å blø innimellom.....var på UL forrige uke grunnet blødningen og fikk da se et lite hjerte som slo og fikk vite at det var stor sannsynelighet for at alt ville gå bra. Men i dag har blødningene økt, og det er så skremmende og frustrerende! Får heldivis god oppfølging på sykehuset, og skal på UL i morgen for å se om alt er i orden. Gruer meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sweet tooth.

 

Det var det jeg leste også; at man kan ha blødninger de 3 første mnd. Alt ved dette svangerskapet (noe jeg tror det er) har vært annerledes enn de to andre gangene.

 

Jeg var hos legen på tirsdag, men da var jeg bare 4+1, så hun ba meg komme tilbake. Hun sa at noen skiller ikke ut dette hormonet før en god stund etterpå.

Ellers kan jeg ikke sammenligne dette med noe annet enn et svangerskap. Magen er oppblåst (alltid flat mage), humørsvingninger, såre brystvorter, litt kvalme, utrolig god luktesans (holdt på å kaste opp i bilen fordi min mann tygget en tyggis - klarte ikke lukten), trøtt og ingen menstrasjon.

 

Har bedt legen ringe meg, så jeg venter spent.

 

Du får ha lykke til videre og håper at alt går bra med deg også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres absolutt gravid ut med tanke på symptomene, ja :-) Så heldig du er som har flat mage etter to svangerskap! Lykke til hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...