Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg har etter mye frem og tilbake kommet frem til at jeg skal ta abort. Jeg er 6+5 i dag. Jeg ønsker å ta medisinsk abort. Har forstått det slik at man bare kan velge denne metoden tom 8. uke. Altså har jeg litt over 2 uker fra i dag. Er et par ting jeg lurer på... Hvor lang tid tok det fra dere bestemte dere til aborten var gjennomført? Hvordan er prosessen, hvordan går man frem? Har lest historier hvor det tok flere uker fra første undersøkelse til aborten var gjennomført, og hvis det er tilfelle har jeg det litt travelt. Det er ikke spesielt lett å velge dette, og jeg ønsker å bli ferdig med alt så fort som mulig. Er det noen med erfaring fra medisinsk abort? Kan man dra hjem etter stikkpillene? Har ikke så lyst å være på sykehuset etter de er satt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6360017-trenger-hjelp-fra-dere-med-erfaring-fra-abort/
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #2 Del Skrevet 19. september 2006 Det er nok litt forskjellig hvor lang tid dette tar, slik at hvor lang tid du må gå finner du nok bare ut etterhvert når du har fått snakket med lege. Jeg var ganske heldig, var hos legen på onsdag tror jeg og fikk time mandags morgen, altså fem dager etterpå. Da skulle jeg få denne blå pillen som var begynnelsen på aborten. Onsdagen etterpå, to dager, skulle jeg inn på morgenen for siste del. Den første tabletten stopper svangerskapet, altså gjør at svangerskapet ikke utvikler seg videre. Det kan gi litt eller noe blødninger og kanskje litt magevondt. Når du drar til sykehuset blir du skrevet inn for dagen. Hele greiene der tar en fem, seks timer totalt. Du får en seng avskjermet fra de andre. Så får du satt fire stk. stikkpiller i skjeden. Disse får frem rier som driver ut graviditeten. Du får smertestillende etter behov, gjerne også med en gang om det er det du ønsker. Du kan prøve å sove, lese el. Desverre er det ikke alle steder en får ha med seg følge. Og ikke der man deler rom pga. taushetsplikt ovenfor de andre der. Når graviditeten er "drevet ut" så får du etter en stund dra hjem. Da er det å slappe av, komme seg, og begynne på livet igjen så og si. Det er forskjellig hvor mye og hvor lenge en blør etterpå. Noen blør i et par, tre uker, fra en større mens til litt og litt. Jeg blødde i ca en uke totalt. Det kan nok virke skremmende, men du vil bli tatt godt vare på på sykehuset, det er en stille og rolig hendelse enn hvor rart det høres ut. Etterpå må du huske at du er viktigst, Ikke dvel ved valget ditt når det er endelig tatt. Etter den første blå pillen er det ingen veg tilbake. Og akkurat de to dagene mellom den og sykehusbesøket kan nok være de som er tøffest for noen. Når du er vel hjemme igjen så ikke tillat deg å dvele ved det som kunne vært, du har tatt et valg og det kan du ikke forandre på. Ta vare på deg selv og tenk fremover. Jeg ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6360017-trenger-hjelp-fra-dere-med-erfaring-fra-abort/#findComment-6366677
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #3 Del Skrevet 19. september 2006 Takk for svar. Greit å vite hva man går til, så man kan forberede seg litt. Er det ingen som har opplevd å få dra hjem etter stikkpillene er satt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6360017-trenger-hjelp-fra-dere-med-erfaring-fra-abort/#findComment-6368662
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #4 Del Skrevet 19. september 2006 Hei igjen du. Det å dra hjem igjen er "ikke lov". Dvs. det er under "utprøving" noen steder at man går gjennom aborten hjemme, det sto en del om det i avisene for kort tid siden. Men det er ikke mange stedene man får gjort slik ettersom jeg skjønte. De som fikk gjennomføre det slik var liksom innskrevet på sykehuset slik at de kunne møte opp og komme rett inn om det skulle være noe. Om dette gjelder der du bor må du undersøke. Men ikke vær engstelig om ikke, det å være på sykehuset under aborten er ikke så ille, du har folk som diskret passer på deg og du blir puslet om og får passende smertestillende ved behov. Det kan jo hende også at du har behov for kyndig snakkepartner og hjelper under aborten så det å være på sykehuset bør slettes ikke være negativt. Jeg snakket litt med ei på et rom først, hun skulle "passe på meg" under aborten. Jeg fikk tiltelt en seng på et rom med seks senger. Alle sengene hadde tykke mørke forheng. Du kan altså ligge helt skjermet om du vil. Jeg lå i sengen hele tiden, og gikk noen ganger frem og tilbake til toalettet. Alt skjedde i sengen bak forhenget utover toalettbesøkene - toalettet hadde selvsakt inngang fra rommet. Når jeg var klar kledde jeg på meg og gikk ut i resepsjonen, leverte et papir jeg var tildelt inne. Det var altså en "naken", "enkel" og diskret hendelse. Det går helt sikkert bedre enn du frykter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6360017-trenger-hjelp-fra-dere-med-erfaring-fra-abort/#findComment-6374312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå