Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Hei! Håper noen her inne kan hjelpe meg med et spørsmål. hvor lenge må man ha jobbet for å ha krav på fødselspenger fra arbeidsgiver/trygdekontor? Jeg begynte i et årsvikariat for en mnd siden, og har tremin i slutten av mars.....har jeg da krav på vanlig fødselspermisjon med lønn?
LisaColli Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 du må ha jobbet minst 6 av de 10 siste mnd før fødsel. er det ikke slik da?
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Jo, sånn er det :-)
Gjest Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 jobber du helt frem til termin, klarer du det akkurat da .... :-d
Gjest Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Eller jeg må lære meg å lese skikkelig... og telle :-) Frem til mars hvertfall.. :-) Du klarer det uansett akkurat :-)
Gjest Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 ...og hvis du før permisjon mottar sykepenger eller dagpenger så teller også det med som grunnlag for fødselspenger
snartmammapåny Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 men kan vel få problemer med fødselspermisjonspenger om babyen blir fortidlig født...?? da rekker ikke hun å opptjene nok... Er det ikke slik? D skal jo selvfølgelig ikke skje, men tenkte det kunne være bra å vite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå