Gå til innhold

varer i opmot 1 minutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Riene varer i oppmot ett minutt og pausene er ca 5 minutter,har over en time å kjøre til sykehuset,burde jeg dra da? de er i grunnen ikke så veldig vonde,klarer godt å puste meg gjennom de..hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden! Forklar hvordan vondt du har og hvor regelmessig smertene kommer. Forklar også gjerne at du har lang vei til sykehuset slik at du gjerne vil slippe å måtte kjøre tilbake igjen dersom de mener dette ikke er "alvorlig".

En time er lang tid. Mye (eller ingenting) kan skje på den tida. Og blir du sendt hjem igjen så blir jo det nok en time om noe skulle skje.

Skrevet

ring å snakk med føden du.mine rier var ikke vonde før jeg hadde 8 cm,og da gikk det fort skal jeg si deg.

lykke til,snart har du baby du også =0)

Skrevet

Jeg ville også tatt kontakt med føden og snakket med dem, først. Forklar din situasjon, og fortell hvor lang kjøretur du har til sykehuset.

Kan bare nevne at i mitt forrige svangerskap, da jeg var til overtidsstime hos JM, fant hun ut at jeg hadde 2-3 cm åpning. Jeg hadde ingen rier ennå, men kjente likevel at noe var på gang. JM ba meg om å ringe min samboer, få ham til å komme hjem, og dra til føden så snart som råd. Jeg måtte også love å ta kontakt med henne igjen, hvis jeg skulle få vondt eller rier, for da fikk vi ikke kjøre selv. Vi har også 1 times kjøretur inn til sykehuset, og JM tok med i sin vurdering at jeg hadde hatt en rask fødsel første gang.

Jeg tenkte også på muligheten for å bli hjemsendt pga falsk alarm, men JM mente det likevel var bedre å dra en gang for mye enn å vente til det ble for sent...

Venter du for lenge, vil turen inn til sykehuset kunne bli ubehagelig. Det blir ikke moro for deg og din samboer/mann dersom fødselen skulle starte i bilen. Venter du for lenge, kan det hende du må dra med ambulanse, og dere kan også risikere fødsel underveis (ikke det verste som kan skje, iflg min nåværende JM, for bare ukompliserte fødsler skjer så raskt....)

Uansett: Lykke til, nå er nok ventetiden straks over for deg... :o)

Skrevet

Med over en time å kjøre ville jeg ringt. Reise hjem igjen hadde jeg faktisk nektet. Jeg ville også insistert på å få komme inn. Men nåå har du nok allerede ringt vil jeg tro ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...