Gå til innhold

Hvor ofte er dere på sv.skapskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i uke 11 hos fastlegen min og tok blodprøver etc. Men så har jeg bare vært på en ekstra UL for å se at alt sto bra til og da tok hverken legen blodtrykk eller urinprøve/blodprøve. Nå skal jeg på sykehuset om noen dager på den faste UL men vet ikke om de tar urinprøve, blodtrykk etc. da. Trodde bare de tok UL for å fastsette termin. Jeg burde kanskje komme meg til legen..? Går dere ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var først til fastlegen min når jeg var i min 8. uke, tok da blodprøver etc.. var til ekstra UL når jeg var 11+3 for å sjekke (var bekymret jeg sjø...) at ting var ok der inne... tok heller ikke noe blodprøve eller blodtrykk etc. Tror dette gjøres KUN når du er på ordinær UL og ikke sånn tidlig UL for å sjekke liksom...

Var til jordmor første gang når jeg var 12 uker (tror jeg...) så var jeg når jeg var i uke 17(15.sept).. skal på ordinære UL om 1 1/2 uke (28.sept), da er jeg 19+4 og da har jeg fått beskjed om å ha med urinprøve og at det blir tatt blodprøve av meg (og sikkert også blodtrykk) da denne ordinære UL blir gjort av en jormor og ikke lege :)

skal til jordmor igjen 27 okt.

:)

Skrevet

Jeg har ALDRI tatt noe blodprøver eller annet enn UL på ordinær UL... Jeg hadde en legetime i uke 7, og en jordmor time i uke 12, og skal ikke tilbake for noe prøver før i oktober. UL er for å sjekke babyen, ikke formen deres! Er dere nervøs, så bestill en legetime.

Skrevet

var hos lege i uke 4, 13, og 22. skal på neste kontroll i uke 26. går ikke til jordmor. de sjekker ikke urin og blod på ultralyd, da må du til lege eller jordmor :)

Skrevet

Jeg er på kontroll ca 1 gang i mnd. Annenhver gang på helsestasjonen og fastlegen min.

Skrevet

1 gang i mnd, annenhver gang til lege og jordmor;)

Skrevet

Jeg var i uke 12 hos fastlegen som fylte ut skjemaer (helsekort) og tok en rekke blodprøver, samt sjekket urinprøven jeg hadde med. Deretter var jeg til rutineultralyd i uke 18/19. Der tok de ingen prøver, kun ultralyd. Nå skal jeg til jordmor om 1 uke og da er jeg i uke 24...ble bedt om å ta med meg urinprøve. Tror det er vanlig med kontroll nr. 2 (med unntak av rutineultralyden) rundt uke 24.

Skrevet

Tror det vanlige nå er 8 kontroller totalt i løpet av svangerskapet...Har vært hos legen en gang så langt (uke 12) og skal dit igjen i uke 23. Ingen måling av blodtrykk el. i mellomtiden. Syns det er deilig å slippe å dra til lege/jordmor hele tiden. Også vet jeg jo at det bare er å ringe eller stikke innom legen dersom jeg er bekymret eller lurer veldig på noe :)

Skrevet

Her er det 1 gang i mnd, bytter på jordmor og lege.

Jordmor tar meg inn hver 14dag noen ganger, sliter litt med nerveproblemer, så kjekt å kunne få litt ekstra oppfølging når man føler att man trenger...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...