Gå til innhold

Ventetråd :)

bodøjente24-gutt nr2.30/9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer masse med dere nå..... Hmmmm deilig med frisørtime da, er jo en stund til du får tid til den slags luksus senere da... Jeg har gjort ferdig den timen jeg......

Lailaelin,det er ikke morsomt med en sånn beskjed da.....

Men som bodøjenta sier så hadde de vel satt deg igang om de hadde vært bekymret??

Du får sette i gang med masse husarbeid, og bake litt for det er kjekt med masse i fryseren....... Så er du plutselig i gang vettu

Bodøjenta: sååååå bra da, kanskje du allerede er på føden?

Jeg var bare sliten i morges, og sov fra 9 til 12 og da var jeg passe uthvilt. I dag har jeg vasket klær, pusset 13 vinduer i andre etg. Laget middag og ryddet litt. i morgen skal jeg på jordmorkontroll og etterpå skal jeg fortsette med vindusvask i 1 etg der er det 18 vindu... hihi håper liksom husarbeid er utfallet pluss at jeg blir sååå fornøyd med rent og pent hus i tillegg da vettu...

Jeg har ikke hatt mere enn 3-4 kynnere på dagen i dag, men....... klarer liksom ikke å vente akkurat nå..... blir liksom litt skuffet da føler jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan går det med dere? Og bodøjenta, ble det fødsel på deg i natt, eller? Jeg hadde en roligere dag i går med færre vondter, litt skuffet, for jeg hadde liksom trodd at det var på vei til å bygge seg opp. Har sovet litt dårlig i natt, vært litt urolig, sovnet sent og våknet tidlig. Har kjent noen vondter igjen i dag morges. Håpe, håpe ... Skal på kontroll med akupunktur i dag. Håper det vil hjelpe på! Er spent på hva jordmor sier, om hun kommer til å sjekke modning. Får se ... Ha en fin dag så lenge, alle sammen! :)

Skrevet

Hallo dere...Sitter her og prøver å treffe tastaturet føler jeg...fingrene, hendene og ansiktet har hovnet opp no helt sinnsykt...var hos doktoren idag, trodde den ene hånden skulle sprenges og fikk hjertebank hver gang jeg prøvde å lukke øynene å sove...så føler meg som en zombie idag...

Har hatt kraftige tak i magen og rygg idag (dumme samboer som skulle kjøre en gammel grusvei)og har blødd et par dråper idag...men tør ikke håpe på no mer...har blitt endel ufrivillig husarbeid, svigermor vasker og vasker tøy og hiver de våte klærne over malte stoler, så jeg har sprunget etter henne i hele dag og tatt vekk klær fra stoler og puttet dem på ikke malte stoler...nå måtte jeg bare si til henne at...Slutt å vask tøy...det er er ik mer plass til å tørke...så hun gikk over til å stryke lakener og håndklær i steden...ting jeg aldri har forstått at folk stryker....men hun her har lopper i rumpa...

Skrevet

Jeg dytter denne tråden litt opp siden jeg er nysgjerrig på hvordan det går med dere..så nå ligger denne tråden klar til de første morgenfuglene...:)

Skrevet

Tjohei !

Nå er det bare 3 dager til termin for min del. Feiret bursdag for 2 dager siden uten noen forstyrrende fødsel. I går var jeg på kontroll, jm sa at nå er alt klart for fødselen, vekta ligger på det samme som forrige kontroll og alt var bare bra. Hun var positiv til at jeg prøvde soneterapi og akupunktur.

Var heldig og fikk time på ettermiddagen i går, og venter nå bare på at noe kanskje skjer. Hadde vært deilig å slippe overtid denne gangen.

Nå pakka jeg baggen i går kveld og håper det har litt psykisk innvirkning på kroppen.

Go'gutten min på snart 3år kommer hjem i formiddag etter å ha vært en uke hos pappan sin. Skal hente på flyplassen, gleder meg enormt.

Har vært morsomt å snakke med ham i telefonen denne uken, han svarer ja til alt jeg spør om, og til slutt sier han "ha det" og gir tlf til faren:-)

Ser det er flere som er litt utålmodige etter å få føde og følger spent med på hvem som blir nestemann til fødestua.......

Skrevet

God morgen! Hiver meg med her jeg å... Lite som skjer på septemberklubben...

Her er det ingen tegn til fødsel enda, og det er bare 2 dager igjen til ul termin. Min egen var på søndag... Kjedelig, jeg skulle ønske jeg kunne kjenne noe ihvertfall, at noe var på gang. Ikke en kynner. Det hadde jeg ikke sist heller da, den starta og brått. For håpe det er det som skjer denne gangen å da.

Så godt å få hjem sønnen da! Det blir koselig. Vet følelsen. Dattera mi å reiser, og når hun kommer hjem er det alltid kjempe godt når hun kommer hjem.

Skrevet

Så mye spennende som skjer rundt her da..... Bodøjenta, har hunbare dratt fra oss til fordel for fødsel eller????

Lailaelin, hvorfor har du hovnet opp sååå mye? Høres jo ikke bra ut i det hele tatt?

Er det svangerskapsforgiftning du har fått?

Jeg var til jordmor i går.. Og de hadde funnet ut at de skulle sjekke modning på meg, men uten å strippe meg... det ble litt vanskelig så hun klarte bare å komme frem til livmoråpninga, men klarte ikke å undersøke lenger....

Fikk ny time neste onsdag, men hun tvilte på at jeg kom til den uten flat mage....

Fikk i tillegg endel influensa symptomer i går... veldig kjedelig med vondt i hodet, slapp og trøtt, forkjøla og skikkelig rørete... blæh.

Ellers håper jeg dere klarer å skrive inn her før dere drar på føden, for da vet vi jo litt mere... Men det er kanskje lettere sagt enn gjort.....

Tvi tvi da jenter, håper for vår del at vi får jomfrubarn hele gjengen, men da må vi føde før klokken 24 på ørdag... , etterpå er det et vekt barn som kommer

Skrevet

Jeg surrer rundt her som aldri før. I dag skinner solen og jeg er i god form. Hoven og doven i fingre og tær, puster som en hvalross, sulten hele tiden til tross for at jeg er så sprengt i magen at det kjennes som den kan revne når som helst. Har kynnere hele tiden og medfølgende menssmerter nederst i magen. Konklusjon: ingenting nytt siden i går, bortsett fra solen og at jeg nå er en dag nærmere junior. Han på sin side ser ikke ut til å ha det travelt. Vrir seg fra side til side og sparker etter om det er noen utganger i sikte. Trodde virkelig han hadde funnet en gjennom navlen i sted, men fikk redda meg i siste liten...

Skrevet

Skjønner godt at en influensa ikke akkkurat var det du ønsket deg nå. :(

Ja, det kan jo tyde på at bodøjenta har fått nurket sitt - hun var jo her inne så jevnlig med innleggene sine ... Vi får vel bare vente spent på oppdatering!

Hva kjennetegner jomfruer og vekter? Er spent på hva slags personlighet gutten vår har. Blir så spennende å få se ham, hvordan han ser ut, hvordan han er. Og jeg gleder meg sånn til å kjenne den myke huden, snuse litt og leke med de bittesmå tærne og fingrene!

Jeg fikk akupunktur i går på ABC. Det ble satt et par riestimulerende nåler også, så jeg håper de jobber videre i kroppen og hjelper meg videre. Skal få nye nåler i helgen og i neste uke hvis ikke jeg har født da. Tredjehver dag gir de nåler siste uken. Hvis ikke jeg har født innen neste torsdag, blir jeg sendt til overtidskontroll og flyttet til vanlig fødeavdeling. Men jordmora som jeg snakket med, hadde stor tro på at fødselen ville komme i gang ganske snart. Håper det!

Det er så rart... I noen øyeblikk tenker jeg bare på fødsel og baby og venter og venter. Akkurat nå føler jeg det hele er litt fjernt. Men det er godt å ha litt pause fra den verste ventingen. Det skjer når det skjer. Men jeg er iallfall klar!

I dag kommer foreldrene mine på besøk. De har kommet seg til byen i håp om å være de første som får se det lille nurket. Tror nok de kommer til å bli litt tussete besteforeldre, ja. Mamma strikker og strikker. Hun hadde strikket det første babyplagget allerede dagen etter at jeg fortalte at jeg var gravid...! :) Svigerfamilien min har også gått og trippet ved telefonen siste uken. Men de hadde bestilt to ukers sydenferie før de visste om graviditeten og terminen, så de drar av gårde på lørdag morgen. Det blir vel ikke helt det samme å få bilde av pjokken på mobil, men når de er tilbake fra varmere strøk, kommer de innom på besøk som det første de gjør på vei hjem. :) Det ligger med andre ord til rette for at vi kan få litt ro til å bli kjent med pjokken de første par ukene, og det kan vel komme godt med, har jeg skjønt.

I dag skinner solen her, og snart skal jeg ut og rusle en liten tur. Håper dere andre får en fin dag!

Skrevet

Tror jeg vil være med å vente jeg og :o)

Venter iallefall veeeldig spent på at noe skal skje i og med at jeg har gått med 3 cm åpning siden fredag, er blitt strippet 2 ganger, fått fjernet slimproppen, hatt igangsettingsakkupunktur og fått masert vannblæra (? skulle visstnok hjelpe det og) Jordmora mi er litt sprø tror jeg som har gjort alt dette selv om jeg enda har 10 dager igjen til ul termin (selv om jeg er sikker på at den er feil pga mannen min sin jobb som innebærer reising- 21 sept passer bedre). Hun sier jeg er så utrolig moden og at hodet ligger så godt nede i bekkenet at det er rart ikke noe skjer. Jeg blir jo da selvsagt veeeldig utolmodig når hun sier slikt og leter villt etter signaler som sier at noe er på gang. Det som derimot har skjedd er at jeg har litt kynnere og maserier, men skuffende lite :o( hehe denne babyen vil nok bestemme selv når h*n skal komme :o) Det siste døgnet har vært rolig igjen så venter ikke at noe skjer nå heller egentlig. Er veldig i tvil om hva jordmor gjør neste gang da, hun har visst bestemt seg for at jeg skal føde snart!!

Skrevet

Slappfisk ... Det synes jeg hørtes litt sprøtt ut, ja. Litt av ei jordmor du har! Min jordmor sier at noen kan måtte vente i flere uker med 3 cm åpning, mens andre kan føde dagen etter at de ikke var modne i det hele tatt. Hun presiserer at alt er normalt og vil ikke skape forventninger eller skuffelser den ene eller andre veien, og derfor blir heller ikke modningen min sjekket. Men igangsettingsakupunktur får jeg nå, en uke over termin. Håper for din skyld at du føder snart da, ellers kan vel ventetiden bli litt vel lang!

Skrevet

Høres ut som en artig jordmor du har slappfisk! Har ikke vært hos jordmor mer enn en gang hittil pga masse trøbbel i svangerskapet. I forrige uke tok det helt av og jeg ble sendt 90 mil til annet sykehus for å føde. Heldigvis viste alt seg å være i skjønneste orden likevel (phu), så jeg fikk reise hjem igjen etter 3 dager. (med nød og neppe, etter alvorlig overtaling av Widerøe...). Nå har de plutselig bestemt at alt ikke er bra likevel, så nå er det på an igjen med målinger på sykehuset i morgen. Tror de må ha litt delte meninger på føden.. blir helt forvirra. Men, men, junior sparker villt uansett og nå er det ikke mer enn 5+max14 dager igjen!

Skrevet

Ja jeg synes i grunnen hun har tatt litt av i det siste så jeg har bestemt meg for at kroppen får få bestemme selv når ting skal skje. Jeg vil jo ikke at fødselen min skal være hard pga at jeg har rota for mye der inne heller. Jeg har roa meg med at babyen kommer når h*n er klar. Er i grunnen litt mer fornuftig av en jordmor å være slik din er tror jeg :o)

Skrevet

krølle: Oi da!! hørtes ikke noe gøy ut å bli så oppjaget nå rett før fødselen altså!! men det er nå bra de følger med deg og da. Bra at det er flere som har en akkrobat i magen her, min engel er også overalt inni der og har egentlig ikke skjønt at det er dårlig plass der inne til sånne ting. Blir ganske vondt av og til når de holder på som verst ikke sant ? :o)

Prøvde forresten en kaneldrikk som jeg fikk tips om av en venninne her i går. Ikke noe skjedde bortsett fra at det var utrolig godt og nå har jeg fått dilla på den hehe. Bare varme melk og ha passende mengde kanel og røre oppi og det smaker deilig!!! det burde dere prøve altså!!

Kanskje hjelper det på for dere også ??? hvem vet

Skrevet

Hei alle sammen!

I dag er det 12 dager til termin. I et par uker nå har jeg gått og håpet på snarlig fødsel. I dag har jeg snudd helt! D har seg nemlig slik at min mann må på jobb på Nordsjøen fra mandag av og bli der ei uke. Dvs at han kommer hjem igjen dagen før termin. Tipper jeg får noen reaksjoner fra dere om hvorfor i h...han drar så nært termin...Saken er diskutert i mente og vi er enige:) Mange ting som spiller inn her. Heldigvis har han muligheten til å komme raskt hjem igjen! Så nå går jeg bare og håper på at jeg går et par dager over termin. Kjenner ingen antydning til at en fødsel nærmer seg. Ingen slimpropp er gått, ingen kynnere er registrert, ingen mensenlignende smerter i rygg og mage. Nei, alle BIM venner, kryss alt dere har for at min kjære er hjemme når fødselen starter.

Skrevet

flandsem.... Skal ikke sende noen reaksjoner på at mannen din må på jobb jeg nei..... Han må jo det enkelt og greit......jeg jobber også på sjøen når jeg ikke har tilstanden gravid... Og jeg har jobbet med mang en mannelig kollega som har hatt sine gravide hjemme.... men de er jo stort sett hjemme innen 24 timer da, og noen rekker til og med fødsel... Men helt klart så skjønner jeg godt du vil ha han hos deg, og i de aller fleste tilfellene går jo det bra.....

Krysser fingre og tær for at det blir fødsel før (da drar han ikke eller?)

eller når han er kommet hjem......

Skrevet

Baggen er greit å få pakket ja..... På de to første fødslene mine pakket jeg aldri bag, men jeg bodde bare 5 min unna sykehuset den gangen da.... denne gangen har mannen min innsistert... så den er pakket og klar nå....... Deilig å få hje treåringen tenker jeg..... Kos deg masse

Skrevet

Hei glaogspent... Nei, men influensaen bryter ikke akkurat skikkelig ut heller da..... men jeg kjenner den prøver seg rundt i kroppen....

jeg bor med en jomfru, og de er kjekke de altså.....

Kvinnelige jomfruer er nokså flinke til å speile seg i alt... Vinduer, speil, bilvindu.... Mannelige jomfruer er opptatt av renslighet og ryddighet.....

De er ofte mennesker so aldri fordømmer andre og er opptatt av rettferdighet....

vekter har veldig vanskeligheter med å få bestemt seg... hihi

de er opptatt av å dele likt som barn... og opptattav at det er like mye på begge sidene i kjøkkenskapet om du skjønner hva jeg mener....

Så klarer de knapt å si nei, de er utrolig snille og gode.....

Er det første barnebarnet dems? klart det er spennende og stas....

Hjemmestrikkede klær er alltid flott da... jeg har en mormor som strikker og hekler.... det er alltid fint å ha på barna sånne klær....

her har været bare vært helt regn uten stopp.... i bøtter har det skylt ned... helt utrolig at det er så mye vann jo.... men levende lys og en god samvittighet for alt jeg fikk gjort her hjemme til tross for formen så har jeg det ganske bra nå da.....

Skrevet

Heia lille sola og dere andre...vet ikke hvorfor jeg har hovnet slik opp, har tatt leverprøver som jeg får svar på idag el imorgen...skulle egentlig i begravelse igår, men jeg hadde så vonde kynnere og ansiktet og hender er så røde og hovne at det første vennina mi sa igår var:

HERREGUUUUD LAILA SOM DU SER UT...

følte meg ikke noe bedre av det...så jeg holder ballongkroppen i huset til lillejenta melder sin ankomst.....har en dag igjen til termin men tviler på at noe skjer enda... føler jeg har allslags tegn på at jeg skal føde men klarer ik ta dem alvorlig...fødeansikt kan jeg vel trygt si jeg har hvis det innebærer rødt ballongansikt.....hi hi....:)

Skrevet

Hei på dere! Ja her inne skjer det masse!:) Stakkar lailaelin, det høres ikke noe moro ut! Du har jo virkelig slitt i dette svangerskapet..! Hvordan er formen din nå da??

Jeg har 2 dager til termin og en del kynnere i dag... men det har vel kanskje ingenting å si..? Noen av dem er litt ubehagelige i ryggen men de varer ikke lenge... hvor lenge varer sånne sammentrekninger hvis det er rier egentlig...? Hadde jo virkelig vært gøy om vi som er så nærme termin kunne føde snart!;)

Hvordan er formen til dere andre i dag da? Noen tegn på at fødsel nærmer seg?:)

Skrevet

Stakkar, kan ikke gjøre annet jeg enn å gi deg en riktig god klæm og si at det er ikke lenge til det går over nå.... Hun må da krype ut snart....

Håper iallefall det er fine prøver du får der da....

Her hardet på en måte stoppet litt opp kan man si....hadde jo masse kynnere og våknet noen netter med ordentige ri tak...Men så kom denne influensaen som aldri bryter helt ut og da ble alle. "jeg kjenner på kroppen at det skjer snart tegnene borte"

La oss iallefall håpe det kommer babyer snart på denne tråden... hadde vært kos det

Skrevet

Hei og god morgen!

Ingenting som skjer med oss nei :o) hadde vært spennende med en fødsel og to her inne på tråden ja.

Jeg har vært skikkelig uggen i natt og i dag. Kvalm og dårlig i magen. Håper det går over snart. Er ikke så gøy å ha vondt i magen på feil måte liksom hehe. Ellers tenker jeg at jeg må ta noe husarbeid i dag, men jeg må samle energi til å begynne. Er ikke min favoritt ting å gjøre akkurat.

Er glad jeg har sluppet de helt ekstreme plagene de siste dagene og føler med dere som sliter. Hold ut for snart kommer dagen vi har ventet på!!! :o)

Skrevet

Gudd mårning! Sitter her i dag også. Om 10 minutter skal jeg til føden på kontroll og vektestimering. Krysser fingrene for at junior har tatt i mot advarselen etter forrige ukes undersøkelse og blitt tjukk, ellers bærer det rett ut! Vil helst føde på "vanlig-måten" selv om det er kjedelig å gå her og vente. Bare 4 dager igjen til jeg kan begynne å bli skikkelig utålmodig! Pappaens arbeidsgiver har sendt han i permisjon fra mandag, så de vet tydeligvis mer enn det vi gjør... hehehe.. får håpe de får rett! Ha en fin dag! Måtte all verdens fødestøv regne ned på oss i løpet av dagen....

Skrevet

Lille sol ... Da blir det kanskje veldig mye vektet rettferdighet her i huset da. :) Vi må nok trene litt på å si nei da, men fint med en snill og god gutt - så lenge han er litt rampete innimellom! Tror vel helst det blir en vekt, jeg. Har ikke tro på fødsel i dag.

Ja, det er mammas første barnebarn. Hun sier hun er mer spent nå enn da hun selv fødte meg og søsknene mine... Er koselig med hjemmestrikkede klær, ja. I går fikk vi tre store esker med klær fra et vennepar også. De har en en gutt på snart tre år, så fikk de ei jente nå. Og siden de ikke har planer om flere barn, var vi de heldige utvalgte som plutselig fikk en fiks ferdig garderobe til iallfall det første året av lillegutts liv. Er glad for snille venner!! :) Så blir det vel noen klær i barselgaver også. Det spørs om ikke vi må dele med oss, vi også. Lillegutt skal jo rekke å bruke alt dette ... Kanskje vi får ønske oss klær i str. to år allerede? ... :)

Håper influensaen din gir seg da. Hold deg varm på beina, ta c-vitamin, drikk god og varm urtete og kos deg med stearinlysene og den gode samvittigheten din. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...