bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 har sittet og lest litt på den tråden som Sizza,mummitrollet,tira m.fl. hadde tidligere. Hvorfor ikke gjøre som augustdamene og starte en tråd der vi følger hverandres symptomer, dagsform og iherdige utprøvninger av alle kjerringråd i boka? Kanskje ventetiden blir litt kortere hvis vi tar del i hverandres venting ? Vi kan jo i utgangspunktet samle de som har termin fra nå og fram til midten av okt, kanskje. Og alle andre som vil hive seg med selvfølgelig. Er dere med? Har en tråd på septemberklubben også,blir spennende å se om noen hiver seg på enten her eller der eller begeg steder. Jeg starter da....: UL-termin 30. sept,men tror de har satt den litt sent,kan ikke få det til å stemme at jeg har blitt gravid så sent. så jeg går bare og venter,kjenner etter symptomer og prøver å huske hvordan det var sist gang. Jeg har veldig sterke kynnere,har hatt mye kynnere hele veien,men sterkere i de siste ukene. Sover ganske dårlig om nettene, og føler meg rimelig tappet for energi. har hatt litt vondt i ryggen de siste dagene,veldig vondt i går. I dag morrest hadde jeg veldig sterke kynnere og mye nedpress,men det dabbet av etter et par timer,og nå er alt tilbake til normalen. Så ingenting til verken slimpropp eller fostervann sist,så jeg aner ikke hvordan det føles eller ser ut,leter litt etter det. Jeg er fryktelig utålmodig nå, vil møte gutten min!
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 18. september 2006 hmmmm....dyttedytt. ingen interresse? Får jeg spørre hvorfor?
Tredje nurk underveis Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Gjerne det! Jeg venter iallfall ... Er fire dager over termin og håper fødselen er i gang snart. Har hatt kynnere i mange uker, mensvondt i tre uker og nedpress i en uke. Lurer på om jeg nå er kommet i den latente fasen av fødselen. Har siden lørdag kveld hatt ganske regelmessige sammentrekninger litt av og på, og de har blitt sterkere når jeg har vært ute på tur. I går ettermiddag gikk slimproppen. Håper det ikke går så mange dagene til vi får holde rundt lillegutt i magen!
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2006 å,så spennende,da er det nok ikke lenge igjen,spesielt ikke nå når slimproppen har gått. Litt privat spørsmål,men hvordan så den ut, og var det noe tvil om at det var den? Var det blod også? Føler med deg som går på overtid,jeg har 12 dager igjen og er allerede helt fullstendig klar for at han skal komme nå. Og det er jo dette med å se den lille for første gang,og holde dem i armene sine,det blir helt fantastisk,og jeg lengter så innmari etter det. det er jo det som gjør ventetiden så utrolig lang. man venter jo hver eneste dag i 9 mnd,det er rimelig lenge vil jeg påstå Du må oppdatere innimellom så vi får høre hva som skjer,er kjempespent på dine vegne. tror ikke det er lenge før vi kan lese at du er dratt på føden
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Hei! Hiver meg gjerne på her jeg;) Har 6 dager igjen til termin... Ligger våken om natta og venter på at noe skal skje! Er det mulig liksom?? Ingen symptomer til noe her i huset i hvertfall! Ærrgghh! Ikke mange kynnere om dagen og de jeg får er ikke vonde... så håper ikke at det blir veldig overtid på meg!?! Noen kjerringråd som kan hjelpe å sette fart på det hele?
lana<3 Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Heia...var medlem av den andre ventetråden sist måned, men plutselig fødte jo alle...vet ik om dere har lest noe på den tråden... Jeg er iallefall nå 39+4 dager gravid, har kynnere hele tiden, men de er ik vonde, utenom det har jeg hatt maserier siden uke 30 og modningsrier i 3 uker nå...har fått modningsakupunktur og det har hjulpet meg til å bli moden, men ikke no mer...doktorene har lovet meg overtid så derfor står det i nicket mitt... Er klar for overtid idag..
Tredje nurk underveis Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Slimproppen min var gjennomsiktig, litt gulaktig. Det var ikke noe blod i den. Jeg kjente en del vonde stikk i underlivet kanskje en halvtimes tid, så gikk jeg på do. Da jeg tørket meg, var det en stor slimete gugge på papiret. Det var helt annerledes enn vanlig utflod, så jeg var sikker på at det var den. Det var litt til slim senere på kvelden, pluss litt til i dag morges. Høres kanskje ekkelt ut, men sånn var det iallfall ... Ja, vi har ventet lenge nå! Jeg føler jeg har blitt mer og mer klar de siste to ukene, så nå skal det bli deilig å få fødselen overstått og begynne på neste fase. Det blir spennende å få en baby i hus! Oppdateringer skal bli!.... Koselig å vente sammen med noen som også venter selv.
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 Heisann:) Jeg har nå kommet til den magiske datoen. Jeg hadde en meget sterk magefølelse på at jeg kom til å føde i slutten av august, sikkert fordi min mor har fødd 5 barn 3- 4 uker før tiden, så jeg føler jeg har vært på overtid lenge,hehe. I dag var jeg på sykehuset for å sjekke om vannet hadde gått. Hoppet og danset i går og plutselig rant det litt væske ned i trusen, dette skjedde 3 ganger og buksen ble ganske våt i skrittet. Når jeg kom så holdt en dame på å føde på undersøkelsesrommet, hadde visst gått veeeldig fort der. Så jeg satt på venterommet og hørte på skrik, må innrømme at jeg ble temmelig svett ja, og redselen bredde seg rundt meg. HJEEEEEELP.. Men tårene presset på når jeg hørte det deilige baby skriket, og mammaen ble trillet ut med den lille jenten hun akkurat hadde fødd...rørende. Så ble det tid til meg. De tvilte på at det var fostervann, kunne hende jeg hadde lekket litt..tok en sparketest og UL på meg også. Jeg spurte om de kunne se hvor stor gutten min var, og de kom fram til 4500 kg, men de tok feil i 30% av tilfellene. Jeg synes at marginen kunne vært enda høyere, feks feil i 90% og andre veien..synes 4500 kg hørtes veldig mye ut, jeg er jo bare en liten flis rett over 160 cm:). Jeg hadde heller ingen åpning. LItt skuffa var jeg da jeg har hatt mensmurringer og sterke kynnere i flere uker,men,men...er nok bare å smørre seg med tolmodighet. Han kommer når han er klar som alle sier..tror ikke jeg hadde vært så utolmodig hadde det ikke vært for alle som ringer og skriver meldiger og maser om noe ikke har skjedd enda:) Vi får bare vente i spenning jenter..Gleder meg sånn til å holde gullet mitt:)
Gjest Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 Har også termin 30.9, men syns det er fryktelig lenge til!! Har hatt intense kynnere i det siste med nedpress og på kontrollen torsdag hadde sf-kurven gjort et skikkelig stup. Hodet er altså godt nede i bekkenet, men det er ikke festa enda. Litt spent på hvordan det vil starte denne gangen, siden mine to første fødsler har startet med vannavgang. Nå er all energien som jeg har vært full av den siste tiden helt oppbrukt, jeg orker ikke å begynne på noen nye prosjekt, og har bare lyst til å få det hele overstått så jeg får treffe nye-gullet! Lå våken natt til søndag med skikkelig mensverk og smårier og håpte at det skulle bli til noe, men det dabbet av utpå morgenen.. Gikk med maserier ei uke sist, og håper for all del å slippe det. Gikk forresten 8 dager over med begge de to andre (ren tortur!!), og mener at hvis det er litt rettferdighet i verden, så burde jeg slippe det nå!! Vi får vel bare holde ut, damer!
Gjest Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 Åh ja, er så lei av masing! Ikke mulig å treffe et eneste menneske uten å måtte fortelle hvor lenge jeg "har igjen".. Den som hadde visst hvor lenge det var igjen da! Det er jo det som er så frustrerende, det kan liksom skje i kveld eller om tre uker!.. Og ikke er det jo mulig å vite om noe "er på gang" heller! Jeg har jo liksom gjort dette to ganger før og regnes vel som rutinert fødende, men likevel klarer jeg ikke å skille tulle-tegnene fra de ordentlige! Irriterende!
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2006 jepp,carry,føler liksom at jeg også "burde" Kunne dette med tegn og sånt siden det er nr.2, men det er fryktelig vaskelig å vite hva som er bare vondt i ryggen i forhold til murringer,hva som er kynnere i forhold til maserier osv osv. her har min kar også ligget høyt i bekkenet,og sf-kurven har vært skyhøy,skal på kontroll på torsdag,håper den har stupt da,for jeg tør liksom ikke håpe på noenting før han i det minste ligger nedi bekkenet. Han styrer i hvert fall noe voldsomt der inne for tiden, og det kjennes ut som om han prøver å kave seg nedover,for jeg kjenner veldig mye bevegelse "der nede",kjennes til tider ut som han ligger helt i åpninga og prøver å komme seg ut Men om magen har ramla litt ned,så er det i hvert fall ikke mye,så jeg blir litt motløs,selv om magen var rimelig høy til the bitter end sist. Forresten morsomt at vi har termin samtidig carry, blir spennende å se om vi føder samtidig da. Jeg fikk førstemann 6 dager før termin,så jeg håper det blir enda tidligere denne gangen,for om jeg ikke går på veggene av at jeg er utålmodig først,så kommer ribbena mine til å være ødelagte på livstid hvis han ikke enten kommer ut eller slutter å presse stumpen sin opp i dem Akkurat nå er jeg rimelig gåen i ryggen,og det hadde jo vært helt fantastisk hadde det bare ført til noe,men det er vel bare for å gjøre ventetiden enda tyngre Hehe,beklager negativiteten,må jo egentlig bare være glad for at han vokser seg stor og sterk. men dere er i samme båt,så dere skjønner sikkert frustrasjonen....
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 18. september 2006 forresten: Gladogspent,takk for svar ang slimpropp,skal se etter den jeg Og my precious; jo 4500 g hørtes mye ut,håper de tok litt feil. Men bra går det nok uansett,høres sikkert verre ut enn det er å få ut noe så stort Hvordan i all verden vet du forskjell på maserier og modningsrier lailaelin? skulle ønske jeg var så i kontakt med min egen kropp og babyen at jeg kjente forskjell lissom...eller i det hele tatt hadde peiling på forskjellen. Hvis noen vil opplyse meg er de hjertelig velkommen, føler meg helt grønn her.... Måtte forresten le litt når jeg leste innlegget ditt noretta,kjenner meg SÅ godt igjen,ligger også våken og kjenner etter og venter. haha,akkurat som om det skulle hjelpe å få søvnmangel de eneste kjerringrådene jeg har tro på er fysisk aktivitet i alle former,men selvfølgelig uten å overdrive,det kan jo slå tilbake helt gal vei.... Ellers tar jeg også i mot gode tips og råd
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 18. september 2006 uff da,innlegget over skulle selvfølgelig egentlig helt nederst på siden,som et svar til noretta,my precious,gladogspent og lailaelin. den der ble jo helt malplassert liksom. trykte på "svar på innlegg" på feil innlegg. dere skjønner sikkert meningen uansett
monix1 Skrevet 18. september 2006 #14 Skrevet 18. september 2006 Heisann ! Jeg har UL-termin om 6 dager, dvs 24.september. Tviler på at det blir noe før termin, i såfall skjer det i morgen, ettersom jeg har invitert til mitt eget bursdagsselskap:-) Blir litt bollebaking i kveld, og bløtkakelaging i morgen formiddag. I dag er vel den første dagen jeg har følt at "noe" skjer, men regner med det bare er modning. Venter nr 2, første gang gikk jeg 11 dager over termin, merket ingenting før slimproppen gikk, så jeg tar en dag om gangen nå også.
Gjest Skrevet 18. september 2006 #15 Skrevet 18. september 2006 Huff, lovte egentlig meg selv at jeg ikke skulle begynne å vente før termin denne gangen. Og at jeg vertfall ikke skulle tro at noe var på gang før det virkelig var det! Men har bare konkludert med at det er helt umulig!.. Er minst like utålmodig denne gangen, og i svarte øyeblikk ser jeg for meg at jeg sitter her med diger mage, sint og sur, i midten av oktober!!.. He he, da blir jeg nok vanskelig å ha i hus... Er litt ekstra spent siden jeg har ei lita frøken som blir fire år 28, og i den alderen er det jo ikke bare å hoppe over bursdagsfeiringa heller! Så da skulle jeg gjerne vært hjemme, slank og sprek nok til å arrangere prinsesseparty! Men jeg innser jo at det henger i en tynn tråd da... Må kanskje heller bli et rolig selskap med kaker kjøpt av pappaen, med mammaen trygt plassert i et hjørne med beina høyt
lana<3 Skrevet 19. september 2006 #16 Skrevet 19. september 2006 Uff dette med soving går ik bra...fikk lyskestrekk igjen idag...nå verker det sånn+ at babyen er våken i magen og jeg har disse au au..m.riene...håper denne bebisen kommer snart..men nå nærmer termindato seg med stormskritt og det ser mørkt ut...andre her som ik får sove... ????
Lille sol@ med Frida Skrevet 19. september 2006 #17 Skrevet 19. september 2006 Hei hopp, jenter... Jeg vil være med! Jeg har passert den biologiske terminen min i går... Har ul termin den 1 oktober noe som er feil fordi jeg reiste på jobb og er sikker på når vi hadde sist sex på 14 dager. Har mens termin 28 september.... Fikk de to guttene mine 12 og 14 dager før tiden . Nå venter jeg jente.... Har hatt kynnere siden uke 17, og de har jo økt i styrke...... Har hattdet kjempebra hele svangerskapet, men siden september har jeg vært sååååååå trøtt.... Lørdagsnatta endret kynnerne seg til rier, oh litt før fire våknet jeg med ordentlig mensvondt og en mage hard som stein.. og skikkelige tak i ryggen, men det stopppet opp ved sjutiden... Fikk dette tilbake i ti tiden i går kveld og har holdt på i hele natt, ender bare opp med å være såååååå sliten og trøtt.... Jeg har to styrtfødsler bak meg, og bor 40 minutter unna fødestua, og før bodde jeg fem minutter unna sykehuset... det værste når dette setter i gang er skal jeg kjøre eller skal jeg vente.... hmmmm vil jo prøve å unngå hjemmefødsel også da!! Hihi jeg ble spådd på jobben av en gjest i november i fjor, før jeg ble gravid at jeg skulle bli kjent med en person av stoooor betydning den 21 september i år, så nå tror jeg det er prinsessa i magen min han sikter til... Skal ringe på fødestua etterpå for jeg har kontroll i morgen tidlig... Ikke for min del, men mannen min er rmelig nervøs om natta når jeg puster og peser meg gjennom de tulleriene, gassfoten hans kobler inne med en gang vettu.... Foresten spennende med en sånn tråd da...
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #18 Skrevet 19. september 2006 hei Lille sol@. stakkars deg,du må jo være helt utslitt. Men nå MÅ det jo skje noe snart,spesielt etter nattens strabaser. Kan ikke tenke meg til annet. Jeg synes du burde ringe føden i dag, for når du har brukt så lang tid på maserier/modningsrier eller hva enn det er,så går det sikkert fort når det først skjer. Hadde jo vært kjipt hvis det skjedde i bilen på vei til føden. stakkars mannen din,ja de har en tendens til å stresse seg enda mere opp enn oss,men det er vel bare naturlig. Du får prøve å unngå at han blir jordmor mutters alene på veien Har du ingen til å passe barna noen dager, og noen du kan bo hos nærmere sykehuset? Ikke veldig morsomt å bo hos andre når man venter på fødsel,men det er vel tross alt bedre enn alternativet. Du får i hvert fall ha lykke til,blir spennende å følge med deg utover dagen,og evt de neste dagene
Tredje nurk underveis Skrevet 19. september 2006 #19 Skrevet 19. september 2006 Æsj, nå føler jeg at ting har stoppet opp litt...Har heldigvis hatt alle disse vondtene mine mest på dagtid, sånn at jeg har sovet godt de siste nettene. I går kveld hadde jeg vondter i korsrygg/underliv/mage som var sterkere enn dagene før, og som ble sterkere da jeg var ute på en av mine to daglige rusleturer, men det gav seg igjen da jeg la meg på sofaen for å hvile litt ... Jeg hadde håpt at det ville ta seg opp videre, mer vondt, oftere vondt... Men jeg får vel bare følge kroppen min videre, den vet nok hva den vil. Det kom litt til av slimproppen i går og i dag, selv om det meste gikk på søndag. Det er iallfall et godt tegn på modning, at ikke alt dette bare er tulleting. Skal på akupunktur igjen i morgen - håper det vil få fortgang på vondtene sånn at det blir fødsel snart. Skal føde på ABC, og da må fødselen komme i gang innen 42+0, altså neste torsdag. Heia, heia kroppen min!
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #20 Skrevet 19. september 2006 Nå MÅ det da være noe i gjære her.... vondt i ryggen og magen,sterke kynnere og masse masse nedpress,løs mage og you name it! Gladogspent,vi får satse på at vi drar avgårde i dag eller natt Nå skal jeg prøve å finne på noe å gjøre,siden jeg har tro på at fysisk aktivitet er et av de mer sannsynlige kjerringrådene. men følger med her inne,på hva som skjer med dere og for å oppdatere Send fødestøv da
krølle... Skrevet 19. september 2006 #21 Skrevet 19. september 2006 Oj.. spennende... håper det er skikkelige saker på gang for deg! ***Sender deg litt fødestøv: ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤*** Skal på svangerskapskurs om en time, så jeg håper ikke det skjer noe mer med meg i kveld. Min livmor er uansett et nattdyr... Du får holde oss oppdatert... er jammen artig å følge med på det som skjer. Føler at for hver som drar til føden, så er det litt mer min tur liksom. xxxx alle fingre!
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 19. september 2006 #22 Skrevet 19. september 2006 Hei!! Henger meg på jeg også! Har termin idag, men ser ikke ut til at det skjer stort av den grunn. Har nesten konstante kynnere, men ingen vonde.. Har litt vondt i korsryggen i dag, og ganske mye nedpress. Håper babyen har tenkt seg ut snart, fordi om jeg ikke har så mye tegn på fødsel. Håper den overrasker oss snart! Satser på at fødselen starter på kvelden/natta, da pappa'en jobber 45 minutt hjemmefra, og det er 45 minutter igjen til sykehuset. (Han jobber i samme by som sykehuset) Får man evt sykebil hvis man tror at pappa'en ikke vinner og hente meg?? Eller må jeg ta taxi, eller bare holde igjen og vente?
lana<3 Skrevet 19. september 2006 #23 Skrevet 19. september 2006 huff jeg var på modningakupunktur idag for tredje gang, så dette var siste gang jeg fikk akupunktur nå, skjer ingenting...hmmmm...og ingenting hadde forandret seg siden sist...jeg var da myk og lukket...og det samme nå...grrrrr... Tok ctg, hjertet var flott...målte baby i ultralyd igjen, og legen målte, målte og målte...tlsutt ringte hun en annen lege som kom og målte...den første legen fikk vekstavvik på -34% hjeeeelp....heldigvis fikk hun andre bare -18% vekstavvik...men hun vokser mindre og mindre...hun har gått fra -9 en uke etter - 10 og denne uken -18.... hun er bare 2458 gram i uke 39+5....og hun hadde lite fostervann..håper dette går bra...for henne...
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #24 Skrevet 19. september 2006 huff of huff,skjønner godt at du er bekymret. men trøsten er jo at hadde det vært noen fare på ferde så hadde de jo gjort noe med det,tatt henne med keisersnitt eller satt deg i gang. De risikerer jo ingenting,så når de vet hvordan det ligger an tar de det jo på alvor hvis det skulle være noe. Du får bare prøve å slappe av og tenke positivt,hun er nok rett rundt hjørnet nå skal du se
Gjest Skrevet 19. september 2006 #25 Skrevet 19. september 2006 Hei! Jeg henger meg på denne tråden med et håp om at tiden kan gå fortere. Har termin UT 3.okt. Tiden går fryktelig sakte, men tror nok jeg må smøre meg med tålmodighet. Er ganske sikker på at jeg kommer til å gå over tiden, selv om jeg er klar som et egg. Plages en del med kvalme, natt og dag. D sakl bi utrolig deilig å få holde nurket mitt i armene. Tror d er en gutt. I morgen skal jeg til frisøren. Tenkte å unne meg det. Etter frisørtimen tror jeg det blir kafe og bløtkake på kafe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå