lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Hvor langt hjemmefra jobber pappa'en hos dere? Min jobber på litt forskjellige steder, men fra i morgen av og en stund fremover skal han være ca tre kvarter hjemmefra. Jeg synes det er litt lenge, men han må jo jobbe. Vet jo ikke når babyen har tenkt seg ut så, har termin imorgen, men ser ikke ut til at h*n vil hilse på riktig enda! Hvis fødselen starter, så må han først kjøre 3 kvarter hjem til meg, også må vi kjøre 3 kvarter til sykehuset. Hva synes dere? Og hvordan er deres situasjon?
Gjest Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Jeg har ikke termin før om 2 mnd da, men er i samme situasjon som deg... Sambo er fast plass hver dag, men er i tillegg nestleder + avstanden mellom jobb og hjem er et stykke... Så om han havner midt i rushen også - da har vi et stort problem! :-) Vi snakket om det her en dag, lurte litt på hva jeg hadde gjort egentlig... Ringt etter taxi eller...? He, he... :-) Men kommer ikke sykebil å henter når det er "krise"...?
tiiny Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Er dette førstemann, eller har du født før? Hvis det er første tar det vel oftest lang tid fra de første tegnene til fødselen er i gang. Har egentlig ingen erfaring på området selv, og min mann kan være her på ti min, men skjønner jo problemet ditt...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Jeg har en mann som det meste av tiden jobber i Afrika på hverdagene. Det får han ikke "lov" til mer. Nå er han "kun" 2 timers kjøretur unna hjemmet samt at vi har 45-60 min til sykehuset. Jeg har termin i dag. Synes egentlig det er litt for langt unna for det gikk fort i siste fødsel. I dag har jeg på toppen av det hele en syk 2-åring hjemme... Får håpe fødselen starter på kvelden en dag og ikke på dagen.....
UnePune äntligen hemma! Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 10 minutter...men i fire dager før termin er han i Frankrike...så jeg får knipe igjen!
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 18. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2006 Er førstegangs jeg ja.. Så får håpe det ikke blir "styrt-fødsel". Får tro at det skjer på natta.. Men man vet jo aldri.. Men er litt spent på det der ja!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Normalt blir det ikke styrtfødsel 1 gang. Jeg skal føde for 3 gang og sist dro vi inn før veene startet for han "kjente" meg igjen. (Faren altså) Da var ungen ute på 1 1/2 time. Nå har faren som sagt 2 timer kjøring før han kommer hjem og så 1 time til sykehuset.... Jeg sier ja takk til at det starter ved 18-tiden på eftermiddagen da han har kommet seg hjem. Vi har 2 unger som må plasseres før vi drar til sykehuset også... :-)
moder3 Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 82 mil.. kan nok ikke rekne med han på fødselen nei, dessverre.. Må i såfall klaffe slik at babyen kommer mens pappaen er her (pleier å være her ca annenhver helg..). Men dersom ting begynner å skje mens han er der nede, kommer han så fort som mulig selvfølgelig. Er bare begrenset hvor lenge en kan knipe igjen for å vente liksom..;(
Gjest Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 Pappa'n her kan komme seg hjem på 5-10 min, og vi har bare 5 min å kjøre til sykehuset. Så jeg føler meg ganske trygg:)
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 Pappaen her, jobber ca- 1,5 time hjemmeifra. Men det er kun om det ikke er rush... Da blir det fort lenger! Når han kommer hit, tar det ca. 30min til sykehuset. Ja, jeg gruer meg!!!
hemmeligvemmelig Skrevet 18. september 2006 #11 Skrevet 18. september 2006 1,2 km til klinikken og skolen ligger midt i mellom hjemme og klinikken... hehe Og ca 20 min til sykehuset hjemmefra. Ganske greit vil jeg si! Håper bare ikke bebisen begynner å vise seg mens sambo sitter med en rotfylling ellerno... haha!
suna-78 Skrevet 18. september 2006 #12 Skrevet 18. september 2006 Han jobber 3 mil hjemmefra, det går fort med bil på E6.... Da er det 5 mil til sykehuset. Jeg bekymrer meg absolutt ikke, det skjer jo sjelden over timen,,,,,i allefall første gang ; ) Mannen min reiser endel med jobb, siste tur før termin er 3 dager i Stockholm når jeg har 3 uker igjen. Regner med at det går freit også. Deretter blir det nok ikke så mye reising før jeg har født!!
Motoko Skrevet 18. september 2006 #13 Skrevet 18. september 2006 Hei! Er samme greia for meg også, samboern er anleggsgartner + driver med musikk, dvs. han er ofte i Oslo og jobber og vi bor på Hedmarken, dvs, han må fort kjøre 1,5 time minst for å komme hjem til meg. Tror jeg kommer til å tenke mye på det når jeg nærmer meg termin. Vi bor egentlig nære sykehuset da, bare 14 km, heldigvis har jeg mine foreldre og bekjente rett i nærheten, så blir det krise får noen andre kjøre meg dit. Jeg har termin 12. november. Lykke til da, håper babyen kommer snart..
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #14 Skrevet 18. september 2006 Pappa'n her i huset er ikke hjemme før kl 1800-2000 hver kvled, uansett. Han har ikke mulighet til å komme seg hjem pga at han jobber som sjåfør og må pent tømme bilen før han kan vende hjemover. Har egentlig belaget meg på sykebil transport da vi i tillegg har 2 timer til sykehus. Det eneste jeg forlanger av han er at han er kontaktbar hele tiden mens han er på jobb. Han er dessverre litt flink å glemme igjen den dumme tlf i bilen mens han er inne å leverer her og der... Ikke er han noe flink å sjekke den for tapte anrop heller. Har ei søster som bor en times tid fra sykehuset, så har henne som reserve løsning om han ikke har tid til å bli med, uaktuelt å være der alene liksom. Om hun ikke er med inn på føden, så er det en trygghet at det er noen man kjenner i nærheten i det minste.
Gjest Skrevet 18. september 2006 #15 Skrevet 18. september 2006 pappaen her jobber 2min fra der vi bor, men reiser også offshore men har fått reise "forbud" av meg i hele oktober, så jeg føler meg helt trygg. vi har 10-15min og kjøre til sykehuset i stavanger :-)
Gjest Skrevet 18. september 2006 #16 Skrevet 18. september 2006 Min jobber også 45 min herfra, og så har vi en times kjøring til sykehuset.. Men jeg er egentlig bare glad til at han ikke måtte til Oslo å jobbe, som er 3 timer herfra!
kajak&Daniel Skrevet 18. september 2006 #17 Skrevet 18. september 2006 Kjæresten min er i Nigeria... Mulig han klarer å komme seg til England før fødselen, og en bitte bitte liten sjanse for at han kommer til Norge før fødselen.. Så får satse på å ha med meg mamma.... Veldig tøft for han at han mest sannsynlig går glipp av det, men ikke noe å gjøre med det....
Gjest Skrevet 18. september 2006 #18 Skrevet 18. september 2006 jeg bor i oslo, har har man skikkelig uflaks så kan selv 15-20 minutters kjørevei, bli til 1,5 time kjøretur.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå