Gå til innhold

Bekkenløsning....

Har en av hver-full stopp nå=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert stillt et spørsmål rundt dette hundre ganger,men jeg prøver igjen!?

Hvordan er det med bekkenløsning?Begyner å få utrolig vondt i ryggen,sliter når jeg våkner med å komme meg opp av sengen,etter en dag på jobb er jeg helt utslitt å går som om jeg er 80 år..ser helt på tryne ut:)

Nå jobber jeg jo i butikk så det blir jo til at jeg står veldig,veldig mye..

Men merker da som sakt at jeg får kraftig vondt nede i ryggen og at det stråler ned i lårene..

Sånn har jeg det når jeg våkner også..Klarer ikke å gjør så veldig mye hjemme om gangen heller,så skulle ønske vi hadde hatt vaskehjelp for samboeren jobber en del han og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som bekkenløsning ja. Jeg fikk det da jeg var ca i uke 16-17. Da merket jeg det på en annen måte. jeg fikk først vont i halebenet mitt, klarte ikke å sitte. Nå har jeg det i tillegg til at jeg har utrolig vont i ene siden. Klarer ikke å stå på alene på den ene foten eller bøye meg framover. Grunnen til at jeg har det mest på ene siden tror jeg at er fordi jeg har benlengde forskjell og er derfor sjev

Skrevet

Få deg en time hos legen din, så du kan få sykemelding og henvisning til fysioterapeut...

Jeg ble først 50% sykemeldt, men måtte opp til 100% fordi det gjorde så vondt. Fikk også veiledning til fysio, der jeg har fått tips om øvelser å gjøre. Skal begynne på bassengtrening med henne også. Hun sa jeg skulle unngå å vaske gulv og støvsuge.. Det var ikke godt for bekkenet, slike bevegelser..

Skrevet

Hadde nesten håpt at svaret ble : nei da du er bare trøtt å sliten i ryggen!!Hehe..

Jaja takk for svar Tryne_31.12.06 :)

Får ta en telefon til legen å høre hva hun har å si,føler ikke at jeg har tid til å bli sykemeldt heeelt enda!

Så hvis noen har et bra tips eller to for å holde ryggen litt i sjakk blir jeg glad for det...

Skrevet

Få delvis sykemelding og henvisning til fysioterapeut... Hvis du får tips om gode øvelser og kanskje bassengtrening innimellom, vil det kunne være nok. Er forsøket verdt :)

Skrevet

Slenger inn et spm jeg også.. Jeg har slike symptomer som blir beskrevet her. Akkurat det samme med halebein, strålinger osv.. Er det da urimelig å be om 30-50% sykemelding?? Legen min vil ikke sykemelde meg fordi han mener jobben skal tilrettelegge.. Jobber i helsevesenet, og det innebærer travle dager med mye løping og fysisk tungt arb. Er helt fortvilet. Er jo ikke menneske igjen av meg...

Skrevet

hehe, kan ikke lyve:D Du bør vertfall snakke med jordmor om det. Det beste du kan gjøre er å ikke tøye grensen din. Prøv å unngå bevegelser som gjør at du får vondt. varier med å sitte å stå litt. Ellers kan det være gått å ligge med en pute mellom bena når du skal legge deg hvis du ligger på siden

Skrevet

Vet du har akuratt snakket med samboeren min i telefonen å kjeft fikk jeg som vanlig...

Sliter med å få sykemelding for jeg har verdens beste sjef!Hun er bare super å vet at hun sliter litt hvis jeg blir sykemeldt!

Å sambo blir så sint vet du:)

Hvem kommer først...sjefen eller ryggen din??Hele tiden sier han det!!Å ikke minst : tenk litt på hun lille..hun har det bra når moren har det bra!Han er jo litt søt og da:)

Skrevet

da har nok du en hardere jobb en meg å hvis vi har noe av den samme smerten er det helt ok å sykemelde seg...jeg og hadde gjort det hadde det ikke vært for sjefen min...

Skrevet

Takk for mangen bra svar..tar en telefon til legen min å forklarer litt så får vi finne en løsning sammen!

Kan ikke gå og kjenne på denne smerten hele dagen på jobb!Blir litt gretten og...

Skrevet

Jeg er helt enig med samboeren din...

Helsa må komme først.

Mamma gav meg streng beskjed om å være egoistisk og la helsa komme i første rekke, og sa at jeg skal tross alt være i stand til å ta vare på babyen når den kommer...

Det fins de som fortsatt sliter med bekkenet et par år etter fødsel, f.eks. fordi de ikke tok nok hensyn mens de var gravide. Enkelte må fortsatt bruke krykker etter babyen er født, og det er ikke bare-bare å være alene med en baby man skal ta seg av, når man er avhengig av krykker for å bevege seg...

Så tenk på deg selv først og fremst! Det er også som samboeren din sier, til babyens beste. Når du har det bra, har babyen det bra. Har du det fælt, har ikke babyen det så godt heller..

Skrevet

huldra, hvis legen din nekter å gi deg sykemelding for dette, syns jeg du skal få time hos en annen lege. Det er greit at jobben skal tilrettelegge, men det er ikke alltid det er nok jobben kan gjøre for at du skal få en hverdag som du klarer å fungere i.

.

Skrevet

Bra sakt..det fikk meg til å tenke litt..

Tror jeg snakker litt med sjefen og å forklarer at jeg har utrolig vondt i ryggen å ikke vet hvor lenge jeg holder ut...

Skrevet

Rødhette:

Takk for støtte. Han sykemeldte meg i to uker and that's it... Så jeg kan oppsøke an lege?? Trodde det var slik at man kun kan gå til fastlegen..

Skrevet

Husk også at det er "lenge" igjen til babyen skal komme... Presser du deg for mye allerede nå...

Bedre å ta det rolig en stund, starte med f.eks. gradert sykemelding først og se hvordan det går. Kanskje starte med 50%, prøve det ei ukes tid eller noe og se om det hjelper.

Kanskje du ser det er nok, evt. om du må få mer sykemelding etterhvert.

For noen holder det med gradert sykemelding, og evt. fysioterapi i tillegg

Skrevet

Ja, var det jeg prøvde. Fikk 50% sykemelding i to uker. Følte det hjalp for jeg hadde da noen dager å hente meg innigjen på mellom hver vakt.. Gikk tre dager ene uken og to andre uken. Syns det er så rart at han ikke ville forlenge den. Men jeg skal prøve å arbeide fullt ut denne uken, og hvis det ikke går så får jeg kontakte annen lege..

Skrevet

Ville han virkelig ikke forlenge sykemeldingen din?

Hvis du ikke er fornøyd med det din fastlege sier, har du krav på en annen leges vurdering også.

Skrevet

Nop.. han mente arb. plassen skulle tilrettelegge. Men de har igrunn gjort det de kan. De kan jo ikke akkurat låne meg et bekken frem til jul ;p Får se hvordan det går i løpet av uken...

Skrevet

Nei, ikke sant...

Arb.plassen skal tilrettelegge, det er helt riktig. Men samtidig er det ikke alltid de kan gjøre det som trengs for at man skal få en hverdag som er levelig. Har arb.plassen gjort det de kan, og man fortsatt sliter, er det ikke så mye å gjøre...

Sånn som jeg har vondt hver dag, og kjenner det med en gang jeg står opp. Sier seg selv at når man har det sånn, nytter det ikke bare å si at arb.plassen må tilrettelegge.

Du har ikke vurdert å bytte fastlege i tillegg, hvis du er misfornøyd med legen din?

Skrevet

heisann!

synes absolutt du burde lytte til kroppen din! husk at om ikke du har det bra med deg selv har heller ikke den lille i magen det bra. bebisen merker om du stresser fordi du har vondt osv. har selv bekkenløsning, fikk det tidlig. ble først 50 % sykemeldt i 1,5 uke og gikk da over til 100%. målet med dette er å komme tilbake i 50 % igjen etterhvert. har gådd til fysio flere ganger.. fått øvelser og blidd teipet men uten hjelp. dette med teip hjelper for mange,så anbefales. din arbeidsgiver kan søke trygdekontor om å få dekt ditt sykefravær siden det er svangerskapsralatert,, det gjorde min arbeidsgiver,og fikk dekt alt fraværet mitt. dette hjelper sjefen din til ikke å ha ekstra utgifter i arbeidsgiverperioden ( 16 dager) når det må taes inn vikar for deg! masse lykke til og håper du blir bedre snart!:)

husk å kos deg masse nå med den lille i magen"!!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...