Gå til innhold

Forslag til plan for å bli gravid!

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette her går på tankens kraft, å slappe av og få ned stresset.

Jeg tror at veldig mange av oss her inne kunne ha nytte av dette. For det første så har vi jo alle hørt om leger osv som anbefaler å slappe av, som om det er så lett, og de som er i gang med adopsjon og plutselig blir gravide. Vi har også hørt om mennesker som blir froske av placebo-medisiner og vi har hørt at viljen til å bli frisk har enorm betydning i behandling av kreftpasienter. Vi har kanskje også hørt om psykosomatiske lidelser?

Poenget er "mind over matter", jenter, tankens kraft.

OK, da kan man jo si at vi som er her inne, vel, det er vel få som tenker så mye på det å bli gravid som det vi gjør? og utifra denne teorien skulle vi jo blitt gravide lekende lett.

Men hva er det vi egentlig tenker mest på?

Forestill deg at du vil ha ny bil, du smiler litt ved tanken og du vet kanskje akkurat hvilken. Fiiiin tanke, ikke sant? Men så begynner du fort å istedet tenke på at den blir det nok vanskelig økonomisk å skaffe seg, ellers så dveler du kanskje lenge å vel med grunnene til å bytte ut den gamle holken. Nå er ikke tankene dine positive lenger, men du føler fortsatt at du tenker på den nye bilen. Alle de negative grunnene er nå grunnene til å ville ha ny bil. Sitter man med et smil rundt når man tenker nå?

Slik tror jeg vi også holder på mange av oss her inne, når det gjelder tankene på å bli gravid/være gravid. Vi tenker for mye på hvor skuffa vi blir hvis TR kommer. På om vi bomma på EL. Hvor redd vi er for å aldri få det til. Hvor kjipt det er å ikke ha spire i magen, rett og slett. Kanskje har vi en overvekt av frykt og negative tanker. Uten å være oss det helt bevisst. Hvordan går det da med "mind over matter"?

Jeg vet ikke hvordan man skal slutte å ha de negative tankene og hvordan frykten skal bli borte. Men det finnes likevel ting vi kan gjøre!

Hver eneste dag, en gang eller flere ganger for dag, skal vi slappe av og dagdrømme i et par minutter. Smil når du begynner og forsøke å holde smilet der (man kan faktisk narre kroppen til å sleppe løs "glad" hormoner). Nå skal du dag drømme litt. Ikke for lenge av gangen, for da rekker ofte en tvilstanke å skyve seg inn. Øk heller øktene etterhvert som det blir lettere. Drøm f.eks om gleden når du ser på den positive testen og kaster deg rundt mannen din, og ja...Hva føler du? Eller at du kjenner det sparker? Eller hvor stolt du er av magen din. Eller at du er på ultralyd og babyen er frisk og du får vite hva det er og nå skal dere snakke om navn...smiiil Eller hva du vil som handler å være gravid/ få barn/ha barn.

Nå slapper du av. Tankens kraft jobber for deg. OK, du har kanskje ikke sluppet tvil og frykt, negative tanker. Men disse var positive og gode og det slapp løs mye rart i kroppen din. Kanskje vi klarer å snu balansen i regnestykket. Kanskje vi blir mer positive enn negative.

Jeg håper at noen ble inspirerte!

Lykke til, jenter!

Fortsetter under...

Beklager at den kom to ganger.

Her er et eksempel dere kan prøve for å kjenne hvor annerledes det går an oppleve samme tanken:

Gjenopplev en flau/ubehagelig ting som fortsatt stikker når dere tenker på det. Sitt eller ligg og virkelig prøv å huske det hele. Man bildene og følelsene frem...Skikkelig ubehagelig. (ikke ta en grusom/tragisk opplevelse. Det er for viderekomne)

Så reiser du deg opp. Stå med bena naturlig litt fra hverandre. SEnk skuldrene. Pust godt og avslappet. Smil skikkelig, men behagelig, ikke et svært glis som gjør vondt etter en stund. Tenk nå på den samme tingen. Hold smilet hele tiden og gå igjennom hele opplevelsen.

Hvordan føltes det?

vel...ikke for å være en negativ person eller noe, men å tenke seg til å bli gravid er heller vanskelig da...man får jo ikke åpne eggledere og super sæd ved dette. det er vitenskapelig bevist at det å tenke på det eller stresse ikke har noen innvirkning på fertilitet, da hadde ingen blitt gravide her inne, eller ved hjelp av ivf som er noe av det mest stressende som man kan gjennomgå... er mange her inne som sliter og vi får i hytt og pine slike råd og vi blir ganske såret. Så slike innelgg blir jeg faktisk lei meg av å lese... Jeg har selv slitt i 18pp og har hørt alle råd som finnes mellom himmel og jord...

Håper ikke du tror at jeg er sur på deg eller noe, er ikke meningen å være negativ og sånn. Vet at du ikke mente noe vondt med dette og at du ikke mente å såre noen. vil bare opplyse om at man må være litt forsiktig med sånne innlegg her inne :-) Synes det er viktig at alle vet det :-)

Hei Kirsty.

Jeg skjønner innlegget ditt veldig godt. Men sånn jeg tolket det opprinnelige innlegget her, var å få oss til å tenke på noe annet en liten stund.

Og man får ikke bedre sædkvalitet etc. ved å ha gode tanker. Det forstår vel alle.

Men jeg tenker på dette innlegget som en liten avsporing på tankene vi har til daglig.

Som i eksemplet med en ny bil. Der følte jeg at Merrily nesten hadde vært inni hodet mitt og rotet frem mine tanker. Det er ved å se positivt på ting, at man kan takle det negative på en bedre måte enn ved å være negativ.

Håper du skjønte hva jeg tenkte ut av dette innlegget.

Jeg prøver å si til min samboer, at så lenge han sier han ikke greier å lage mat, blir nok ikke maten noe god (i hans munn) heller. Jeg er kjempefornøyd med det han lager, og prøver å skryte så godt jeg kan. Men må jo innrømme at noe av det ikke er så godt da, men han har ihvertfall prøvd. Skjønte du hva jeg mente her?

Klem fra...

Beklager at du ble såret. Vanskelig for meg å leve meg inn i din situasjon, det vil jeg ikke irritere deg ytterligere med å forsøke på en gang.

Men i et åpent forum som dete må man få komme med tanker og ideer uten å være livredd for å såre noen. Jeg er redd for at det sikkert gjør enkelte vondt å lese mye her inne. Det er noe av risikoen en tar ved å dele sine tanker med andre og samtidig lese andres innlegg. Det tror jeg du vet like godt som meg.

Jeg skriver også i innlegget at det ikke er et forsøk på å fjerne frykt og "bare slappe av med det" som langtidsprøvende ofte får slengt i trynet. Forstår jo at så enkelt er det ikke. Jeg skriver at det er for å få positiv balanse i regnskapet.

NOk en gang- jeg er lei meg for at dette gjorde deg vondt i dag. Forstår at du ikke er sur på meg, og vil forsikre om at det er ikke jeg på deg heller:-)

Mine beste ønsker til deg

Annonse

Er nettopp fordi det er ett åpent forum at vi alle må være ærlige og si ifra hvis vi blir såret for at det skal funke. For ett par måneder siden hadde vi en diskusjon herinne på det med at man skal tenke på andre ting og de fleste var enige at det var sårende å høre og at man må være forsiktig med sånne ting. men skjønner også godt hva du mener

:-) No harm done :-)

Selv om å tenke på noe annet ikke hjelper mot barnløshet så kan det ihvertfall hjelpe på sexlivet :-)

Godt vi alle er forskjellige!! Det er ganske mange grunner til at en ikke blir gravid... for noen har nok stress og negative tanker litt å si. Det er jo en grunn til at det er en del som blir gravide når de ikke er edru, da slapper nemlig kroppen veldig av... musklaturen feks i underlivet bør feks være avslappet. Og som kjent tankene er ikke alltid helt med når en ikke er edru!!! Tenker gjerne ikke så mye på EL, men heller på mannen sin feks... he he. Men selvfølgelig bør en ikke feile noe fysisk, då hjelper det ikke uansett hvor avslappet underliv en har. Kan godt skjønne hvor vondt det er få masse gode råd, som då ikke virker! Men det betyr jo og at du har noen som faktisk bryr seg nok til å gi råd... Men det er nok ikke noen "fasit" eller oppskrift på det å bli gravid.... Kjenner eg blir litt nervøs nå, vil ikke såre noen!

En liten tanke... igår sa en som undertegnet anonym at her inne er alle alltid enige med hovedinnlegger og man må være anonym for å kunne si sin mening... dette er jo beviset på at det ikke er sant :-) det er bra!

Må smile litt av meg selv. Vet jo at du mener det vennligsinnet, men får en sånn vannvittig trang til å forsvare meg likevel...:-))

Er helt ny her og visste ikke at dette var regnet som fy-fy innlegg.

Begynner innlegget med å forklare hva det handler om, slik at man kan velge det bort hvis slikt irriterer/ sårer en.

Oppfordrer ikke til å tenke på noe annet. Innbiller meg ikke at folk bare kan kutte ut å ha tankene sine på å bli gravid. Tenker jo ikke på stort annet selv. Men jeg prøver å bevist tenke positivt på hvor fint det vil være et par ganger om dagen. For å veie litt opp for spenninga, stress og frykt. Tror faktisk at det hjelper ja. Ikke på sædkvalitet osv, men på humøret og kanskje på å gjøre kroppen mer mottagelig.

Personlig har jeg veldig stor tro på enkelt sagt "tankens kraft" og hva den kan utrette. Men selv om man ikke har så stor tro på det som jeg har, kan man ha godt av en god dagdrøm.

Generelt tror jeg de fleste mennesker dagdrømmer altfor lite

Stor klem til alle

Syns dette var kjempe bra Merrily :)

Alltid noen som er uenige,men men.

Sto ihvertfall fram med nicket.Modig. hehe.

alle skal få lov å si det de mener her inne, da kan heller de som ikke vil lese sånt,bla videre på andre innlegg istedenfor å syte. men alle har jo hver sin mening sefølgelig:)

Vi har prøvd i 24pp, så skjønner at man kan bli såret,men la være å lese om du blir såret av det da.

uansett.ønsker dere alle lykke til og håper at det snart klaffer for oss alle her :)

hugs

Annonse

Synes også innlegget ditt var KJEMPE bra Merrily! Dette er det MANGE som sliter med, PÅ LIK LINJE med at mange sliter med dårlig sædkvalitet...

Derfor er dette innlegget en god hjelp til mange som sliter med akkurat dette problemet. Jeg kommer i allefall til å prøve dette ut på lik linje med andre råd.

Synes det er helt feil at det er noen som bestemmer at dette er sårende innlegg på andres vegne, alle her inne er ikke like. Innlegget er tydelig ikke ment som sårende, selv om det er et ømt tema.

Men er enig med anonym her, ikke bry dere om det dersom det er sårende, og la andre som trenger det få lese!

Lykke til ALLE sammen!

Lar meg inspirere til å signere med nick, selv om det frister å være anonym...

Tusen takk for ros og støtte. Rødmer litt av rosen, jeg..:-)

Jeg føler meg ikke akkurat angrepet heller da, så dumt av meg å skrive "støtte". Synes hun som ble såret virkelig forsøkte å formidle at hun ble såret og at andre kunne bli det på en veldig ok måte.

Klem

Jeg ser ikke hvorfor det aa bruke tankens makt til aa bli gravid skal vaere saa umulig. Selvfoelgelig vil ingen lege i dag si seg enig i det, fordi vi i vesten har saa liten tro paa det alternative.

Det Merrily foreslaar er visualisering. (vet ikke om hun er klar over det eller ikke) Jose Silva utviklet en metode for aa bruke visualisering for aa oppnaa et bedre liv enn det du i dag lever.

Krever MYE arbeid selvfoelgelig, Rom var ike bygd paa en dag.

Jeg tror mange er for redde for aa satse paa det alternative, nettopp fordi legeindustrien tviler paa det. Og hvorfor skal ikke legeindustrien tvile?

Hvis du gaar til en Ford forhandler vil han garantert si at Ford er mye bedre enn Toyota..... ser du hvor jeg vil?

Jeg har vaert interessert i det alternative en stund naa, og lest nok til aa skjoenne at det finnes mer enn det blotte oeyet kan se.

Dersom du har tette eggledere, kan det skade aa se for seg egglederne aapne seg? Dersom mannen din har daarlig saedkvalitet, skader det da aa proeve en annen metode enn den legevitenskapen har gitt dere? Den fungerer tydeligvik ikke naar dere har slitt i 18pp.

Har du proevd aa kontakte for eksempel en healer? Eller en kinesolog?

Joda. Vet hvor jeg har hentet tankene fra, for å si det sånn.(Ikke Silva) Og er opptatt av alternative ting selv.

Samtidig har jeg ville presentere tanker som slett ikke er særlig alternative, men bare hygglig avslappende og kanskje for mange overraskende effektfulle.

Klem

Spennende tanker merrily!

Liker slikt om tankens kraft- det at vi ofte tror vi fokuserer positivt på det vi ønsker, men egentlig fokuserer vi negativt på at vi ikke har det vi ønsker oss. ( tenker generelt, ikke nødvendigvis ang det å bli gravid).

I bunn og grunn er alt energi, og tankene er også energi/ bølger. Jeg ser liksom at det finnes mye muligheter her i livet når en tenker den tanken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...