Gå til innhold

Forslag til plan for å bli gravid!

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette her går på tankens kraft, å slappe av og få ned stresset.

Jeg tror at veldig mange av oss her inne kunne ha nytte av dette. For det første så har vi jo alle hørt om leger osv som anbefaler å slappe av, som om det er så lett, og de som er i gang med adopsjon og plutselig blir gravide. Vi har også hørt om mennesker som blir froske av placebo-medisiner og vi har hørt at viljen til å bli frisk har enorm betydning i behandling av kreftpasienter. Vi har kanskje også hørt om psykosomatiske lidelser?

Poenget er "mind over matter", jenter, tankens kraft.

OK, da kan man jo si at vi som er her inne, vel, det er vel få som tenker så mye på det å bli gravid som det vi gjør? og utifra denne teorien skulle vi jo blitt gravide lekende lett.

Men hva er det vi egentlig tenker mest på?

Forestill deg at du vil ha ny bil, du smiler litt ved tanken og du vet kanskje akkurat hvilken. Fiiiin tanke, ikke sant? Men så begynner du fort å istedet tenke på at den blir det nok vanskelig økonomisk å skaffe seg, ellers så dveler du kanskje lenge å vel med grunnene til å bytte ut den gamle holken. Nå er ikke tankene dine positive lenger, men du føler fortsatt at du tenker på den nye bilen. Alle de negative grunnene er nå grunnene til å ville ha ny bil. Sitter man med et smil rundt når man tenker nå?

Slik tror jeg vi også holder på mange av oss her inne, når det gjelder tankene på å bli gravid/være gravid. Vi tenker for mye på hvor skuffa vi blir hvis TR kommer. På om vi bomma på EL. Hvor redd vi er for å aldri få det til. Hvor kjipt det er å ikke ha spire i magen, rett og slett. Kanskje har vi en overvekt av frykt og negative tanker. Uten å være oss det helt bevisst. Hvordan går det da med "mind over matter"?

Jeg vet ikke hvordan man skal slutte å ha de negative tankene og hvordan frykten skal bli borte. Men det finnes likevel ting vi kan gjøre!

Hver eneste dag, en gang eller flere ganger for dag, skal vi slappe av og dagdrømme i et par minutter. Smil når du begynner og forsøke å holde smilet der (man kan faktisk narre kroppen til å sleppe løs "glad" hormoner). Nå skal du dag drømme litt. Ikke for lenge av gangen, for da rekker ofte en tvilstanke å skyve seg inn. Øk heller øktene etterhvert som det blir lettere. Drøm f.eks om gleden når du ser på den positive testen og kaster deg rundt mannen din, og ja...Hva føler du? Eller at du kjenner det sparker? Eller hvor stolt du er av magen din. Eller at du er på ultralyd og babyen er frisk og du får vite hva det er og nå skal dere snakke om navn...smiiil Eller hva du vil som handler å være gravid/ få barn/ha barn.

Nå slapper du av. Tankens kraft jobber for deg. OK, du har kanskje ikke sluppet tvil og frykt, negative tanker. Men disse var positive og gode og det slapp løs mye rart i kroppen din. Kanskje vi klarer å snu balansen i regnestykket. Kanskje vi blir mer positive enn negative.

Jeg håper at noen ble inspirerte!

Lykke til, jenter!

Fortsetter under...

Den var kjempefin, Merrily!

Inspirerte meg i hvertfall:) Jeg prøver å tenke positive tanker, satt akkurat og tenkte på det før jeg åpna ditt innlegg faktisk!

Jeg har nok lett for å ikke tørre å tenke positivt, i frykt for at da blir fallhøyden så stor hvis testen er negativ eller hvis det er noe galt. Er også veldig redd for å glede meg for mye pga at sist gang endte det med SA. Men jeg har veldig tro på at en lever mer hvis en tør å glede seg, hvis en tør å håpe med hele sitt hjerte. For om en tar sorgene på forskudd, kan en jo risikere å bli lei seg to ganger. Da er det bedre å være glad, håpefull og positiv nå, og heller ta sorgen og skuffelsen HVIS den kommer.

Ha en kjempefin dag, alle sammen!

Beklager at den kom to ganger.

Her er et eksempel dere kan prøve for å kjenne hvor annerledes det går an oppleve samme tanken:

Gjenopplev en flau/ubehagelig ting som fortsatt stikker når dere tenker på det. Sitt eller ligg og virkelig prøv å huske det hele. Man bildene og følelsene frem...Skikkelig ubehagelig. (ikke ta en grusom/tragisk opplevelse. Det er for viderekomne)

Så reiser du deg opp. Stå med bena naturlig litt fra hverandre. SEnk skuldrene. Pust godt og avslappet. Smil skikkelig, men behagelig, ikke et svært glis som gjør vondt etter en stund. Tenk nå på den samme tingen. Hold smilet hele tiden og gå igjennom hele opplevelsen.

Hvordan føltes det?

Merrily

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...