Margrethe1311 Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 sitter på jobben og kaster opp.. Måtte nettopp ta meg en pose som jeg fikk kastet opp i fordi jeg ikke kommer meg til toalettet før det kommer opp.. sitter på denne dustete jobben som jeg har fått sparken fra og sliter meg gjennom dagene både fysisk og psykisk... har bare 2uker igjen før jeg er ferdig, men jeg tror jeg skal snakke med legen å få sykmeldt meg den siste tiden jeg.. orker ikke mer av dette nå.. sliter så ille på alt som har med kroppen min å gjøre.. jeg er deprimert og sliten på grunn av alle bekymringer som kommer med at jeg fikk sparken fordi jeg er gravid også.. penger er liksom en veldig nødvendig gode man må ha, som jeg mister nå=( unnskyld meg og mitt negative innlegg, men jeg måtte bare få det ut.. eller blir jeg snart små-rar..
2barns mamma i juli-08?? Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Men hallo!??!?! Dette er år 2006, INGEN HAR RETT TIL Å MISTE JOBBEN PGA GRAVIDITET!!!!! Arteidsgiveren din har nettopp gjort en STOOOR tabbe når han sa deg opp pga at du er gravid da! DET ER FORBUDT!!!! Finnes jo lover og regler på dette!!! Dette må du få gjort noe med, prinsippsak!!! Før dette videre til høyere plan, saksøk ell hva du nå finner på!!! Dette kan du ikke bare la passere forbi og ikke gjøre noe "motstand"!!! Hører du!?!??! klæm PS! Ja skaff deg sykmelding du!!!!
en liten i magen Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Off så kjipt, høres ut som du har lov til å klage du! Tror jeg hadde prøvd å blitt sykemeldt hadde jeg vært deg!!
MammaDilla Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 MAKAN!!! Jeg blir så forb... når jeg hører sånt! Har selv en sjef som garantert hadde sagt meg opp om hun kunne, fordi jeg er gravid. Men nettopp fordi det ikke er lovlig, så gjør hun det ikke. Og du skal ikke finne deg i å bli sparket fordi du er gravid! Nei, dette her må du gå videre med!!!
Margrethe1311 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2006 Ja, jeg har bare det problemet, at i oppsigelsen min så står det ingen grunn til oppsigelse, derfor vil det si at når jeg går videre med dette så vil de kunne si at jeg har for eksempel ikke gjort en bra nok jobb, da jeg ble sagt opp innen for prøvetiden min på 3mnd, og de vil da bare kunne gi meg en ny oppsigelse som sier at jeg ikke passer inn og ikke klarer å gjøre det de forventer av ansatte.. dette er riktignok en butikk som er på vei nedenom og under slik som de holder på så det er liksom ikke det at jeg er lei meg i den forstand for å ikke måtte være her mer, men hadde jo liksom trengt pengene mer enn noe annet... dette er en liten mobilforretning som ingen spår at holder ut mer enn noen måneder til en gang, fordi de driver den selv til grunnen.. men siden jeg da bare har vært i jobb i 4mnd når jeg er ferdig her da så har jeg liksom ikke mye rett på noe særlig støtte eller noe, og da samboeren min jobber heltid men ikke tjener all verden er dette noe som tar veldig på min psykiske helse =(
Gjest Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 PS! Du nevner prøvetid på 3 mnd.. Trodde det var normalt med 6 mnd?? Og så spørs det når du har termin mht permisjonstiden din, når du har krav på lønn... ta rede på rettighetene dine. Har mange ledige jobber på hånd, så det er muligheter for mange!!
Margrethe1311 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2006 jeg har termin 1/2-07 etter det de sa på UL, så da er jeg ikke sikker på når jeg evt skulle gått ut i permisjon. har liksom tenkt på å søke på andre steder, men hvem vil ansette ei som skal ut i permisjon i januar eller hva det da ville blitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå