Gå til innhold

hatt blødninger i helgen skal til legen min i dag. hva skjer nå??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

eg har hatt blødninger i helgen er ca 7 uker på vei. fikk endlig tak i legen min fikk time sener i dag. hva skjer nå noen som har opplevd det samme..??

ringte til legevakten i helgen fikk der bare beskjed om at det var ingen ting dei kunne gjere å at det var sikkert ein abort. trur ikkje dette selv etter å ha lest på internett om andre aborter.. men men håper på det beste forbereder meg på det verste...

Skriver dette litt for å lufte tankene mine hadde ein følese av å ikkje bli trodd på legevakten for eg er berre 7 uker på vei. det var deiligt å endelig bli tatt alvorligt å få ein time hos ein lege som kanskje kan svare på spm mine. har vert mykje inn på her å lest, det er noen flotte damer/jenter som holder til inn på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei anonym....jeg er oppi det du holder på med nå...men jeg tror jeg mistet igår...skal på ul i morgen....

er også nesten 7 uker på vei...

ingen leger som har tatt meg alvorlig heller...

om du vil kan jeg lete frem innleggene mine om detter her...

blør du mye??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom det samme i helgen selv, men var på legevakten. Det var noe jeg kunne spart meg for. Det eneste han gjorde var å skrive ned det jeg sa og si at hvis det er en abort på gang er det ingenting vi kan gjøre med det.

Var på Ullevål, gyn.avd., på lørdag kveld da jeg hadde 39.7 i feber. Fikk innvendig UL hvor de ikke kunne finne noen baby lenger. Var akkurat ferdig med 6 uker.

Jeg har blødd som om jeg har mensen. Har ikke sett noe til noen baby, men den er jo så liten at man merker nok ikke at den kommer ut.

Håper du ikke blør så mye og at det går bra for deg, men ikke ha for stor tiltro til legen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for hjelpa håper på det beste. minuttene går så seint det er litt under 2 timer til eg skal være der gruer meg. har blødd ein del i går og i dag men ikkje strytt blødd.hadde ikkje vont i går heller ikkje i dag. hadde ein del vont på lørdag. skumle greier, det er første gang eg er gravid..samboeren min tar seg fri for å være med meg er så utrolig glad for det godt å ha noen med som kan huske hva som blir sagt med meg..

har ikkje sagt det til noen enda heldigvis, vurderte å kjøpe noen klær en dag men gjorde det ikke nettopp av denne grunnen. nå har eg bestemt meg for at om dette går bra skal eg vente til eg er kommet i 2.tr før eg kjøper noko.

føler så med dere som har mistet har grått mye i helgen berre for at eg var redd og legevakten svartmalte alt. håper dere som har mistet får ein ny sjanse og slipper å oppleve dette mangen ganger for dette er fælt.. nesten som å miste ein kjær venn du ikkje har blitt kjent med enda, har mistet mangen familemedlemmer/venner dette siste året så det at eg var blitt gravid var ein gledlig nyhet.

dette ble mye vas og sjas håper dere forstår. har blottlagt meg litt her er derfor "anonym"

kos og klemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du også har blødninger. Er det mye, og gjør det vondt? Jeg er ca. 7 uker på vei og har de siste par ukene hatt småblødninger, spotting som de kaller det, stort sett såpass lite at det kun kommer friskt blod på papiret når jeg tørker meg på do, men det er nok til at jeg blir redd. Var derfor på tidlig UL forrige uke, og fikk vite at alt så bra ut da. Men de siste dagene har jeg blødd litt mer, så jeg ringte sykehuset i dag og de var veldig søte of forståelsesfulle, og sa at jeg bare kunne ringe tilbake hvis det fortsatte/ble værre. De sa at slike småblødninger er veldig vanlig i starten på graviditeten, uten at en kan si sikkert hvorfor.

Synes det var sjokkerende at du ble så dårlig behandlet på legevakten- de bør være forsiktige med å si slike ting til gravide uten engang å ha undersøkt deg! Trøster meg selv med at dersom det ikke blir støre blødninger, og det ikke gjør vondt, er det sannsynligvis i orden,. Men hvis det fortsetter skal jeg også inn til UL neste uke. Lykke til!! Sier du fra hvordan det går hos legen? Skal tenke på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå har eg vert hos legen ble vel ikkje særlig klokere av det heller, men har i det minste fått time hos gyn,på sykehuset i måro. legen sa at det var nok ein abort, men at ein kunne jo ikkje være sikker ho ringte med ein gang til gyn. var forståelsesfull og snill. så eg vet ingen ting før i måro skal bli godt å finne ut av det uansett ka resultet blir.

forstår godt at du er begymret eg fekk sjokk på fredags morningen då det var litt farge på utfloden min, nå er jo det blitt verre, uansett føler eg med deg og ønsker deg lykke til det går nok flott skal du se!!!

skal si hvordan det går i måro når eg kommer tilbake. kryser alle fingre og tær for ett mirakel.

kos og klem vesle meg.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt klart i samme båt. Mine blødninger har økt i løpet av dagen, og jeg skal på UL i morgen tidlig for å sjekke om det fortsatt er noe liv der inne...Gynekologen sa at alle svangerskap er forskjellige og at mange kunne blø mye gjennom svangerskapet og få helt friske unger, så det er fortsatt håp!! Så, lykke til i morgen du også..vet ikke om jeg klarer å sove så mye i natt...dette var skikkelig ekkelt og uventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig har ikke sovet mye de siste nettene heller.. det blir vel ikkje mye forskjell i natt heller... var heldig og fikk sykemld ut uka godt er det for uansett ka som skjer har dette vert tungt nok psykisk til nå..

lykke til skal tenke så mye på deg.. vet akkurat korleis du har det..

nok ein gang lykke til det går sikkert helt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det over. ingen tegn til graviditet. har abortert ein eller annen gang i løpet av helja.... fikk innvendig ultralyd hos gyn. slipper utskraping godt er det... vet liksom ikkje ka meir eg skal si. er lettet over at det er ferdig med all grublinga.. samtidig lei meg over det som har skjedd.. kommer nok ikkje til å skrive inn på bim på ei stund nå.. me skal vel prøve igjen, om ei stund vet ikkje heilt, skal inn på kontroll om ca1 1\2 veker får høyre ka dei seier då.....

takk for meg for denne gang høyre vel til ufrivillig abort nå..

kos og klem..

ps. lykke til alle andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist. Føler virkelig med deg. Skulle egentlig vært på jobb i dag, men føles som jeg er i overgangsalderen - hetetokter.

Lykke til videre. Kanskje vi møtes ved neste forsøk, og da skal vi lykkes.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var leit at det gikk slik med deg også...jeg hadde en SA i løpet av natten..ikke noe gøy, men er også lettet over nå å ha visshet i det jeg fryktet, nemlig at noe var galt. Har blitt gravid på første forsøk begge gangene jeg har blitt gravid (har en sønn), så trøster meg med at jeg nok får det til igjen- og håper jeg da slipper blødninger! Skikkelig nervepirrrende. Har fått veldig god oppfølging på sykehuset, kun møtt snille og omtenksomme mennekser. Skal tilbake dit om et par dager og sjekke at alt er ute...håper jeg slipper en utskrapning...ønsker dere alle her inne lykke til med prøving og graviditeter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...