Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jo 3 cm åpning på fredag og ble strippet, slimproppen ble også tatt. Åpningen hadde kommet på en uke. Nå er jeg redd det åpner seg mer og mer uten at jeg merker det!! Hva skjer hvis jeg plutselig har åpnet meg 3cm til en dag eller 4 for den del uten og merke noe annet enn rolige maserier??? Plutselig får jeg en styrtfødsel da eller??? Vi har en halv time kjøring til sykehuset herfra og jeg vil IKKE at min mann skal ta imot noe barn i bilen altså :o)

Jeg skal til jordmor i morgen igjen, kan jeg da spørre om hun kan ta vannet eller om det er mulig? tror dere hun gjør det dersom jeg har åpnet meg mer i helgen??? Jeg kan jo ikke gå rett i pressrier heller. huff stresser litt nå ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at de aldri tar vannet uten at man er på fødeavd. og fødselen er i gang. (for å få fortgang på riene). Så jeg tror nok ikke at en kommune-jordmor vil gjøre noe slikt. Hun kan kontrollere hvordan modningen din har utviklet seg siden sist, og eventuelt strippe.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har hørt at de aldri tar vannet uten at man er på fødeavd. og fødselen er i gang. (for å få fortgang på riene). Så jeg tror nok ikke at en kommune-jordmor vil gjøre noe slikt. Hun kan kontrollere hvordan modningen din har utviklet seg siden sist, og eventuelt strippe.

Lykke til.

Skrevet

hei

jeg gikk med 3 cm åpning en uke før termin sist gang og mye maserier den uken ( var da 1.gangs). De strippet meg en uke før, men det skjedde ikke noe mer. plutselig gikk vannet av seg selv 3 dager over termin, og fødselen tok ca 6 timer fra vannet gikk

. Så jeg tror ikke de tar vannet på deg, om det ikke er fare for babyen eller noe lignende. Men å ha 3-4 cm før fødselen er ordentlig i gang er jo bare ett pluss. Åpningsfasen sies jo å være den verste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...