bbk og 3 håpefulle Skrevet 18. september 2006 #1 Del Skrevet 18. september 2006 Er det noen som skal ha to små i januar her? Hadde vært gøy å følges utover Termin 20.1, men blir tatt i KS første uka i januar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/
kjærlighetsbarn i magen Skrevet 18. september 2006 #2 Del Skrevet 18. september 2006 Hei. Jeg venter tvillinger i januar, termin den 27 januar. Alt står bra til her, er i fin form, men vært litt plaget med ryggproblemer tidlig. Fikk vite tidlig i svangerskapet at vi ventet tvillinger pga ultralyd, og det er det mange som syntes er gøy i familien for det er mange tvillingpar oppover i slekta. Det var forresten jeg som spurte deg om det med tvillingvuggen, fikk tak i en veldig koslig mann fra hem interiør (tror det het det) som skulle sende oss en. Har du fått deres allerede? Er den fin? Hyggelig å følges videre.....! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6365595
bbk og 3 håpefulle Skrevet 19. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 19. september 2006 Så gøy at det var deg med vugga Den er kjempe fin!!! Vi har beiset vår mørk brun da den skal stå i stua og vi har litt mørke møbler. Ble såååå fin! Formen min er også ganske bra, hatt litt problemer med rygg og ble tidlig sykemeldt da jeg har en jobb som er veldig aktiv. Da gav det seg, men det er kjedelig å gå hjemme, ukene går så sakte.... I det siste har jeg begynt å bli veldig trøtt igjen og kan sove 9 timer i strekk uten å våkne!!! Har du veldig trøkk nedover i magen når de snur og vender på seg? Blir nesten redd at de skal komme ut noen ganger Føles jo sånn ut ;) Har en sønn på 11 år og husker jo ikke hvordan det var å gå gravid..... Det er jo så lenge siden Våre er prøverørsbarn fra Chicago så det var ikke noe sjokk at det ble to. Ble satt inn 2 egg, men ganske utrolig at begge festet seg.Kun 25% sjanse for at det skulle skje. Får du god oppfølging? Har vært hos lege og jordmor hver 14 dag fra uke 6 og nå er det gynekolog den ene uke og jordmor den andre.....mye flying, men ganske betryggende! Ha en god dag! Hilsen Birgitte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6367311
Gjest Skrevet 19. september 2006 #4 Del Skrevet 19. september 2006 Hei hei.. Vi venter 2 små jenter 22.1. Var i Danmark i slutten av april og fikk satt inn 2 gullegg. Ble stor jubel da vi fant ut at begge to hadde festet seg!Nå bare gleder vi oss, og håper at tiden går fort! Har fulgt deg Birgitte siden du reiste til Chicago, selv om jeg ikke har skrevet inn før nå. Det er så fantastisk at dere har lykkes!Så deg også i HENNE og på TV2 nyhetene på lørdag!Jeg ble så rørt!! En liten hilsen til deg med 2 kjærlighetsbarn i magen og termin 27.1!Har vi en felles venninne? Gleder meg til å følge dere videre!Vi har en spennende tid i møte!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6369326
bbk og 3 håpefulle Skrevet 19. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 19. september 2006 Hei 2småtuller!! Så moro at du også fikk det til på IVF Hurra!!!!! Moro at det ble 2 og jeg er i fyr og flamme over jenter....har jo gutt fra før Mannen min er jo ikke far til min Oliver så han håper på feil at en av dem kommer ut med en liten tut....hihi.....skikkelig fotballidiot Ja vi er virkelig overlykkelige over dette, men som deg er det hard kamp og vi tar en dag av gangen... Skal puste ut når de endelig er ute i verden. Går alt bra med deg? Har du noen plager utover at det selvfølgelig er tungt når det er 2 der inne? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6375268
Gjest Skrevet 19. september 2006 #6 Del Skrevet 19. september 2006 Hei hei bbk og småspirene! Ja, er det ikke koselig m jenter?!Synes det er så stas altså..Hehe, mannen min ble ganske paff da vi fant ut at det ble 2 jenter. Han hadde nok sett for seg minst en fotballspiller han også:)Så skjønner mannen din!Men selvfølgelig, det er like stort uansett hva det blir!!Vi er bare så utrolig heldige som i det hele tatt har lykkes! Synes hverdagen med de to små går bra. Har vært sm lenge pga. hodepine. Deilig å være hjemme nå synes jeg, blir jo bare tyngre og tyngre for hver dag. Er ikke så mye jeg orker å gjøre på en dag, blir fort sliten:)Hvordan er det m deg da?Du har jo Oliver i tillegg..Synes du det blir slitsomt? Har også fått en del kynnere. Har du fått det?Er litt engstelig, alt er jo så nytt og uvant. Jeg håper bare at alt går bra. Får god oppfølging. Annenhver uke på Riksen, og jordmor når jeg vil. Kjempebra. Leste at du også får veldig god oppfølging, det er bra. Lurte på en ting. Hvorfor vet du at du får KS i begynnelsen av januar?? Lykke til videre!Vi snakkes!Nå må jeg følge litt med på Boderomantikk! Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6376132
bbk og 3 håpefulle Skrevet 20. september 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 20. september 2006 Håper hodepinen gir seg utover, blir sliten av det Er plaget av migrene selv, men når jeg er gravid er jeg helt fin Er nok hormonelt. Jeg er også sykem. pga endel kynnere og høyt blodtrykk. Det gav seg når jeg tok det litt med ro. Får endel kynnere når jeg er for stresset,så kroppen sier i fra Merker at jeg ikke har så mye overskudd til å finne på veldig mye med Oliver. Han trenger jo tilsyn hele tiden så det er ikke bare å sende han på lekeplassen. Men støttekontakten hans trår til når det trengs og det samme gjør far til Oliver så det går helt greit! Jeg får KS da fødselen til Oliver ikke gikk spesielt bra......mye komplikasjoner.... Det er derfor bestemt at jeg får KS og på Vestfold Sentralsykehus tar de tvillinger i KS i uke 37. Sikkert fordi et tvillingsvangerskap i snitt varer 37 uker og de ønsker at barna ikke skal bli stresset hvis vannet plutselig går. Det kan jo skje allikevel for hører det er mange som får tvillingene sine ganske tidlig. Vi får håper vi kan beholde dem der inne så lenge som mulig, er jo det beste for dem Har du hatt UL med Guttorm Haugen på Rikshospitalet? Vært hos han 3 ganger og han er veldig flink!! Blir fulgt opp av Riksen og Ullevål i tillegg til gynekolog her hjemme. Vi testet eggene for Oliver sin diagnose før innsetting derfor litt ekstra mye interesse for de små i magen.....Jeg er nemlig bærer og vi har hatt 4 mislykkede svangerskap naturlig måte før vi dro til USA. De blir visst de første i Norge som er født etter denne metoden så media er litt "all over" oss for tiden..... Nå skal vi begynne å bygge om et rom slik at vi får plass til begge prinsessene. Vi må pusse opp 5 rom så det er litt å gjøre....og jeg kan jo ikke gjøre noe.....så det blir en tøff tid form min snille mann.... Har du startet å handle inn til jentene dine? Skal hente vogn i morgen, også har vi kjøpt sprinkelsenger,tvillingvogge,vippestoler og litt smått med klær..... prøver å holde igjen....er jo litt tidlig men er så gøy!!!! Ha en god kveld! Birgitte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6389696
Gjest Skrevet 21. september 2006 #8 Del Skrevet 21. september 2006 Hei hei.. Så koselig å skrive med deg! Ja, vi får håpe at hodepinen gir seg etterhvert. Er så vant med det nå, og prøver hele tiden å si til meg selv at det er verdt det! Så deilig å slippe å ha migrene da Birgitte!Man har jo ofte nok med de vanlige graviditetsplagene!Hva sier legene om kynnere?Jeg har ikke vært på kontroll siden de begynte å komme. Må man bare legge seg ned å slappe av da eller?Mye en skal tenke på! Da skjønner jeg hvorfor det blir KS. Da synes du vel at det er ok. Veldig spesielt å vite eksakt dato da!Tenk så spennende det blir når de små kommer!!Det kommer til å gå veldig fort! Nei, jeg har ikke hatt kontroll med G.Haugen. Har kun vært på en kontroll utenom ordinær UL. Var da hos en veldig flink ung dame. Skal igjen på mandag, kanskje det blir hos Guttorm da? Så du blir fulgt opp både hjemme, på Ullevål og på Riksen. Det er jo veldig betryggende da!Du har gjennomgått mye, tenk å ha mistet 4 ganger. Men oppi all motgangen, så har dere lykkes med dette! Det er bare så utrolig flott, og at det i tillegg er dobbel glede!Det er så fantastisk!!!Jeg blir så glad! Oi, 5 rom som skal pusses opp!Det er godt du har en flink mann, som kan ta seg av det!!Han gjør sikkert det med stor glede;) Føler jeg har gått litt bananas med handling jeg. Godt å høre at du også har handlet en del. Jeg tenker at det er greit å få ting i hus, for etterhvert blir det sikkert en del tyngre å gå på shopping. Så jeg tenker at jeg må ligge litt i forkant!;)Tror det er viktig å ha positive tanker, og ikke tenke for mye på ting som kan skje. Men det er jo selvfølgelig ikke så lett, når man har opplevd mye vondt tidligere. Har kjøpt seng (tenkte de skulle dele i starten), OTH vogn fra USA, vognposer, dyner, sengetøy, stelleveske, lammeskinn, og en del klær. Vippestoler skal vi kjøpe idag. Synes det er så gøy!Tenker ikke på annet! Ha en fin dag, og lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6396002
bbk og 3 håpefulle Skrevet 24. september 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 24. september 2006 Hei 2småtuller Ja da er helgen på hell igjen.....Vært syke her hele helgen ,diare, oppkast,feber, øyebetennelse....festlig.... Men ser bedre ut i kveld så håper det er over nå...ekstra slitsomt å være gravid og syk gitt.... Hvordan gikk UL? Alt bra med de små? Hvor store er de blitt? Mine var ca.500g og 25cm lange sist Er dine 2eggede? Det er mine så de følger vanlig kurve på vekt da de har hver sin morkake. Kynnere er det jo ikke mye å gjøre med, legger meg nedpå til det er over....Må jo bare passe på så det ikke blir altfor mye! Lett å bli litt overivrig da det er mye å gjøre i huset for tiden. Mye rydding og oppussing. har snart pusset opp alle rommene i hele huset, flyttet inn i fjor så det har tatt sin tid 5 rom igjen..... 3 barnerom til hver av barna, 1 lekerom og snart ferdig med "utestua" som nå blir data og biljardrom Mannen min sitt gutterom, heldig gitt! Har du funnet navn til de små? Synes det er såååå vanskelig....vil ha navn som passer sammen,ikke helt vanlige navn og helst på samme forbokstav.....ikke lett....vi er veldig uenige.... Vi er nesten enige om Amelie, men finner ikke noe som passer..... Så nå har jeg latt diskusjonen ligge en stund..... Jobber du ennå eller er du også sykemeldt? Savner å ha noe å gå til hver dag, blir så lei av å vente......Blir mye baking og rydding i skap Vi må vel begynne på jula litt tidlig i år, er jo ikke gått å si om vi er så mobile i desember.....tror jeg kommer til å vralte rundt da gitt, synes jeg er diger allerede. Har heldigvis ikke gått opp så mange kilo,men de kommer jo gjerne på slutten ;( Ha en god kveld og la meg høre hvordan UL gikk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6435332
Gjest Skrevet 25. september 2006 #10 Del Skrevet 25. september 2006 Hei hei... Uff, så kjedelig med oppkast og diare!!Håper virkelig dere er bedre nå!Det hørtes ikke godt ut...;( Har akkurat kommet hjem fra kontroll nå. Det gikk kjempebra. Babyene var så søte der de lå og sparket!Så nesten ut som at de vinket til meg!Alt var så ferdig!Fantastisk altså..Nå veide de 550 og 650 g. Så det er llitt forskjell på de. Fikk ikke helt med meg hvor lange de var. Legen var iallefall fornøyd. Nå er neste kontroll om 3 uker. Når skal du igjen? Vi har bestemt oss for navn, tror vi...:)Agnes og Pernille er de som scorer høyest om dagen. Så får vi se da... Ikke lett å finne noe som begge to blir enige om. Må bare si at jeg synes Oliver er et nydelig guttenavn! Ja, det kan bli lange dager hjemme. Jeg savner jobben min veldig. Jeg jobber på Riksen, så da blir det litt ekstra savn når jeg er på kontroll. Men, men...Vi skal tidsnok få jobbe igjen!Tror vi må nyte denne tiden litt ekstra godt:) Hadde nok ikke hatt så mye overskudd til rydding og baking hvis vi hadde jobbet. Det kan jo være greit å ha det litt ryddig i skuffer og skap og ha litt god bakst i frysen til jentene våre kommer!Så vi er jo ganske heldige! Det høres ut som om dere har et veldig stort og romslig hus!Så deilig!Vi bor bare i en 3.roms og skulle gjerne hatt litt mer boltreplass!Men det kommer nok etterhvert! Ha en fin dag da!Hold meg oppdatert på hvordan du har det!Ps. Er du noe inne på tvillingforum? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6441262
bbk og 3 håpefulle Skrevet 29. september 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 29. september 2006 Heihei! Så flott at alt er bra! De begynner å få litt størrelse nå Er dine toeggede? Mine er det, og de holder igrunn følge med hverandre sånn vektmessig. Min ene er litt større i alle mål enn hun "minste", og det har vært slik fra dag1. Tror den ene festet seg noen dager tidligere. Ellers er alt veldig bra! Ingen ting som tyder på noe som helst Hatt noen skikkelig deppe dager nå...men i dag er det bedre.. Føler det er så lenge igjen og er helt "stappa" i magen allerede.... Legen sa jeg hadde VELDIG stor mage.....så tidlig...og at livmoren var helt på topp allerede....litt tidlig.... Ikke noe fare med det, men det kan bli litt slitsomt når den kmmer så høyt opp allerede nå. Har jo gått av og på gravid i 3 år nå så det er jo ikke så rart at det føles ut som en evighet...skulle jo bare vært lykkelig, men tror alt som har skjedd de siste årene med å miste så mange har satt sine dype spor.... Uff, det var litt klaging.... Nå skal jeg ut å shoppe litt med min søster og spise lunsj. Gledermeg til å komme meg litt ut Går du ofte til UL? Jeg går annenhver uke nå så det er jo betryggende Var inne på tvillingforum,fine sider!!! Du må ha en fin helg også "prates" vi snart igjen! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6492664
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #12 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei hei... Uff, ja ikke lett å være i topphumør hele tiden..Det er helt lov å deppe litt!:)Særlig med alt det som dere har gått igjennom. Men husk at snart er det over, og alt det vonde vil forhåpentligvis være glemt. Tenk når du får de små jentene i armenen dine..Det kommer til å gå så bra. Det er jeg sikker på. Hjalp det å komme seg ut å shoppe litt og gå på kafe? De 2 små er toeggede. Den ene min er mindre i alle mål akkurat som din. De sier vel at det er normalt. Nei, nå vet jeg sannelig ikke hvor ofte jeg skal til UL. Nå vil det gå nesten 1mnd imellom siden sist. Men har iallefall jordmor imellom da. Men tror det blir hyppigere etterhvert. Hvor får du sm?På sykehuset eller hos fastlegen?Synes det er så masete å hele tiden få ny sm for hver gang. Sist gang glemte jeg helt å spørre, og nå er det umulig å få kontakt med legen som hadde kontrollen. Blir så lei av alt det en må tenke på. Men det ordner seg nok:) Har du handlet noen mer til jentene dine da?Jeg var på Cubus igår, der hadde de 25prosent på alt babytøy. Kjøpte noen søte strikkejakker. Så gøy å kjøpe litt småting. Lykke til videre!Nå må vi bare bite tenna sammen!!Snart kommer våre etterlengtede prinsesser!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6513310
Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 1. oktober 2006 #13 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei bbk&2småspirer Har skrevet litt med deg tidligere på ass.befr. siden. Jeg skal ha to små i januar, to gutter Fryseforsøk i DK i mai. Termin er 05.02.07, men jeg får nok ikke gå helt fram til termin, så vi satser på januar Kjekt å se at det går bra med deg og snuppene!!! Vi har det også bra. Etter 4 mnd med kvalme og oppkast, så nyter jeg mat og gode dager igjen. Sliter med lavt blodtrykk, lite jern og med kynnere, men det gjør ingenting sålenge guttene har det bra. Og det har de Jeg er aktiv sykemeldt for tiden, fått beskjed om å ta det med ro. Men syns det er så kjedelig å være hjemme hele tiden, så jeg er oppom jobb hver dag. Spiser lunsj med kollgaer, og gjør ingen av mine vanlige oppgaver lenger, siden man skal unngå stress. Fine dager på jobb altså UL en gang i mnd, og time hos jordmor en gang i mnd. Så her sjekkes vi hver 14. dag og det er betryggende. Jeg gikk ned i vekt i sommer pga oppkast, så det gikk lang tid før magen kom. Men da den kom, så kom den plutselig! Jordmor sa at jeg var bra stappa i magen, og det er jeg! Hard som en ball, og guttene sparker i vei der inne Ta livet med ro framover Birgitte, slik at de små holder seg der inne lengst mulig. Ha det fint, vi snakkes. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6355702-noen-med-termin-i-januar/#findComment-6521847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå