superfornøyd m nr 2 på vei Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Jeg er nå 14+3 og har ennå ikke vært på første svangerskapskontroll hos fastlegen min. Jeg har vært på UL 2 ganger og sett at alt er i orden + en gang til jordmor (trodde nemlig at hun kunne ta de samme prøvene som legen), men jeg har altså ikke tatt hiv test, rehsus prøver og alt dette andre man tar i første svangerskapskontroll. Snakket akkurat med fastlegen min, og hun kunne ikke ta meg inn før i uke 17, og nå ble jeg plutselig litt bekymret! Kan det innebære risiko å ta disse prøvene så seint? Noen andre som heller ikke har tatt dem før i uke 17? Hva tror dere jenter? Skal jeg forsøke å "grine" meg inn nå? evnt. gå privat?
DiddiDaddi Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Du kan sikkert vente noen uker til med å ta de prøvene, men du behøver vel egentlig ikke se en lege bare for å få tatt blodprøvene? Det gjør jo legesekretærene der. Du kan sikkert bare avtale med dem å komme innom for å ta prøvene, også få en første time til lege i uke 17. Lykke til )
Gjest Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Du kan jo bare hente en henvisning å ta blodprøvene på sykehuset.. eventuelt at kontordamene på legekontoret tar de.. svarene på prøvene er jo ikke klare før om et par uker likevel.. iallefall er det slik her.
jools Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 du ringer bare kontordamene der å avtaler med de.Jeg stakk bare innom å fikk tatt prøvene,det tar jo 5 min:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå