Gå til innhold

Jobb og kvalme


Mammaen til go'ingen

Anbefalte innlegg

Våkner kvalm, uopplagt og svimmel om morgenen. Føler at jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke drar på jobb. Er det mange som drar på jobb likevel? Blir dere bedre utover dagen ved å tenke på andre ting? Noen gode råd? Kjedelig å være hjemme også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke sykemeldt forrige graviditet, men kvalm og sliten og uopplagt da også. Nå som jeg allerede har en liten tass å passe, er det vanskeligere for meg å ta meg inn. Men jeg er på jobb. Har vært hjemme et par dager med egenmelding. Sørger for å legge meg i åttetiden om kvelden. Da går det ganske greit, men er skikkelig uggen. Synes ikke det blir bedre ut over dagen, snarere verre. Men jeg blir jo ikke bra av å være hjemme heller. Og hjemme flyter det over av møkk og skitne klær - orker ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan tenke meg at det er tøffere nå som du allerede har en tass å passe. Jeg har ikke noen enda, og bør vel tenke på det som en fordel nå. Men du klarte virkelig å dra på jobb første gangen? Jeg tenker jeg får høre med legen om hva han sier. Håper han har noen gode råd som hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt kvalm hele dagen, har også ei lita tulle i tillegg til ful jobb. Jeg jobbet til permisjonen startet i forrige svangerskap, og det håper jeg å gjøre denne gangen også, selv om det slettes ikke er verdt å pine seg på jobb for enhver pris.

 

Jeg blir absolutt i bedre form av å komme meg ut og tenke på noe annet, er helt overbevist om at man blir syk av å sitte hjemme å kjenne etter. Merket det godt i helgen, da jeg lekte med jenta mi gikk det veldig bra. Når jeg satte meg ned og kjente etter ble jeg kvalm med en gang. Så kom hun hoppende opp på fanget, og jeg glemte hele kvalmen.

 

Nå skal det sies at jeg nok ikke er så hardt angrepet som mange andre nok er, og er man veldig kvalm, så er det pyton. Du må nok kjenne etter på deg selv. Kan du ikke avtale med arbeidsgiver om at du kan komme litt senere, ta det litt med ro etc.? Tror nok du kan prøve litt hvis du tror du orker det...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dratt på jobb selv om jeg har vært kvalm, trøtt osv. Har ofte måttet kaste opp før jeg drar på jobb, og tvunget i meg kjeks og frukt i bilen...he he.

Vi har en datter på to og et halvt år, så jeg føler liksom at hverdagen bør gå sin gang. Og jeg synes at det hjelper, særlig på humøret!, å komme seg opp og gjøre de vanlige tingene selv om en helst har lyst til å bli hjemme.

 

Ha noen saltstenger, kjeks eller gullfisk i vesken din, kanskje en farris eller cola og noe frukt også som du kan spise og drikke på innimellom. Det har vært min redning! Og så mye søvn når jeg kan sove...

 

Håper det blir bedre for deg, jeg er nå i min 11 uke og kvalmen er nesten borte. Krysser fingrene for at jeg er over det verste.

Og nå vet jobben om graviditeten også, de hadde faktisk vært litt bekymret... ;0)

 

God bedring og lykke til videre i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

ja det er nok mange grader av kvalme. jeg var ikke veldig kvalm til uke 8 men da inntok en lammende kvalme meg. jeg ble sykemeldt i uke 9 pga at jeg ikke får ned en døyt! har gått ned ti kilo i løpet av 3- 4 uker. er noke et par prosent bedre nå i 11+2 og håper jo selvfølgelig at dette skal gi seg. har en sønn på 3 ,5 år. har måtte ordne meg med avlastning når gubben jobber mye. i hele tatt så er dette ganske fælt. men håper at det gir seg SNART!! forrige gang gav det seg i løpet av uke 14, så det er håp. mest fælt er vel det å brekke seg til man nesten mister pusten. er kvalm både natt og dag, og jordmora mener at jeg er mer uvel en gjennomsnittet.

men med tanke på det i magen så er jeg optimist og kjenner gglede spire-)

 

ha en fin dag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vardierer det hvor ille kvamen er fra dag til dag hos meg da. Men drar på jobb. Sier til meg selv at det ikke er noen sykdom å være gravid. Blir av og til noen løpe turer til do. Jeg greier jo å gjøre jobben min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer virkelig dere som greier å kombinere jobb med kvalme. I de siste dagene, så har jeg bare følt meg kvalm. I dag ble det visst mer handling.. Ser ikke for meg at jeg skal jobbe videre etter å ha vært en tur på do.. om man rekker det! Men jeg håper og tror at det blir en vanesak! For ellers er det jo bare lykkelige nyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...