fjellrosen Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Hei. Ser at det av og til kommer opp innlegg hvor noen lurer på smøring og strekkmerker og smøring og revning. Det er sikkert bare tilfeldig, men her er min erfaring: Har nå tre svangerskap og fødsler bak meg. Har hver gang smurt mage, pupper og rompe hver kveld fra ca. 16. uke. Har ikke fått et strekkmerke. Har aldri smurt meg med noenting nedentil og har ikke revnet. Har to ganger fått en liten rift i kjønnsleppa. klem
hege_d Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Jeg har smurt magen innimellom, og har ingen strekkmerker-hverken fra dette eller forrige svangerskab. Har ikke smurt nedentil, men sist sprakk jeg hele vejen fra ende til anden
bollenr3 Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 jeg har ikke smurt meg hverken på mage, rompe, lår eller pupper... har likevel ikke fått strekkmerker:) føler meg ganske heldig, men har jo fremdeles to uker igjen.... =)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Dette med strekkmerker har dessverre mer med genetikk å gjøre enn smøring...
Tingelingelate med to tomater Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Fikk beskjed hos jordmora under forrige svangerskap at smøring på magen ikke hjalp på strekkmerker. Har du anlegg for å få strekkmerker så får du det, smøring eller ei. Smurte meg ikke, men har masse masse strekkmerker. Fikk også beskjed om at det ikke var vits å smøre mellomkjøttet. Gjorde ikke det og revnet ikke noe:-)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Har masse strekkmerker fra puberteten og smørte derfor som en gal første graviditet. Fikk ikke strekkmerker i det hele tatt. Denne gangen har jeg fått en del, men heldigvis ganske "pene". Smørte med jordnøttolje nedentil sist, regner med å gjøre det etter hvert nå også (er 31+4). Aner ikke om det hjalp, måtte klippes fordi det gikk så fort at de ville ha kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå