Gå til innhold

Hvor mye koster egentlig et bryllup??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså skjønner jo at det varierer veldig da, på hvor mange gjester, hva man serverer, hvor man har det osv..

Men hvor mye betalte dere? Hvor mange gjester, hva slags mat og hva slags lokale??

Skrevet

Uff, vil helst ikke tenke på det... Vi hadde i utgangspunktet tenkt oss et enkelt bryllup. Har vel det ennå, men fjellstue og ikke mer enn 50 gjester. Allikevel blir det dyrt nok. Ser ut til å ende på 120 000. Selve festen utgjør ca halvparten av det. For 1000 kr pr pers får vi buffet fredag kveld, champagne etter vielsen, fire retters middag (fjellørret, lam, brie med fiken og lune bjørnebær med parfait) med så mye vin folk vil ha og kaffe avec. Vi må ordne blomster til bordet selv, ellers tar de hånd om alt. Hva er alt det andre? Kjole og tilbehør, dress til mannen (like dyr som kjolen min...), klær til barna, ringer, fotograf, blomster, kake, musiker til vielsen, frisør. Har laget invitasjoner, bordkort og sanghefter selv og derfor ikke brukt mye penger på det.

Vi har i liten grad (for liten!) tenkt økonomi når vi har gjort valgene våre, men har heller ikke vært på jakt etter luksus. Vi skal ikke ha levende musikk på festen, ikke noen brudesuite (dårlig med det på fjellstua), ikke skyss fra vielse til fest siden det skjer på samme sted. Sikkert mye annet vi også kunne brukt penger på, men som vi ikke gjør.

Skrevet

Det trenger ikke å bli så sinnsykt dyrt.. Vi blir ca 25 til middag og 45 til kaffe .. Satt faktisk å regnte på det i går og da kom jeg opp i ca 27000.. Da er det inkl mat, brudekjole, 4 brudepikekjoler, blomster og you name it .. Absolutt alt er tatt med da.. Må vel også nevne at vi er så heldig at vi har masse fagfolk til å hjelpe oss .. F.eks. baker , frisør, blomsterdekoratør osv .. Dessuten skal vi ikke ha alkohol (dvs at de som skal drikke må ta med drikken sin selv .. Vi stiller opp med velkomstdrink både for de som vil ha alkohol og de som ikke vil .. Vi skal også ha barn til stede til etter kaffen og det blir ikke alkohol før de er reist hjem.. )

Skrevet

Hei!

Vi giftet oss i Danmark i sommer og bryllupet kom på ca 100 000 kr.

Men så var det ikke spart på noe og vi fikk det vi ønsket oss!

Limousine hele dagen,sekkepipe i kirken, alt utstyr til bruden,alt utstyr til gomen,alt utstyr til brudepiken,frisør og sminkør til brud,forlover og brudepike,pynting av kirke og brudebukett osv, reception på marina med smørbrød fri drikke av alkohol,vann,vin og brus, fotografering etter kirken på et slott fra 1816 og ellers hele dagen. festen blev holdt på hotell med velkomstdrink,tre retters middag med fri alkohol (øl vin vann), kaffe og kaker med fri alkohol, bryllupskake,nattmat,pynting av bordene,rød løper,musikk i 7 timer, overnatting på suite med frokost på sengen og vi fikk være der så lenge vi ville dagen etter.Reise til og fra Danmark. Å så nye ringer da selvfølgelig :)

Det var det hele.....Tror jeg :)

Skrevet

Ps, vi var 46 gjester gjennom hele dagen :)

Skrevet

Hei.

Vi er studenter begge to, med veldig dårlig råd. Familien på min side kan ikke hjelpe til noe økonomisk, men vi får litt hjelp av hans foreldre.

Vi har ett busjett på 50 000. Vi har vært så heldig å fått leie ett nydelig lokale helt uti havgapet. 3-retters middag til 50 personer, med velkomstdrink vin til maten og conjaq til kaffen 36 000.

Jeg kjøper brudekjole brukt og mamma syr brudepikekjolene. Hun lager oxo min brudebukett og borddekorasjoner, og onkelen min blir "fotograf" Planen va skal klare alt dette for under 50 000 men vi får nå se ossen det går. Gifter oss ikke før juli 07, så kjøper kjole før jul, og ellers det vi har råd til etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...