Gå til innhold

Teite kroppen min gidder ikke følge noen regler jo...

Anbefalte innlegg

Sist jeg var hos legen og snakket om hvordan vi sliter ble jeg fortalt at mensen alltid kommer 14 dager etter eggløsning, men at eggløsning kan komme "når som helst" etter mensen.. Ved hjelp av FF fant jeg EL på dag 17, men tanta kom jo først på dag 16 DPO.

Ærlig talt! HVordan skal jeg kunne vite noenting når kroppen min ikke gidder høre etter basic biologi???!!

Knakk helt sammen over den SVÆRE, FÆITE negative testen på lørdag morgen. Første gang jeg har reagert så strekt, mannen min ble også kjempelei seg. Begynner dessverre å få følelsen av at noe ikke er som det skal med en av oss og det liker jeg dååårlig!

Noen som vet hva som gjør tanta så forsinka? Ikke var jeg spesielt stressa, ikke har jeg vært syk eller gjort noe annerledes heller. Begynner å tro ho bare gjør det på pur F...

Fortsetter under...

Noen ganger stresser vi vel mer med dette enn vi tør innrømme. Jeg tror i mange tilfeller at tanta er forsinket pga dette. Samtidig så er det svært få som gjennom hele året er 100 % regelmessig. Noen ganger er det ingen spesiell grunn til at hun er et par dager for sen.

Men alltid og alltid fru blom, det er ikke alle som får tr 14 dager etter el. For noen med lengre syklus er 16 helt vanlig. Og det er ikke noe unormalt at el kommer 16 dager etter tr.

Lykke til videre!

Jeg syns leger sier så mye rart. Og det er ikke alle av dem som tenker over at vi som "pasienter" faktisk også kan søke informasjon andre steder. Hadde vi ikke visst noenting om prøving etc, så tror jeg de hadde sluppet uinna med å si hva som helst.

"Alle" leger regner en syklus som 28 dager, og at EL i 99% av tilfellene kommer på dag 14. Er sikkert derfor han sier som han gjør.. Det er derimot vanlig at lutealfasen er mellom 10-16 dager - det er info vi har lært her, og andre steder på nettet. Dessuten: Hvor mange % her inne har 28-dagers syklus? Det er ikke mange, man hører jo iallfall om mange som ikke er "helt etter boka".

Det er helt normalt med sykluser på 33 dager, som din - ikke vær redd for det iallfall. 16 dagers lutealfase er lenge, men innenfor normalen likevel!

Hvis du ikke stoler på legen din, så bytt fastlege! Det gjorde jeg nå etter første legesjekk i forbindelse med graviditeten min. Han regna et svangerskap som akkurat 9 mnd han, følgelig ble det 1 og 1/2 uke forskjell i termindatoene jeg og han kom fram til hver for oss. Da jeg ymtet frampå om 40+2 dager, fnøs han bare av meg, det hadde liksom ikke jeg greie på... I tillegg var det masse annet rart jeg spurte om, som han ikke kunne eller ville svare på, så jeg ble skikkelig irritert og bytta fastlege samme dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...