Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Del Skrevet 18. september 2006 Vi har vært på ultralyd og fått konstatert at det mest sannsynlig befinner seg en gutt i magen. Hadde store problemer med å finne navn sist, og vi vet ikke vår arme råd denne gang. Må nevne at jeg er lærer, og at jeg har vært det i mange år. En del navn er derfor utelukket, særlig populære navn. Noen gode forslag? Jeg lurer også på om noen vet om det finnes en navnebok med muligheter for å søke etter navn med spesielle betyninger? Victor betyr seier, og det hadde vært fint å finne et annet navn med lignende betydning. Takker for hjelp! ps. signerer med anonym fordi jeg ikke vil bli gjenkjent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #2 Del Skrevet 18. september 2006 Dytter litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #3 Del Skrevet 18. september 2006 Heisann.. Venter ogsaa en gutt, og er og veldig usikre paa navnevalg. Er ikke saa viktig for oss at det ikke er et popul'rt navn eller mye brukt, bare det er et navn vi begge liker. det er det som er problemet her. Menmen... Victor er jo fint navn. Hva med Sverre....? Det betyr villstyring eller noe i den dur.. hehe.. Er ikke saa veldig vanlig, selv om det naa er komt en prins ved det navnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #4 Del Skrevet 18. september 2006 Personlig liker jeg godt Sverre, men jeg synes det er litt dumt at det blir utalt så ulikt på øst-norsk og vest-norsk siden vi er en salig blanding av folk fra alle kanter av landet i familien... Andre forslag mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godiva med 3 gull Skrevet 18. september 2006 #5 Del Skrevet 18. september 2006 Du har jo Navneguiden her på BIM. (på gult felt til venstre) pløyet den selv.. uten hell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 18. september 2006 #6 Del Skrevet 18. september 2006 Niklas/Nikolas/Nikolai eller lignende varianter betyr "folkets seierherre" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 18. september 2006 #7 Del Skrevet 18. september 2006 Niklas/Nikolas/Nikolai eller lignende varianter betyr "folkets seierherre" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 18. september 2006 #8 Del Skrevet 18. september 2006 Hei! Jeg er mye inne på www.babynameworld.com og kikker. Der finner man navn med opprinnelse og betydning. Men dersom det er navn med norsk opprinnelse du er ute etter, er nok ikke den siden aktuell, da det er svært få norske navn å finne der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #9 Del Skrevet 19. september 2006 Tusen takk for hjelp. Jeg skal inn å kikke på babynameworld med det samme! Ellers blir jeg takknemlig for flere forslag:-) Nicolay heter en fetter av den lille, så dette navnet er nok ikke aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. september 2006 #10 Del Skrevet 19. september 2006 Ta deg en tur på et bibliotek. Der har de gjerne flere navnebøker, hvor det står litt om hvert navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 20. september 2006 #11 Del Skrevet 20. september 2006 www.babycenter.com/babyname/ Her kan man søke på betydning og ikke bare alfabetisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milva76 Skrevet 20. september 2006 #12 Del Skrevet 20. september 2006 Norsk Navneleksikon har jeg fått låne. Der finns det meste med betydning. Mange, mange flere navn enn i Hva skal barnet hete? og de andre der. Anbefaler den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #13 Del Skrevet 21. september 2006 Takk for tips. Skal springe å sjekke på bibilioteket med det samme. Noen andre som har flere konkrete tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå