Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Del Skrevet 18. september 2006 For 3 år siden hadde jeg et katastrofe- ks! Nå er jeg gravid med nr 2, og jeg er vel litt redd for å gjennomgå det samme igjen. Ingen på sykehuset kunne gi meg forklaring på hvorfor fødselen ble sånn, og lege sa at han ikke kunne garantere at det ikke ville skje igjen!! Håper på vaginal fødsel, for ks va vel noe av det skumleste jeg har opplevd. Alt skjedde så fort og jeg var livredd for å aldri våkne mer. I tilfelle det blir ks igjen håper jeg at jeg får være våken. Fikk ikke deltatt på forrige fødsel pga narkose.. Flere som har opplevd dette? Og til dere som er redd for vaginal fødsel og vil ha planlagt ks...stå på!! Ikke bry dere om hva andre sier. Dette får dere føle på selv:) Good luck.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6354115-hvordan-bli-min-neste-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. september 2006 #2 Del Skrevet 19. september 2006 Heisann! Tenkte jeg skulle si noen tróstens ord til deg. I mars i fjor fikk jeg min fórstefódte. Alt forelóp til á bli en vanlig fódsel, men gutten ville ikke ut og det ble tilslutt et hastekeisersnitt da hjerterytme og puls til gutten gikk ned. Siden jeg hadde epidural ble det brukt som bedóvelse. Men jeg som deg opplevde det som noe forferdelig da jeg hadde forberedt meg pá vaginal fódsel. Da de skulle sy meg igjen mátte de legge meg i full narkose fordi jeg begynte á skjelve og de kunne ikke holde meg nede - nerver og angst. Vel, jeg ble gravid igjen like etter og fódte en ny gutt i mai i ár. Jeg var oxo nervós for om det samme skulle skje. Og ei stund var det faktisk snakk om nok et keisersnitt da jeg lá der fordi gutten ville ikke ut. Men legen sa at nei dette skal vi greie uten keisersnitt, sá tilslutt ble gutten tatt med tang, og ut kom han. Men snakk med legen din om det du fóler og er redd for.Men det er ikke noe som tilsier at du ikke kan fóde normalt selv om det fórste gangen ble et katastrofesnitt. Má oxo tilfóye at á fóde vaginalt var rene "barnematen" sammenlignet med keisersnittet. Fikk betennelse i snittet og det tok nesten 2 máneder fór alt var i orden og jeg kunne gá "normalt". Med vaginal fódsel var jeg klar for á reise ut fra sykehuset 10 minutter etterpá ) Sá lykke til, og uansett om det blir nok et keisersnitt pá deg, sá er det viktigste det at du etterpá har den lille i armene dine - uansett hvilken "utgang" han har valgt.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6354115-hvordan-bli-min-neste-f%C3%B8dsel/#findComment-6372509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anjelixa_fikk jente 14 mars :) Skrevet 19. september 2006 #3 Del Skrevet 19. september 2006 heisann lille du. Jeg hadde haste KS i 2005 og ville ved min neste prøve å føde igjen da de sa det var stor sjangs for at det ville gå bra. Men jeg hadde en avtale om at hvis ting så likt ut som forrige gang så ville de ta kS mye tidligere og jeg ville få være våken.... med spinal. Dette fungerte kjempefint. Jeg gikk i fødsel, men også denne gangen ble det krøll og jeg hadde veldig tett oppfølging av JM og lege hele tiden. Det ble bestemt KS etter en hvis tid og jeg var våken, avslappet og helt med, jeg hørte det første skriket da babyen min ble født, jeg fikk han opp på brystet med en gang akkurat som (vanlig fødsel) og det resulterte i en helt annen fødselsopplevelse en første gang da jeg var i samme situasjon som deg med hasteKS i narkose og en kjempetraumatisk opplevelse i ettertid. Skjønner at du er redd men det trenger ikke å bli lik den første gangen selv om det blir KS også ved fødsel nr to. Jeg hadde samtale med sykehuset om dette en tid i forveien. Jeg er nå gravid med nr tre og skal faktisk prøve å føde også denne gangen så fremt allle synes det er greit (av JM og leger osv) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6354115-hvordan-bli-min-neste-f%C3%B8dsel/#findComment-6372910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå