Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Del Skrevet 18. september 2006 Har et sykt barn for 3 gang på litt over en mnd, feber, nattevåk osv. Lille snupp på 3 mnd har de siste dagene villet amme hele tida, og virker slett ikke fornøyd etter å ha ligget lenge på begge bryst. Før kunne det bli litt riving og sliting på kveldstid, men jeg holdt ut og baby sovna. De 3 siste nettene har det vært amming 5 ganger og det er ikke bedre på dagen. Da ammes det så og si konstant, og det tar sin tid før babyen blir fornøyd...Mye sutring og sliting. I natt virka det ikke som det var maten som gjorde nattevåken så lang. Baby smatter og spiser på fingrene, babler, smiler og er lys våken. Legges den ned, blir det protester....Jeg prøver amming, nei da...Vil ikke ha og hvis den tar den suges det ikke. Bare tar et drag i ny og ned. Babyen er 3,5 mnd, og har så vidt fått ei tann. Kan det være tenner på gang? Vurderer mme, fordi jeg er så sliten og klar, og babyen virker sulten( tror jeg da).Tenkte på ei flaske om kvelden, samtidig er det jo bare 14 dager til jeg kan begynne med smaksprøver på grøt. Jeg har ikke mulighet til å ligge i senga, sove og slappe av slik det anbefales om det er økedøgn, fordi jeg er hjemme med en på 2 i tillegg. Så da er det full fres på dagtid også. Hva anbefales? Gi litt mme på kvelstid allerede nå eller vente 14 dager å begynne med grøt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6353724-blir-gaaaaaaaaaal-av-s%C3%B8vnmangel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birna og Thorny Sara Skrevet 18. september 2006 #2 Del Skrevet 18. september 2006 Mitt råd er begynn med grøt nå..... det fungerte for meg og mi prinsesse... ho var 3,5 mnd og oppførde seg på lik linje, og eg holdt på å bli gal av søvnmangel. Ga ho grøt om kvelden og etter det så sov ho i 4-5 timer hvar natt,nå får ho grøt 2 ganger om dagen, morgon og kveld og søver ifra 22 til 4 eller 5. Da får ho litt pupp og søver til kl 7. For oss vart det et heilt nytt liv den dagen vi begynte med grøt. Vi prøvde først med mme men det hjalp jo ikke i det hele tatt. Damåtte eg berre opp om natt og gi ho mme i tillegg til brystet. Det kan jo hende at ho har sånne økedager nå, vist du har muligheter for å ta det med ro og berre amme og amme i 2-3 dager så kan hende at dette går over. Men vist ikke det fungerer eller duikke har muligheter for det så begynn med grøt. Lykke til vidare Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6353724-blir-gaaaaaaaaaal-av-s%C3%B8vnmangel/#findComment-6359051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå