Gå til innhold

Kvalm, men negativ graviditetstest


BensMor

Anbefalte innlegg

Tillater meg å spørre her inne, siden de fleste her har opplevd å få en positiv graviditetstest.

Jeg er kvalm for tiden, og temperaturen har steget i noen dager nå. FF sier jeg er 5 dager over EL, men jeg har en liten forhåpning om at jeg kanskje er 11 dager over. Uansett, jeg tok en (billig) graviditetstest i morges, og da var kontrollstreken nesten svart, så klar var den, men ingen tegn til strek nr to. Det jeg da lurer på, er: Skulle det ikke være nok hormoner i kroppen min, hvis jeg er gravid, til at testen skulle slå ut, siden jeg er kvalm? For det er jo hormonene som gjør oss kvalme når vi er gravide. Eller blir man kvalm før testen slår ut?

Jeg er klar over at det er tidlig å teste 5 dager etter EL, men det var dette med kvalmen, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble fryktelig kvalm ganske så rett etter befruktning. Tok ikke en test før den dagen mensen skulle ha dukket opp, og da var den positive testen ganske så svak. Så mulig du tester for tidlig. Testen vil ikke kunne vise positivt bare fordi du er kvalm. Og er de som ikke er kvalm som også kan teste positivt tidlig. Det er hcg-nivået som slår ut på testen - ikke kvalmen.

 

Vent noen dager du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også skikkelig kvalm en stund før ikm, men testet ikke positivt før 3 dager etter ikm.Da hadde jeg hatt 3 negative tester. Hvis du er kun 5 dager etter el ville jeg ha ventet en stund med å ta en ny test, men hvis du er 11 dager etter, kan du jo alltids ta en ny en om noen dager. Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :-) Har gjennomført IVF behandling, og vet dermed at en graviditetstest ikke slår ut før ca 15 dager etter befruktning :-) Man blir ofte ikke graviditetskvalm før i 5 -6 uke - og i allefall ikke før man kan teste positivt på en prøve - da det er hcg nivået/hormonene som gjør deg kvalm..

Etter befruktning - som skjer etter eggløsning - tar det ca 6 dager før egget fester seg - altså ca 140-150 timer etter befruktning. Og når egget har festet seg, begynner hcg nivået å stige - og det går ca ytterlige en uke før nivået er så høyt at det gir utslag i en test.

 

Så gi ikke opp håpet :-) Kanskje er du gravid :-) Ta en test den dagen du egentlig skal ha mens - da skal det kunne vise om du er gravid :-)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Kan du like mye om temperaturen i syklusen? Min har steget for hver dag, altså i 5 (ifølge Fertility Friend) dager. Gjør den det etter EL, altså i så mange dager?

Jeg har bare tempet i to sykluser i mitt liv. Den første gangen jeg tempet, var jeg gravid. Og denne gangen er den andre gangen.

 

Jeg er litt småforkjølet, men håper at det ikke er bare derfor tempen stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvam i flere av mine PP`r uten at jeg var gravid. Hadde flere symtomer de gangene jeg trodde jeg var gravid, enn den mnd jeg fant ut at jeg faktisk var det.

Kroppen kan være ond noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...