Gå til innhold

Hvordan har dere det desemberjenter??

Anbefalte innlegg

Har dere det bra?

Er magene blitt store??

Shoppet mye??

Dårlig form??

Bekkenløsning??

Jobber dere??

Masse spm fra meg her nå, men vil bare stikke innom og sjekke hvordan det går med dere andre desember jenter :)

Her er alt ok, og i orden. Har vært dårlig ei stund med nyrebekkenbetennelse, men er godt bedret nå :)

Er netopp ferdig med den 3 antibiotikakuren, så da er det bare og få kvitt seg med følgene da (sopp).

Magen er blitt GEDIGEN!!! Og jeg så jo høygravid ut alt for 3 uker siden :P

Så dette kan bli spennende. Har fått dato for KS nå (endelig) . Jeg blir tatt den 15 november (terminen er 17.12) så det begynner og nerme seg nå :D

Når det kommer til shopping så sliter jeg litt (tror jeg), har ikke shoppet noe mer enn noen få bodyer, dresser, gaskluter og håndklær.

Men svigermor har handlet inn endel da (er hun som fører oversikten for meg :P ),

Vogn,bilseter,stellebord o.l har vi arvet fra et vennepar som fikk tvillinger for for 10mnd siden.

Ellers så venter vi på at HMS (hjelpemiddelsentralen) skal behandle søknaden om seng og stellebord ++ med hev/senk-funksjon, slik at Lars (min kjære) og får ta sin del av stellet :)

Formen er stigende etter nyrebekkenbetenelsen, men får ikke lov av legen og bevege meg stort eller løft/bøye meg pga ei blødende morkake og en slapp/kort livmorhals (den er lukket med "strikk"), men all bevegelse har BL satt en fin stopper for, her er det krykker som gjelder for alle penga :P

Jobber gjør jeg ikke, men dagene går med til BIM, film, musikk,maling og min kjære.

Tilbringer så mye tid som jeg har muligheten til hos Lars (for de uinvidde er han innlagt på sykehuset). Hos han går formen opp og ned, natt til søndag ble han sendt ned til intensiven pga en rekke krampeanfall, medisinene stoppet krampene. Men hjerterytmen er noe ustabil etter dette, og han holdes bevisstløs.

Ja, hva mer skal jeg skrive da???

Kommer ikke på mer nå, men det hadde vært kjekt om dere og ville ha gitt ei liten oppdatering da :).

Trenger ikke og være like lang som mi, men jeg må bare skrive for og holde meg våken.

Er hjemme inatt, og tør ikke sove i frykt for og ikke våkne om telefonen ringer fra sykehuset (broren til lars er på sykehuset og venter ang Lars nå) :/

Dere får ha en fin fin mandag jenter! :)

Klem fra Amanda og bøllefrøene i magen :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6353564-hvordan-har-dere-det-desemberjenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen Amanda og spirene :)

Koslig med en oppdatering!

Jeg har det veldig bra, jobber 100% i bhg, og styrer med barnerom og forberedelser her hjemme :)

Alt av handling er unnagjort, klarer ikke shoppingturer pga kynnere, så godt er det! har jo masse å gjøre her hjemme, tia går fort!!!

magen vokser jevnt og trutt, har ikke så veldig stor mage tror jeg, akkurat slik den skal sa legen :) ligger nøyaktig på den røde streken :)

Lille knøttet er en usedvanlig aktiv liten tass, og sparker meg nå oppover ribbeina i sine små krumspring:)

Er begynt å bli litt sliten, og har en del kynnere som sagt, noe min søte lille ligger på tvers og provoserer :)

det var vel alt tenker jeg :)

Sender en hilsen til deg, din kjære og bøllefrøene :)

Håper du har fått høre noe nytt da!

klemmer fra åsså jeg da:) med den tverrliggende fotballspilleren :)

God morgen Amanda! (og alle andre :-)

Tror du må være den tøffeste jenta jeg veit om!! :-) Håper du klarer å slappe av og ta vare på deg selv litt også!! :-)

Her går det bra! Jobber 2 dager i uka pga nedpress, kynnere og blødninger 4 ganger i svangerskapet. Bortsett fra deg og halsbrann og allergi er alt fint! Magen eser! :-)

Så bra at du har fått time til ks! 15 november er en fin dag! :-) Ikke så lenge til heller.....

Håper det er bedre med Lars nå og at du har hørt noe fra sykehuset. Kanskje du allerede er der.

Stor klem til deg og dine!! :-)

God morgen Amanda:))

Her går det nesten bra! Sliter endel med bekkenløsning:( Og lille berta i magen sparker masse i ribbeina mine, noe jeg ikke alltid setter så stor pris på, men deilig å kjenne liv der inne:) Får holde ut i to mnd til tenker jeg!! Du har ikke så lenge å vente da, moro med to stk på engang:)) Lykke til med ks, det går nok bra (har tatt det selv, hks...) Ingen sak det:))

amanda_med_spirene : Må bare få lov å si deg at du er vanvittig tøff! av hva jeg leste av innlegget ditt, tvillinggravid og mann på sykehus pluss,pluss, vil jeg sende masse skryt av deg til deg! Du har sikkert dine dager, men synes du høres ut til å klare deg ganske bra..,tross alt.

Har mine "ting" jeg også ved siden av graviditeten (kommer ikke inn på hva her), så derfor tenker jeg ekstra på deg som har TO! Og håper at det står bedre til nå med lars!?

Selv har jeg visst 99 dager igjen i dag.... Bekkenløsning har vist sin ankomst, mye nedpress og tung og sliten..., men ellers ok! Babyen sparker og romsterer i magen og jeg gleder meg til å få h*n ut når tiden er inne. KS i des...

Litt snue og bekkenpaga.... men syns plutseli ikke så synd i mæ sjøl etter at æ læst innlegget ditt... E på attføring og studer hjemme i fra... sakte men usekkert... har frøkna på to hjemme ilamme mæ... ho driv just på å ska slutt å søv på dagen... nå mammaen ikke e like gla førr... men men ho e så gulli og go...

Magen voks og trives... skal på kontroll hos lægen i morra...

Go bedring tel mannen din og dæ...

Klem

Annonse

Hei igejn jenter :)

Så kjekt at det er mange av dere som tar dere tid til og svare da :)

Tusen takk for alle lykkeønskningene, både til meg og til Lars :)

Har ikke kommet meg på sykehuset til han enda, fikk SMS fra xen hans imorges, med påminnelse om at jeg hadde lovd hun og passe jenta hun og Lars har sammen idag.

Snakk om ei tidlig ammetåke :P

Så Ariel kom kl ti på 7 imorges, pyntet i rosa kjole, blondestrømpebukse of finsko :)

Hun blir 2 år idag :) :)

Hun skal være her enten til 6-7 tiden ikveld eller til imorgen ettermiddag, kommer an på om mammaen kommer seg fri fra et viktig møte eller ei ikveld.

SÅ nå koser jeg meg sammen med verdens skjønneste prinsesse, som synes det er uhorvelig kjekt og løpe med gåbilen og kræsje inn i veggen :P

Svigermor kommer i 12 tiden, da håper jeg inderlig at vi kan dra en tur til sykehuset,så jeg får ei lita stund sammen med Lars før svigermor avløser svogeren min :) :)

ha en fortsatt fin mandag dere :)

Du er bare tøffeste dama ever !

Har ikke fått med meg annet enn at du venter to -men at du atpåtil har en syk mann og stepper inn som "ekstramamma" for din kjæres datter midt i det hele er jo beundringsverdig.

Synes mine plager blir besynderlig små i forhold - men hvis jeg skal få lov å klage litt så er jeg igrunnen ganske lei nå...

Har voldsom BL, men håper å holde meg unna krykkene enda en stund, da jeg er alene med min 2åring alle ukedager (pappaen er på turnè og er kun hjemme lørdager frem til termin) da jeg ikke helt kan se hvordan det skal kunne foregå å hente og levere henne i barnehagen med krykker (har ikke bil)...

Jobber enda 30% - men har lyst til å be om å bli helt sykemeldt når jeg skal til legen neste uke (min uke 31)

Ellers er det jo halsbrann og en skikkelig kløe som nesten driver meg til vanvidd - særlig om natten.

Håper å kunne få noe for den også slik at jeg får sove litt snart.

Magen er blirr kjempestor - drit lei av å svare på spørsmål om jeg snart skal føde når jeg har 8-10 uker igjen...

Og neste uke skal vi flytte til ny leilighet, så det er litt å ordne samtidig, kan du si - men det gleder jeg meg jo veldig til da.

Vil få ønske deg lykke til videre - hils mannen din masse god bedring også !

Jeg må si jeg beundrer deg. Jeg vet litt om hvordan du har det tror jeg, for 4 år siden lå min elskede på sykehus, med alvorlige hjerteproblemer. Jeg mer eller mindre bodde på sykehuset i 2mnd, og det var tøft! Alt gikk bra, og det gjør det helt sikkert med dere oxo =)

-----------------------

Har dere det bra? - Ja, jeg har det fint. Koser meg masse om dagen, med voksende mage og alt som følger med.

Er magene blitt store?? - Nei.. Eller, nå begynner den å komme, men den er jammen ikke stor i forhold til de fleste andre (28 uker)

Shoppet mye?? - Bare litt klær, men har planlagt hva jeg skal ha av det meste, og det er halve jobben tror jeg =)

Dårlig form?? - Litt BL som kommer og går, men ikke mer enn at jeg klarer meg greit!

Jobber dere?? - 50% sykemeldt... Men tror nok jeg skal be om å få 100% ved neste time om ca 2uker. Har mer og mer BL for hver dag, og vil ikke ødelegge meg helt. Alle sier at man skal ta BL alvorlig og ikke presse seg mer enn nødvendig...

En liten oppdatering fra meg =)

Ha en flott dag jenter!!

Jeg synes du er helt utrolig tøff altså. Står skikkelig respekt av alt du gjør for deg og dine:-) Jeg sender varme tanker til deg, Lars, småknøttene i magen og storesøster. Kos dere masse!!

Her vokser magen som bare det. Ser skikkelig høygravid ut. Ellers har jeg skikkelig bekkenløsning. Ellers begynner alt å bli bra. Ungene som har vært skikkelig trass i det siste har slått om skikkelig, og blitt to solstråler i løpet av helgen:-) Og min kjære mann har begynt å jobbe mindre, og tar seg god tid til familien om dagen, og det er veldig godt.

Jeg må bare starte med å si at du er råtøff:)) Husk å ta vare på deg selv og babyene i mage også:) Man klarer nok mye når man må, men jeg vet ikke om jeg hadde klart å være så tøff som du er.

Jeg har det supert og jenta har det supert. Driver og vender meg til at hun endrer rutiner og at jeg ikke får 'kontakt' på samme måte som før, men det er bare en vanesak mammaen sliter litt med:)

Magen er så stor at til og med bestemoren min tror det er tvillinger (dette til tross for at begge ultralydene viste ei frisk lita jente og ingen som gjemte seg noe sted)

Jeg har shoppet litt klær, og lagt av vogn. Ellers får vi seng og stellebord etter min niese (som forresten også heter Ariel, hun ble 2 i går), min mor skal kjøpe pose og svigermor vil kjøpe vugge.

Formen er super, men jeg tror jeg har en ulmende bekkenløsning på gang:( Jaja, det ordner seg vel det og:)

Jeg jobber ikke, men studerer ca 150% så det er ikke rolig her i gården nei.

Klem fra Hanne og Sigrid:))

Det er så kjekt og lese om dere :) :)

Sitter her og småsipper jeg når jeg leser det dere skriver.

Er det ikke vidunderligt og være gravid????????

Nå har jeg vært en SNARTUR hos Lars, ¨hjertelyden var noe bedre, men de holder han fortsatt nede, slik at han ikke skal stresse seg selv og bare bli bedre :) :)

Klem til alle desemberjentene :)

Har dere det bra?

jeg har det veldig bra, kjenner masse spark og storkoser meg som gravid, selvom jeg begynner å bli litt utålmodig..... kan bli litt kjedelig å gå hjemme i lengden, men må jo bare venne meg til det.

Er magene blitt store??

magen er ikke spesielt stor, men den syntes godt pluss litt til....

Shoppet mye??

jeg har shoppet en god del.. satte opp en liste inne på desemberklubben her om dagen, så der kan dere se hva jeg har kjøpr og ikke kjøpt...

Dårlig form??

nei, fin form, men kjenner bekkenet litt innimellom

Bekkenløsning??

ja, den er godt på plass, he he,,, kjenner det godt hver dag spesielt når jeg har gått en del eller stresse litt...

Jobber dere??

nei, jeg er 100% sykemeldt og det var jeg vært lenge nå, og kommer også til å være det resten av svangerskapet, pga bekkenløsning... kunne vært på jobb, men arbeidsgiveren min vil ikke tilpasse noe mer, og derfor får jeg ikke lov å jobbe noe mer heller... det er kjipt.

Annonse

Heisann Amanda vennen :)

Skal vi se...hmmm magen min vokser litt sakte synes jeg..mye liv inne i magen,lurer noen ganger på om han forsøker å krype ut..hehe

Er ikke så mye her inne lengre, skjer jo alltid noe nå som jeg er blitt samboer og jobber forsatt 50% på jobben, dust av en sjef jeg har som ikke legger opp dagene til meg....så skulle ønske jeg kunne blitt 100% sykemeldt, men er greit å komme seg ut av og til...

En venninne av meg fikk sønnen sin lør, kjempe søt baby..vil ha min nå og..men best å vente tenker jeg....

Har kjøpt oss bil og, måtte jo nesten det...en rød en..

Har handlet en del..mangler litt enda..men kommer vel underveis tenker jeg...

Savner å snakke med deg Amanda....

Håper alt ordner seg for deg....og tenker på dere:)

Klemz lille meg og Theo i magen :)

Hei vennen :)

Savner og prate med deg jeg og, men har vært utrolig lite på MSN i det siste.

Jeg har vært syk, og jeg synes ikke det er så kjekt og sitte der inne alene (de fleste jeg har chattet med har født), tankene kommer ofte da når jeg blir sittende der alene.

Men savner deg veldig masse ,det skal du vite :) :) :)

Ikveld er jeg sså trøtt og sliten at MSN blir temmelig uaktuelt.

Har hatt prinsessa til Lars her idag :) :)

Nå ligg i ho i senga vår og søv :) :)

Imorgen skal vi feire 2årss dagen hennes her (hun ble 2 idag).

Kommer masse folk da (hele x- sviger familien til Lars, + foreldra og brødree hans).

Skal bli godt og se folk igjen :) :)

Klem til deg og Theo fra meg og bøllefrøene.

Glad i dere :)

Åh..så skjønt..tipper hun er helt nydelig der hun ligger :)

Vet du har vært syk vennen..ikke bra..men håper du er bedre nå :)

Du må hilse til Lars :)

Vi kan snakke på msn en dag vis du vil og kan....som i gamle dager :)

Kos deg med bøllefrøene...

Gla i deg og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...