Gå til innhold

Svangerskapskløe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen andre her som plages med kløe? Nattesøvnen min er borte, helt forferdelig. Kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal klare dette i 8 uker til... Har prøvd alle kjerringråd, har vært hos lege og akupunktur, ingenting hjelper. Jeg sover max 2 timer i slengen. Må ligge på stuen med vidt åpent vindu, varme gjør kløen værre. Legger isposer på armene for å lindre kløen, hjelper kun en kort periode. Noen med erfaring, råd???? Hva som helst???

Alle råd mottas med TAKK!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA, jeg har det akkurat som deg. Det er forresten jeg som er DESPERAT innleggeren. Har 31 dager igjen (4 uker og 3 dager) til termin. Fatter ikke hvordan jeg skal holde ut. Har nettopp vært hos jordmor i dag. Var helt desperat og gråt i strie strømmer, har aldri vært så hinnsides trøtt i hele mitt liv. Ser rare mønstere, blå såpebobler og verden snurrer rundt for meg. De setter ikke igang før tre uker før termin, IKKE SNAKK OM.

Har selvfølgelig også prøvd alle råd og kjærringråd jeg også. Føler med deg, unner ikke engang min værste fiende denne lidelsen.

Null fødselsangst, smerte kom å ta meg, få dette overstått. Gleder meg til og holde mitt søte lille barn i armene.

Hva annet kan vi gjøre enn å lide oss gjennom dette?

Alle rår motas med stor TAKK her også.

Er villig til å gjøre nesten hva som helst nå.

Skrevet

hei...

Jeg har hele 75 dager igjen og har vært plaga med svangerskapskløe fra uke 12!! trodde i starten at det bare var huden som strakk seg men fant fort ut at det ikke kunne være det....

Jeg har gått på medisiner som polaromin og urso falk som hjalp i starten men nå hjelper ingenting... var på kontroll på tirsdag og da fikk jeg noen enda sterkere tabletter som jeg ikke tør og ta en gang.... pga at jeg er redd for barnet... alle jeg har prata med sier at jeg ikke bør ta dem. Man bør jo kunne stole på en lege som gir en gravid medisin....

Jeg skal nå på kontroll hver 2 uke for og sjekke lever og galle verdier...

Jeg ser ikke ut på kroppen,klør meg til blods hele tiden og sover ikke på natta....

Har vært på ul kanskje 7-8 ganger og dem sier lille jenta i magen har det bra... så lenge hun har det bra så får jeg vel bare holde ut... men ganske slitsomt uten ordentlig søvn nå også vite at når babyen kommer ut så blir det også lite søvn....

Var ikke så mange råd her men.....

Skrevet

Dere som har dette - hvordan ser det ut ???

Jeg køør masse på kvelden og natten, da kommer det masse røde kviselignende nupper der jeg klør (brystene, skulderbladene, setet og under magen) det stikkerog klør som bare pokker, umulig å sovne.

Og når jeg våkner om morgenen er nuppene nesten usynlige igjen (kan kjenne dem godt når jeg stryker over huden,mende er mye mindre når jeg ikke klør på dem) så det er vrient å få vist det til en lege (ser jo ikke så ille ut på dagtid heldigvis)

Kan dette være svangerskapskløe eller er det eksem ?

Skrevet

jeg har ikke noe nupper eller noe bare klør veeeeeeldig ille....

jeg har klødd meg så mye at jeg har masse små sår med skorpe på nedover beina...

Det klør rett og slett over alt.....

Det kan høres ut som du har eksem eller lignende... men du kan jo prate med jordmor...

Jeg har liksom ingenting på kroppen og vise annet enn sår etter at jeg har klødd....

Skrevet

Har ikke noen særlig gode råd egentlig. Men ville bare si at du er ikke alene. Har fått kraftig svangerskapskløe. Det klør overalt.

Er nå selv inne til kontroll hver eneste uke ga lever/galle prøven min var litt for høy.cMen heldigvis har babyen det bra fortsatt.

Jeg har prøvd de fleste kjerringrådene jeg også. Det beste jeg har kommet frem til er hvitvask som kjøpes på apoteket. Men det hjelper jo så kort stund av gangen.

Vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og klø i vei vel. Hehe....

Skrevet

har du fått noe form for medisin...??

sist jeg var på sykehuset fikk jeg noen sterke tabletter som jeg ikke tør og ta...! brukes visst til psykisk syke.... kan ikke skjønne hvordan de skal hjelpe meg....! fast legen min sier at jeg bør droppe og ta dem noe jeg også gjør....

Skrevet

Hei

jeg var sterkt plaget med svangerskapskløe/eksem for et par måneder siden. (har det litt en gang i blant nå oxo) Ble anbefalt av JM å prøve Eurax (eller hvitvask) uten at dette hjalp noe spesielt bra. Var til lege uken etter at jeg startet med Eurax, og fikk av han resept på Betnovat salve for å smøre på. Å det hjalp veldig bra synes jeg. Den lindret kløen og reduserte eksemet. Så det er kanskje verdt å prøve. Håper at det hjelper deg (og dere andre) oxo.

Leste også en annen plass at man skulle prøve å kutte ut melk og søtsaker (melk elsker jeg, så det har jeg ikke klart å kutte ut..) Men for dere som klarer det, kan det kanskje hjelpe.

Lykke til!

Skrevet

takk for tipset :)

Skrevet

Off, da jeg ikke alene. Har tatt akupunktur i dag. Han spurte litt om livsstilen min, og mente kløen var et tegn fra kroppen at jeg burde ta det mer med ro. Han sa, noen får kløe, noen får utslett som ser stygt ut, noen får hodepine...alt er tegn fra kroppen om at nå må tempoet senkes. Jeg vet ikke om det er tilfelle hos dere, men det kan godt stemme for min del. Når man har mye å gjøre og ikke får sove, blir man ekstra stresset. Skal prøve og være mer kynisk i fohold til hva jeg må, og hva jeg kan skippe.

Ønsker alle LYKKE til, det er verdt det (selv om det er vanskelig å tenke på det når det står på som værst...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...