Novembergutt<3 Skrevet 17. september 2006 #1 Del Skrevet 17. september 2006 Hei. Sluttet på pillen ca 1 august, og fredag viste testen positiv. Det kom brått på med vi er veldig glade. Går nå og venter på lege time, og de har ikke tid til meg før 1,5 uke.. Og jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei.. Det er så frustrerende! Jeg har ikke hatt fast mens, og har ikke peil på når termin er. For ca 2 uker fikk jeg ømme bryster, så ga det seg i ca3 dager, en liten rosa blødning kom (Hva er dette?) Så kom ømheten tilbake, og jeg testet postitiv. Er litt trøtt, og merker en murring på hver side av eggstokkene virker det som. Kommer og går.. Ellers ingen kvalme etc. Veldig hissig og lyst på noe å spise hele tiden... Er det noen her som kjenner igjen noen av mine symptomer, og kan hjelpe meg mens jeg går og venter på legetimen? Tusen takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6352204-h%C3%B8rer-jeg-til-i-denne-klubben-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*We68* Skrevet 17. september 2006 #2 Del Skrevet 17. september 2006 kan jo være du hadde EL for 14 dager siden og om bødningen kom da kan det være pga EL eller kom den flere dager etter 14 dager som du nevnte? da kan jo det være festeblødning. har du prøvd å teste før fredag? men uansett hører du til denne klubben om du har hatt EL før den også mener jeg :-) og symptomene er jo alle graviditetstegn og gravid er du jo :-) så gratulerer og velkommen hit :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6352204-h%C3%B8rer-jeg-til-i-denne-klubben-hjelp/#findComment-6352302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novembergutt<3 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 18. september 2006 Takk for svar. Har aldri hatt noen merkelig EL før i livet, men kan jo hende at det var en feste blødning, selv om det ikke var ferskt blod som kom ut. Jeg prøvde og teste onsdag men da kom bare en veldig svak strek frem så jeg kastet bare testen i søpla uten og se noe mere. Legen klarer vel og hjelpe meg også. Er det mange her som går kun til lege, eller er det vanlig og gå til jordmor? Føler meg som jeg er et barn igjen, er så mye og sette seg inn i:-) Tror nok jeg kommer til å være aktiv på disse sidene - er jo kjempe flott og kunne prate og spørre andre i samme situasjon:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6352204-h%C3%B8rer-jeg-til-i-denne-klubben-hjelp/#findComment-6353622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*We68* Skrevet 18. september 2006 #4 Del Skrevet 18. september 2006 helt enig med deg :-) jeg føler meg også helt borte når det gjelder svangerskap nå. og veldig godt å ha noen å snakke med og spørre om hva man vil. jeg har vært til legen og skal dit igjen etter UL om en uke eller to tror jeg. jeg tror jeg kommer til å bruke legen mer enn jordmor iallefall. får se hvordan jordmora er ( har hørt at folk her ikke bruker ho så mye) en svak strek er også strek, men da stemmer det jo mer med EL for 14 dager siden om den viste klart positivt fredag. :-) om du prøver terminkalkulatoren på babyverden.no kan du plotte inn dato for befrukting omtrent istedenfor siste mens. så har du kansje en ca dato å forholde deg til med hensyn til smerter og blødning og positiv test :-) men det er jo noen som ikke tester posotivt før en og to uker etter ventet mens også. men da får du jo endret termindato tilbake og det er bedre enn frem hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6352204-h%C3%B8rer-jeg-til-i-denne-klubben-hjelp/#findComment-6354654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novembergutt<3 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 18. september 2006 Hmm, dette er vanskelig synes jeg. Kanskje jeg bare er 2-3 uker på vei... Jeg har hatt en graviditet tidligere, men jeg var ung og valgte abort den gangen. Men da testen jeg postitivt etter 2-3 uker... Så mulig jeg kjenner det veldig tidlig. Som du sier, var det sikker EL for 2 uker siden. Hvor er det du skal ta UL hen? Jeg snakket med en jordmor i dag, men de hadde ikke utstyr til UL der... Vet du hvro tidlig de kan høre hjertelyd? Klem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6352204-h%C3%B8rer-jeg-til-i-denne-klubben-hjelp/#findComment-6356429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*We68* Skrevet 18. september 2006 #6 Del Skrevet 18. september 2006 hei igjen :-) jeg gikk inn på babyverden og tastet inn at unnfangelsen kunne ha skjedd f eks 1 september er 14 dager før fredagen :-) da kom det ut slik: Du er nå 4 uker og 3 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 1. september, 2006 Hjertet begynner å slå: 26. september, 2006 Embryoet beveger seg: 20. oktober, 2006 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 27. oktober, 2006 Alle indre organer er ferdig formet: 27. oktober, 2006 Risikoen for spontanabort avtar: 10. november, 2006 Kvalmen avtar for de fleste: 17. november, 2006 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 24. november, 2006 Fosteret svelger og tisser: 8. desember, 2006 Tid for ultralyd: 15. desember, 2006 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 22. desember, 2006 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 5. januar, 2007 Fosteret begynner å høre: 26. januar, 2007 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 23. februar, 2007 Mange fostre legger seg med hodet ned: 30. mars, 2007 Svangerskapspermisjonen begynner: 4. mai, 2007 Antatt termindato: 27. mai, 2007 og med meg begynte hjertet å slå lørdag :-))) skal på tidlig UL pga MA i juli. skal til ålesund sykehus jeg. noen steder har vist leger og jordmødre UL aparat på kontoret også ser jeg noen skriver. men tror ikke man kan lytte etter hjertlyd før livmora har steget over skambenet eller hva det benet heter :-) man kan vel telle og høre hjertelyd på UL kansje for det er jo innvendig så tidlig. jeg venter å venter på posten for å få brev om innkallelse, jeg både gruer meg og gleder meg..sukk. men har egentlgi bestemt meg for å være bare possitiv. men ikke alltid enkelt, så den timen blir godt å få overstått så jeg kan begynne å glede meg mer når jeg får sett hjertet slå :-) Tro man kan få symptomer fra 1 uke etter EL ognoen mye senere og andre ingen symptomer :-) hvor er du fra da? klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6352204-h%C3%B8rer-jeg-til-i-denne-klubben-hjelp/#findComment-6357280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*We68* Skrevet 18. september 2006 #7 Del Skrevet 18. september 2006 jeg leste også det andre innlegget ditt, og at du kansje var 6 - 7 uker på vei med hensyn til siste mens dato. det er jo selvsagt også en dato, men jeg gikk mer ut fra at testen var svak possitiv onsdagen og at kansje p pille slutten gjorde eggløsningen senere. men jeg fikk EL på riktig tid etter p pille slutt i april. kan jo forhåpentligvis være at du ikke tester positivt før etter et par uker og er lengre på vei :-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6352204-h%C3%B8rer-jeg-til-i-denne-klubben-hjelp/#findComment-6357352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novembergutt<3 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 19. september 2006 Tusen takk for all hjelp! Så utrolig snillt av deg og gi meg all denne informasjonen. Er jo så emosjonell om dagen at jeg ble helt rørt:-) Så føler jeg meg helt surrete.. Alle spør: siste mens, første dag i siste mens, når sluttet du, når hadde dere sex etc etc. Jeg holder jo ikke styr på sånne ting, og blir helt svimmel av alle disse spm fra leger etc.. Babyen får komme når den kommer, så håper jeg at de kan fastslå eksakt hvor langt jeg er på vei ved UL:-) Jeg begynner stadig og kjenne nye små symptomer, så blir spennende de kommende uker:-) Jeg blir også litt paranoid av å lese her, er jo ganske mange som mister.. Det må være utrolig tungt. Håper for guds skyld ikke det skjer denne gangen!! Igjen; Tusen takk for gode svar:-) Stor klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6352204-h%C3%B8rer-jeg-til-i-denne-klubben-hjelp/#findComment-6373387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå