Gå til innhold

Redd for utdrivelsen.

Anbefalte innlegg

Etter sist fødsel, der jeg var redd for alt, er jeg nå livredd utdrivelsen for nestemann. Sist jeg fødte fikk jeg ikke til å utnytte pressriene fordi jeg var så redd, kjente liksom at kroppen knyttet seg og ikke ville. Nå kjenner jeg angst for det samme. Den sprengende følelsen når barnet står i åpningen, og redselen for å sprekke som en ballong - auauauau!! Syns det var veldig skremmende.

Flere som er redd for dette? Det som er så rart er jo at første gang gikk det veldig bra med dette, sprakk ikke som en ballong, og måtte sy tre-fire pyntesting. Likevel, jeg syns det å presse ut ungen var så skremmende farlig følelse!

Kanskje jeg skal be om bedøvelse for denne fasen? Pudendalblokkade? Har andre erfaring med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6351539-redd-for-utdrivelsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har født 2 barn og venter nå nr. 3. Har begge gangene fått store barn og store skader i underlivet. Ble aller værst skadet under fødselen av første mann, men det er likevel fødsel nr. 2 jeg husker som den værste. Hadde epidural første gangen, men det var likevel veldig vondt å presse ut barnet. Med nr. 2 fikk jeg ikke epidural til tross for at jeg tryglet og ba. Hadde i tillegg en grusom jordmor, som bl.a. la seg oppå magen for å presse barnet ut. Jeg nektet å presse da jeg kjente at jeg presset barnet mot mitt eget vev og at dette kom til å gå galt. Da jordmor endelig hørte på meg og fant frem saksen og gjorde et snitt så kom barnet til slutt ut. Etter denne fødselen sitter angsten for utdrivelsen sterkt. Jeg har derfor vært til samtale på sykehuset med både jordmor og lege og har fått innvilget keisersnitt. Skal til samtale igjen med jordmor og de vil nok prøve å få meg til å velge en vaginal fødsel, men jeg kommer til å gå for keisersnitt. Nå vil jeg ikke råde deg til å velge keisersnitt som en enkel løsning for det er det ikke. Men vil bare gjøre oppmerksom på at det er et alternativ om redselen er veldig sterk. I tillegg er det flere sykehus som tilbyr spesielle opplegg for gravide med fødselsangst. Vil råde deg til å kontakte sykehuset å høre om det er mulig å komme til samtale ifm. fødselsangst.

Stakkars deg, den andre fødselen din må ha vært helt grusom. Det er min skrekk å komme borti sånne slemme dæveljordmødre. Ho der må ha vært en forbanna dævelkjerring som påførte deg slike smerter, og ikke minst nektet plent å la deg få epidural. Du burde ha klaget offentlig til sykehuset på henne. Du har tydeligvis fått store problemer etter den forferdelige fødselen, så den jordmora skulle absolutt ha fått vite hvor jævlig ho var mot deg. Man skal ikke finne seg i sånt. Sånne bør man nesten gå til rettsak mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...