Gå til innhold

saltpølse farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om det ikke er bra og spise saltpølse

ell salami da? lurer litt på det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lest noen steder at det er farlig. Spis det du vil, men pass på at stekt kjøtt er gjennom stekt ;o))

Skrevet

oki.. takk for svar.. spiser du det?

Skrevet

Ja. Spiser det, røket laks (fersk) skalldyr osv. Legen min sier at jeg skal spise det jeg har lyst på, men passe på at kjøtt er gjennom stekt. Det gjør jeg også. Dette er 4 min og jeg har alltid spist det jeg alltid spiser ;o)))

Skrevet

Salami er vel spekemat, og det skal man ikke spise. Er ikke stekt/kokt, bare tørket, og kan inneholde toxoplasmosebakterien som kan skade fosteret. Tror enkelte leverandører av salami varmebehandler den, men det må du undersøke med leverandøren. Jeg elsker salami og fårepølse, men har ikke spist det siden jeg ble gravid.

Skrevet

er riktig som bobby77 sier. Salami er spekemat - dvs rått kjøtt, som vi bør holde oss unna. En runde i frysern tar knekken på toxoparasitten, men ikke vanlige kjøttbaktierer. Disse er det bare varmebehandling som tar livet av. Noen produsenter varmebehandler spekematen, ring og sjekk hvis du virkelig ikke greier la være å spise enkelte produkter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...