Gå til innhold

Tør jeg si det var planlagt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aleneomsorgen for et barn. Ble gravid i vår med samme barnefar (uhell), men mistet... det føltes riktig å få et til barn (når det en gang ble sånn...) og vi bestemte oss for å prøve igjen... Nå er jeg gravid, men er usikker på om jeg tør si at dette var noe vi ønsket.. liker ikke at alle tror jeg ikke ønsker dette... men jeg er usikker på hva jeg tørr si.. noen som vet om tk vil reagere på det? Han har ikke mer samvær enn vi opplyser om, så vi "jukser" ikke..

Fortsetter under...

ja.. går på os.. det var litt det som var problemet... men spiller det egentlig noen rolle? Det er jo samværet og at man har to husholdninger som gjørt at man "kvalifiserer" til os, er det ikke?

Hvis man er kjærester og planlegger barn.. bor i to forskjellige byer.. så får man jo os, gjør man ikke?

Annonse

• 2 uker senere...

Jo, man får det om man bor i forskjellige land. Jeg får det iallfall!!

Jeg er fortsatt sammen med barnefar, og har tenkt å være det for alltid, og vi snakker sammen mange ganger per dag, men pga han ikke bor i norge, blir jeg jo alene, så jeg regnes vel som alenemor til han kommer...

Til HI:

Du har ikke tenkt å si noe til TK, men de får jo vite hvem faren er når du søker OS. Der må du føre opp han/de som er barnefar. Og de er ikke så effektive at de hopper over opplysningen der de ser at, hm, han er visst oppført 2 ganger... Så du bør nok ha en god historie på lur, noe slikt som at dere hadde et svakt øyeblikk el noe. Men uansett, blir nok fint for ungene å ha hverandre :-)

om trygdekontoret sjekker opplysningene eller ikke å hvorvidt det står at samme barnefar er oppført to ganger så har vel for pokker ikke de noe med det å gjøre. hvor i all verden står det skrevet at vi må rettferdiggjøre våre handliger over for trygdevesenet.

det er da ikke de som skal styre våre liv.

jeg tror ikke de vil stille noe spørsmål i det hele tatt ang. hvem som er faren. å så fremt dere ikke bor sammen å ikke lurer til dere overgangs stønad så er du berettiget.

det mener nå jeg. du er jo likeforbanna alenemor.

å hvis nå trygdekontoret mot formodning skulle finne på å spørre deg ut om ditt sexliv så er det jo bare å si at det var et svakt øyeblikk hvis du trodde at dere skulle bli sammen igjen. men den gang ei å dette resulterte i et barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...