Gå til innhold

Gravid over 35 år og røyker?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Alle her er da godt voksne og VET at å røyke når man er gravid, er SKADELIG for fosteret. Enten man røyker 1 eller 10 pr dag !!!!! Røyken går rett i morkaka, og dosen er minst like høy for babyen....Så slutt å røyk dere som er gravide, her er vi godt voksne og VET at det er skadelig for fosteret med nikotin. Det er ikke lett å slutte, men når man må ta hensyn til en uskyldig baby, da er saken enkel !!!!!!!

Hei!

Forrige svangerskap klarte jeg ikke å slutte helt, jeg reduserte fra ca 20 til 1-3 om dagen. Skammet meg veldig - og smugrøykte. Denne gangen klarte jeg å slutte helt når jeg var 3,5 mnd på vei. Jeg er veldig stolt og glad for å endelig ha klart det:-) Skal ikke begynne igjen!

LYKKE TIL med sluttingen:-) You can do it!!!

Hilsen en som omsider klarte det etter 20 år som røyker:-)

Ja, desverre så røyker jeg litt enda.. Har satt meg en dato nå til 1.oktober da skal jeg slutte. Er 39 år, har aldri prøvd å slutte å røyke, begynte da jeg var 14 år.. Uff, nå er det jammen meg på tide, er ikke alene med kroppen lengre. Egoistisk å ikke å slutte å røyke..

men nå må/skal jeg

Er gravid, 35, og ble røykfri i uke 5. Har vært røyker siden 14 års alderen, og aldri klart å slutte før. Bare bestemte meg. Nå er det slutt.

Lett, nei!! Verdt det, JA!!

Lønner seg å se litt på trash tv noen ganger. Fulgte noen at teknikkene til Paul McKenna - og de virket!!

Har nå været totalt røykfri - ikke så mye som en ørliten sprekk i 14 uker. Så det går ann.

Stress ned, og finn ut hvorfor DU vil slutte, jo mer du stresser rundt det å slutte, jo værre er det.

Vurder evt. kurs, hypnose eller noe annet som kan berolige deg, og få deg til å slutte i det tempoet som passer for deg.

Du skal ikke slutte å røyke, du skal bli en ikke-røyker, det er forskjellen. Og tro meg - en stor forskjell. Det mentale er alfa og omega.

Lykke til!!

Når JEG - århundres røyker klarte det, klarer du

Hei,

Takk for alle svar, både negative og positive:-)

JA jeg skal slutte å røyke....og har også satt 1. oktober som første helt røykfrie dag!

Forresten så har jeg trappet ned veldig og VET det skal gå bra denne gangen. Er utrolig hyklersk i og med at jeg er forsiktig med alt annet, spiser ikke spekemat osv. Flaut!

Annonse

Så flott at du også har satt 1.okrober som din første røykfrie dag..

Vi får ønske hverandre lykke til, og tenke at vi ikke skal slutte å røyke, men å bli en ikke røyker..

Jeg har også trappet mye ned, tror det skal bli tøft å kutte helt, men nå vil jeg klare dette jeg også..

Har røykt i 25 år nå, å det får holde..

Uff, blir fluat hvis ikke..

Snakkes?

67 mod

Er det ikke utrolig hvor lett det er å dømme andre? Jeg har røyket 20 om dagen i en del år nå, og da jeg oppdaget at jeg var gravid skjønte jeg selvsagt at jeg måtte slutte. Og jeg har klart det....og er stolt over det! Men, jeg kjenner at det er tøft til tider, og savner både et glass vin og en røk på en lørdagskveld...jeg vil ikke sitte å dømme deg som sliter med å slutte, jeg synes du er supertøff som faktisk jobber hardt med det! Jeg er overbevist at du klarer det, lykke til:-) Kun 4 dager igjen til du er røkfri..hehe...

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...