Gå til innhold

April: Rolig helg her inne = travel helg der "ute"?

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere? Gjort masse spennende siden det har vært så rolig her inne?

Her har vi vært i Bergen på besøk hos venninne, ekskollega og så har Øyvind vært på liftkurs. Fytti katta så glad jeg er jeg ikke bor i Bergen lenger. Uheldige opplevelser med rushtrafikk der ja! Alt tar minst en halv time lenger enn beregnet, noen ganger opp mot en time ekstra. Og det blir det skriking i baksetet av. Grrr! Men ellers fint - mye fint (varmt) vær.

Har drevet litt aktiv babypåvirkning på gubben til venninne. Hun er nemlig KJEMPEbabyklar, mens han er mer typisk mann (må få bygget ferdig hus (som forresten tar årevis, og de er ikke i gang med selve byggingen enda, jobbe litt mer osv osv). Dessuten er han nok litt avskremt av diverse andre foreldre (som ikke kan prate om annet enn babyting) og unger (som griner, griner, griner og griner og for all del ikke sover). Så vi har vært der og vært normale voksne som kan prate om alt mulig, og attpåtil sovnet Matilde før klokka var halv åtte på kvelden til tross for at det var første natt på nytt sted, og uten hjemmeluktende dyne, pute og bamser (for det ruklet glemte vi og måtte sporenstreks på SparKjøp da vi kom frem for å kjøpe nytt). Tror de var imponert. Dessuten tok hun (Matilde) ikke frem verken trass eller sutreansikt i løpet av det døgnet vi bodde hos dem - yey! Satser på at venninne og jeg får baby samme år (håper i alle fall, hehe).

Og så har vi fått gjort masse i ferien. Revet alt interiøret i et soverom (glattcella som vi bruker som gjesterom, hehe, jfr innlegg tidligere) - innebygd skap, tapet, gamle sponplater. Satt opp litt ny isolasjon og rør til nytt elektrisk til det rommet, og nye takplater. Klar for gips og sparkel nå, og nytt gulv.

Utendørs har vi fått klippet alle 3 hekkene våre, skamklipt en jasmin og klematis, ryddet ugress under terrassen og sådd litt ny plen der det plutselig viste seg bar jord under ex-hekker. Fikk plutselig 5 ekstra kvm hage der vi fjernet busker! Med andre ord; godt fornøyd med innsats i ferien.

Og dere?

Fortsetter under...

Her har det også värt en helg som men har fått gjort en hel masse. På fredag jobbet jeg til kl 20.30 så den dagen ble det ikke gjort så mye.

På Lördag fikk jeg vasket ned hele huset, pakket bort hagemöblene, sovet litt på dagen, Storhandlet og på kvelden kom min pappa med familien ned på besök.

På söndag gjorde vi Ikea utrygg hehe.Vi var å handlet å spiste litt der.Var litt andre steder å handlet og tittet litt. På ettermiddagen når de hadde reist slappet jeg av i sopffan en stund, måtte jo puste ut litt.För vi gikk å stemte i valget som var her i går. Ellers har jeg gått rundt å puslett litt her hjemme med småsaker som skulle ha värt gjort lenge.

Så helgen har värt ganske bra.

Vi har vært og besøkt min tante og familien hennes siden onsdag. Vi har ikke gjort så mye, slappet av og kost oss. Snuppa og lillegutten hennes på 9 mnd gikk veldig fint ilag. Brydde seg ikke så veldig med å plage hverandre..hehe.. Var litt redd han skulle få gjennomgå... Fikk klippet plenene våre i går før regnet slo til, og så sovna jeg klokka seks. Var oppe fra halv åtte til drøye ni, da kapitulerte jeg på nytt.. -Sånn kan det gå..hehe..slitsomt å være på tur...

Jeg var til bryllup lørdag - heldigvis! Hadde vært redd for at jeg ikke skulle nå det da jeg har termin i morgen, og jeg ville virkelig gjerne med til brylluppet. Så igår var jeg bare trøtt - vi kom jo hjem ganske sent. Men nå er jeg alstå også klar til lillebror, så jeg sitter og drikker schweppes grape, for det har jeg hørt skal virke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...