Gå til innhold

UVI?? Noen som har litt peiling innen det omr..


ks23 med William og Lucas

Anbefalte innlegg

Har hatt urinveiinfeksjon en del ganger nå.... To ganger etter at jeg har blitt gravid.. Fått to pencelin kurer uten hell...Har nå min tredje men legen min vil ikke gi meg flere på tanke med fosteret.. Har nå også vondt i sidene og er redd for og få nyrebekkenbetennelse;( Vil ikke at noe skal skje med verken meg eller fosterne... Har bare fått beskjed om og drikke rikelig med veske og ta tranebærtabletter.. Men er redd om dette blir værre enn det er nå, og det kan skje noe med meg eller foster...??? Håper på svar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forstår at det kan virke frustrerende.. jeg har en fortid med MYE uvi, og jeg tok ofte knekken på det ved å sitte under dyna hele tiden med ullsokker på. Drikke MASSE appelsinjuice og tranebærkapsler... varme bad, dusj synes jeg også hjelper.. lykke til og god bedring. Har du forresten fått samme medisin alle gangene? Hva har du fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei fikk trimoteprim på sykehuset og synfase av legen min...Men det kommer jo tilbake uansett.. uff blir slitenm av dette jeg... Kjenner det liksom presser helt nederst i ryggen.. Men trur du det er farlig for fosteret da?? Lest at mange får det..under graviditet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke uvi er farlig for fosteret.. det er verre for deg.. Man bør være obs under graviditet fordi det er mange som ikke oppdager at de har uvi. Jeg gjorde ikke det sist jeg var gravid, og fikk nyrebekkenbetennelse.. fikk celexid da og ble kvitt det med en gang! Vet du om de har sjekket for gbs? Vet tilbakevendende uvi kan være et tegn på det... Vil ikke skremme deg, vi bare at du skal være obs på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synfase? Er ikke det p-piller da?

Kanskje de bør sjekke om du har blitt resistent mot en type antibiotika. Det kan de finne ut ved å ta blodprøver.

Ellers tror jeg du bør satse på forebyggende tiltak, som hun over her nevner. Husk å tisse etter sex hvis han har hatt utløsning inne i deg!

 

Ellers kan det være lurt å sjekke om du virkelig har uvi nå, og om det kan være fare for nyrebekkenbetennelse. Dette kan en få lettere i svangerskap, men tror egentlig ikke det er noe særlig farlig før lenger ute i graviditeten. Men du skal jo selvsagt ikke gå og være syk, det er ikke bra for hverken deg eller spiren.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er gbs?? Håper da legen min har sjekket ut det i og med at han vet at jeg har dette ofte og er mye plaget med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he he jo sorry..Mente selexid!! Uff håper ikke jeg vil ha dette mye under svangerskapet... Hadde vært godt med ett varmt bad nå ja men får vel nøye meg med dusjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki...Men har nå vært inne på sykehus tidligere i svangerskapet pga elveblest og uvi.. De ville vel sett det da... Pluss at legen min sendte det inn til dyrkning.. Men fikk bare beskjed nå om og drikke mye og ta c. vitaminer... Men kan jo nevene det neste gang jeg er der.. Uff ble litt redd jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis han har sendt det inn til dyrkning regner jeg med at du ville fått beskjed om det :) Sikkert ingenting å bekymre seg over! Håper du bli bra! Go bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og alltid vært mye plaget med uiv. Har fått som råd fra jordmor ikke drikke så mye apelsin juice, da den faktisk innholder mye sukker, og sukker liker jo bakteriene veldig godt. Ta heller rant vann å tilsett sitron eller lime. Det er vedlig godt og;) og ta tranbærtablettene. tiss rett etter sex. Vær forsiktig med såpe når du vasker deg nedentil, bruk eventuelt slik spesialsåpe eller bare vann. Så bør vi vel unngå mye sukker generelt i kosten...

 

JM sa og at de var veldig påpasslige med uvi og at dersom jeg skulle kjenne den minste antydning måtte jeg gå innom legen med en urinprøve. Og dette gjalt særlig oss som var mye plaget av det fra før. uiv kunne føre til at fødselen startet, så det kunne være litt skummelt, men er nok ikke så ofte det skjer, men de passer vel på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...