Gå til innhold

Hvordan merkes det når man har økedager ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

økedøgn merker du som oftest på at baby vil ha pupp oftere enn vanlig, slik vil jo også melkemengden din økes.

Er det lenge siden du fødte? Du kan ha mye melk fordet om puppene føles slappere. Den verste hevelsen i brystene går ned en stund etter fødsel.

Fødte 30 august, så 17 dager siden, har ikke melkepress lengre, og er derfor redd det har minsket. Og idag når jeg pumpet kom det mindre enn det har pleid, mens i natt var det masse melk ! Huff stresser alt for mye med dette vet jeg, men man blir jo helt "stresset" av alle tankene rundt amming - iallefall jeg !!! :(

Jeg har aldri opplevd å ha melkepress/spreng selv, men det sies at etter en stund så skal melken stabilisere seg. Det er ikke meningen å gå rundt å ha spreng hele tiden..

Bare pass på å amm så mye som mulig dersom du tror du har lite. Ta med deg baby, noe å drikke og kryp til køys og bli der. Amm så ofte som mulig, og sov når babyen sover..

Tro meg... det hjelper ikke å stresse med amming, først når jeg slappet av, og bestemte meg for at dette fixer jeg (samtidig med homeopatisk behandling, som jeg har beskrevet i et annet innlegg) fikk jeg det til (jeg måtte gi mme fordi hun ikke fikk mat av meg. Dag 4 fikk jeg bare ut 7 ml når jeg ammet, og da skulle det være 40 ml...)

Skjønner at du er stresset pga den hersens hs di, men hun kan ikke tvinge deg til å gi opp ammingen! Har du forresten ringt ammehjelper?

Lurer på hvordan du kan vite at du har mindre melk i dag enn i går? Veier du Vesla etter hvert måltid? Pumping kan du nemlig ikke stole på når det gjelder å vite hvor mye melk du har. Du kan ha i bøtter og spann, men det trenger ikke å komme når du pumper likevel. Dessuten kan det "føles" som om du har mindre melk når den første Dolly Parton - looken gir seg, eller om du ikke merker når utdrivingsrefleksen slår inn lenger. (det kan gjøre vondt eller være ubehagelig helt i begynnelsen, men så gir det seg ganske plutselig)

Pupper skulle kommet med målestreker og bruksanvisning ... ;-)

Hvis du veier Vesla i morgen og veier henne igjen om noen dager, så ser du om du har melk eller ikke. Det er ikke rare skvetten som så nye mennesker skal ha å drikke, jeg tipper du har nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...