Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere deres 3 måneders baby? Trenger hjelp også fra mer erfarne ammere!

Anbefalte innlegg

Begynner å bli sliten og lei! Jeg ammer ca. annenhver time, og da fra begge bryst. Sliter med å få han til å amme sjeldnere. Han sovner ofte ved puppen og jeg må jobbe med å holde han våken og spise effektivt. Det er slitsomt å holde på sånn, noen ganger gir jeg bare opp og lar han sove litt der...får ikke gjort stort annet enn å amme føles det som. Bør nevnes at han sover lite sammenhengende om dagen.

Tips for å komme ut av dette mønsteret mottas med takk!

Fortsetter under...

min frøken er 12 uker i dag, og vi ammer ca 2 timers mellomrom.. noen ganger går det bare 1,5 time... dette har blitt hverdagen min, så er vant til det, men skulle ønske hun kunne drøye måltidene til tre timer mellom hvert... slik hun gjør på natta...

Min gutt har spist ofte hele tida egentlig. Nå ved 3,5 mnd er vi på ca 2 t mellom måltider, 3 på natta. Slitsomt, ja. Blir ganske trøtt, men er redd for at han bare er sånn.

Vi gikk fra 45-60 min til ca 2-2,5 time når snuppa var 9 uker.

Nå er hun 7 mnd. får grøt 2 ganger daglig og middag og ammer ved siden av.

Det går sjeldent mer enn 2,5 time mellom måltidene fortsatt.

Og ja jeg begynner å gå lei all matinegen, kunne ønske at det kunne gå fast 3 timer mellom, men da har jeg vel i grunnen skjønt at jeg må bytte ut mm med mme som metter mer og det er ikke aktuelt enda.

Dette er jo ikke akkurat noe tips til hvordan du skal komme ut av dette mønsteret - men jeg vil bare si at vi har det akkurat likt. Har en gutt på 3,5 mnd som også ammes ca annenhver time.

Jeg fikk som tips fra helsestasjonen at jeg skulle forsøke å gå en fast trilletur hver dag for å få han til å sove en litt lengre hvil hver dag. Dessverre har ikke dette hjulpet meg... det var veldig effektivt i noen uker, men nå nekter han plent å sove i vogna si. Men kanskje det kan hjelpe deg? Sover han i vogna hvis du går tur?

Annonse

Jeg må bare skriver under her..

Om nettene går det lenger tid, 5-6 timer, men ellers er det hver 2-3 time mellom måltidene. Da får hun grøt morgen og kveld - 7 mnd...

Ammingen er slitsom på en måte og koselig på en annen. Men jeg sverger heller til å fortsette å "slite" med den som mange sier: driver du med det enda.... og ja, det gjør jeg. Er vel ikke noe lettere med mme, bortsett fra at det kan gå lenger tid mellom måltidene.

Jeg tenker som så at det er bare en bitteliten brøkdel av mitt liv, som gjør så godt for snuppa mi, gjerne resten av hennes liv.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...