Gå til innhold

hjemmeværende og gravid igjen

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som kan hjelpe meg med dette:jeg er nygravid med barn nr 5,jobber hver 3dje helg på sykehuset og har dagpenger..Er kjempefrustrert for hvordan uttelling vil jeg få??gir dagpenger grunnlag for fødselspenger?hvor stor prosent i tilfelle?og vil jeg få det samme som jeg gjør nå i forhold til helgestillingen min??Jeg trenger sårt svar for dette gnager meg døgnet rundt..Jeg er hjelpepleier.Ettersom tvillingene på 1år og 8mnd ikke er kommet inn på barnehage må jeg gå hjemme og tanken på å være gravid og kanskje ikke ha noe grunnlag legger en stor demper..Jeg er nemmelig superbekymret når d gjelder økonomi og må ha full kontroll..Takk på forhånd

Fortsetter under...

Hvis man tjener mindre enn engangstønad så får du engangstønad.. Man skal iallfall ikke tape på det, det fikk jeg beskjed om på trygdekontoret ..:-) Jeg går selv på dagpenger, og for meg lønner det seg å søke om fødselspenger i og med at det blir mer enn engangsstønad..:)

Lykke til !

Jeg har det akkurat slik som deg!

Jeg var arbeidsledig,fikk dagpenger og ble gravid. Fikk sykemelding som gjør at jeg fortsatt har skattbarinntekt og derfor fyller kravene til Nå ble jeg gravid igjen gitt,og er så frekk at jeg har fått meg en sykemelding nå etter første fødelspermisjon er slutt (babyen våres er ni måneder nå )

Nå regner jeg med at jeg får gå på det siden jeg allerede har fått bekkenløsning tidlig i svangerskapet, hvis ikke får jeg gå over på dagpengene igjen. Det er en sikkerhet ihvertfall.

Synest ofte det er litt urettferdig at det er kun alenemødre som får ekstra støtte. Det er mange familier som sliter vel så det selv om de er to.. men men.. det er jo en helt annen diskusjon. Vil ikke ha noe krangling om det men er man fattig så er man ekstra fattig.

Heldigvis har vi ordnet økonomi men synest det virker helt forferdelig at familier skal slite i en tid som skal være den beste i livet når en får baby.Jeg grudde meg en del til første mann for jeg var redd vi ikke skulle ha råd til ha en baby rett og slett. Heldigvis ordnet det seg og samboeren min fikk en fast god jobb rett før vi fikk babyen. Før hadde han kun vikariat..så det kom som bestillt.

Håper det ordner seg for dere..i og med dere har dagpenger så gjør det nok det :)

Ha en god helg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...