MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 ... jeg har visstnok ikke yin og yang i balanse. Jeg stresser alt for mye mener han, og det er helt sant. Dette med barnløsheten og at de ikke finner noen forklaring på det, tærer veldig på. Og etterhvert som ukene har gått og jeg går til akupunktør, føler jeg kanskje at jeg stesser mer? Jeg fokuserer så mye på å stresse ned, at pulsen går sky high. Føler nesten at jeg har blitt mer nervøs (nervete) av prøvingen. I tillegg har jeg mye stress med familien, og det gjør at jeg til tider kan bli litt urolig. Jeg haaaater når folk ber meg roe ned og avstresse, for da vil barnet komme. Jeg vet at jeg kanskje aldri kan roe helt ned. Kan ikke jeg få barn jeg da? Kvinner med store nerveproblemer blir jo gravide jo! Jeg har ikke tidligere trodd på at stress virker som prevensjon mot graviditet, men jeg blir samtidig redd for at akupunktøren har rett. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, bare å skrive ned hjelper på. Kanskje jeg skal benytte anledningen til å spørre om det er andre urolige sjeler der ute. Jeg mener, stort sett er alt som normalt, men av og til kan det skylle over meg bølger av en slags usikkerhet, frykt. Frykt for at jeg ikke skal få barn, frykt for at familien min ikke skal klare seg osv.. Jeg føler meg ikke gal altså:-) Bare litt urolig til tider. Men så går det fort over igjen. Akupunktøren min mener dette da kan være grunnen. Har han noe i det? klem
susse Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Du er nok ikke den eneste som er redd for at vi aldri skal klare å få egne barn. Jeg kan i hvertfall skrive under på det. At noe skal skje med dem man er aller mest glad i er også naturlig. Og husk at det er vitenskapelig bevist at stress ikke har noe med ufrivillig barnløshet. Klem
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Jeg var også redd for at jeg stresset på meg barnløshet, men etter å ha beg. med prøverør har vi funnet ut at eggene mine ser "rare" ut (har noen uforklarlige hvite flekker), så nå vet jeg at jeg ikke er gal - bare lite fruktbar *sukk* Har du barn fra før? Hvis du har det kan jo stresset være en forklaring på hvorfor det ikke klaffer nå, men det kan sikkert akupunktur hjelpe deg med:-) Hilsen
74skytte Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Dette er helt sprøtt, men skulle tro det var meg som har skrevet innlegget. Akupunktur dama jeg går til har også sagt at min ustabile syklus er pga stress. Og jeg vet ikke hvordan jeg kan stresse ned. Jeg gjør jo bare ting jeg har veldig lyst til, men er nok enig at jeg stresser litt mye. Skal få med meg alt. Har begynt å si nei til noe nå. Forhåpentligvis klaffer det for oss stressere også en dag. :-)
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 17. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2006 Takk for svar jenter, ikke lett å bli klok på alle disse forståsegpåerne. Jeg tror EGENTLIG ikke på dette med yin og yang (ikke i samme grad som akupunktørene i hvert fall), men kan jo ikke hjelpe for å tenke over det han sier. *grublegruble*:-) Vi har vært gjennom alle tester de vil tilby, og alle ser fine ut. Har ikke tatt blodprøver da (fjernt nok), men sædprøver og hcg. Jeg har ikke barn fra før, nei. Dessverre. Skal i gang med ivf i november (forhåpentligivs), og det gleder jeg meg til. Stresset jeg føler er mer som en urolig følelse som kommer og går. Jeg er ikke sikker på hva det skyldes, men regner med at prøvingen ikke hjelper på i hvertfall. Og som 74skytte skriver; jeg må få med meg alt!" er nok meg også. Kanskje det er tingen, la noe gå meg hus forbi.. men da får jeg så masse tid til å filosofere over vår barnløshet og hva som kan gjøres. Ikke bra det heller:-)) Vel vel.. vi lykkes jo alle til slutt. Det er jeg sikker på.
Dingeling Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Hei.. jeg gikk til akupunktur og fikk da en nål i hodet som skulle hjelpe meg å stresse ned og den virket faktisk. holdt nesten på å sovne under middagslaginga.. så nå er jeg gravid i uke 20 og mener at d var akuen som hjalp til i prosessen..vi prøvde i nesten 2 år før d klaffet og hadde en sa i mellomtiden.. Lykke til men vær tålmodig ..selv om jeg vet at d er kjempevanskelig..
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 17. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2006 Hei Dingeling, takk for svar! Så herlig å høre om mennesker som lykkes etter flere år. Ja, jeg skal være tålmodig. Kanskje jeg skal be han sette ei nål i hodet mitt på torsdag da:-) Alt skal være prøvd!!:-) Gikk du lenge til akupunktør?
tjorven 1 Skrevet 19. september 2006 #8 Skrevet 19. september 2006 Jeg er akupunnktør, og sliter... he he hører vel ikke sammen sånn sett, men jeg har fått hjelp av aku jeg, men sliter også med et vanvittig indre stress til tider, nå bruker jeg ikke akupunktur enda etter at det gikk falt forrige gang (svangerskapsavbrudd pga alvorlig kromosonfeil i uke 26, 5 juli i år) Har ikke fått mensne enda og vil gi kroppen en sjange til å fikse det selv først. MEN det er veldig lett å si at stress er årsaken, ofte tror jeg fakisk det, i allefall dette indre stresset vi prøvvere sliter med til tider, hav man gjør med det??? Pusteøvleser og roende nåler funker på flere om det ikke er så mye galt, men beskjed om ikke å stresse vet jeg ikke funker på meg selv i allefall... Men jeg kjenner meg litt igjen da. Hvis du blir stresset av aku dropp det eller finn en annen akupunktør, Men poenget er at jeg selv har blitt gravid både med og uten akupunktur, og den gangen jeg fikk hjelp av aku var det bare en liten ubalsne som ga utlag i alt for varmt bekken område, ingen egg ville klamre seg fast der, det samme gjelder om du er for kald er ikke lett å bo sette seg der heller. Sett både mannen din og deg selv på zink, anbefaler dia zink og c-vitamin fra mezina i pulver form, gjerne dobbel dose av begge til begge to..
Gjest Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 det er så mye som pågår i fagligekretser.. en ting er sikker at en mann alene, har neppe en bred og tung forskning som kan fastslå at det er slik ting henger sammen. Derimot kan han ha gjort seg fler erfaringer...hvor han da konkluderer med at dette er en mulig forklaring. Jeg tenker at denne akpunktøren muligens har ordlagt seg litt feil. dessuten er det vel ganske lett å si til kvinner i en sårbar periode i sitt liv...at de ikke må stress. Hvorvidt stress hormoner virker inn på det som angår å ikke bli gravid- vet ikke jeg. Malimali- ønsker deg lykke til!!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå