Gå til innhold

Over en time uten spark:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier vanligvis klage sånn over at det er så mye liv... men sov middag og nå har jeg ikke kjent noe etter det. Har drukket to glass med vann med isbiter og beveget meg det jeg klarer - men nope... Hvordan skal jeg klare å vekke henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søt saft med isbiter vekka det lille nurket mitt i går kveld. Var litt bekymret over lite liv i går. Tror at de har hvilestunder sånn innimellom.. Men når man er vant til masse liv blir man litt bekymret når det plutselig er stopp for en periode. hun sover sikkert bare litt..

Skrevet

dytt litt på ungen da vel?? vekker den da, funker i allefall her.. eller så kan du jo drikke ett glass cola

Skrevet

Nå drikker jeg cola med isbiter og dytter og dytter.... hjelp!

Skrevet

Er det så unormalt at babyen ikke rører på seg i perioder, en time er jo ingenting? Den sover også må huske...

Jordmor sier at du skal kjenne spark hver dag etter en viss uke, men ikke bånn gass hele tiden vel...

Jeg tror du bare skal slappe av altså, helt normalt med at babyen har en viss dagsrytme, der den sover og er rolig til tider. Og er du urolig, ja så drikk noe søtt, og dytt litt på magen. Ellers så ringer du føden for å få en sjekk.

Skrevet

Oj, der ja - hun flytta seg, men er forholdsvis lite aktiv... Jøss så redd det går an å bli!! Allerede sett for meg at jeg føder et blått barn:-(

Men nå er det bittelitt liv. Hun har vel fått sin egen rytme. Tenk så redd vil blir etter de er født også. Sukk... Takk for gode råd!

Skrevet

Nå synes jeg ikke at en time er veldig lenge men er du bekymret så ringer du til føden! De sjekker deg om du er engstlig! Det gjorde de i hvertfall hos meg. Og i bilen på vei TIL sykehuset begynte den lille å sparke...

Kan jo hende at babyen er veldig trøtt og sover dypt!:)

Skrevet

Jeg jeg har også hørt det, men dette barnet har vært veldig aktiv siden jeg kjente første spark i uke 12. Veldig aktiv, med spark heeeele tiden. I tillegg har jeg mistet for to år siden. Derfor er jeg så redd.

Skrevet

Da synes jeg du skal ringe til føden bare for å få roet deg ned!! Kan jo hende du er så anspent og den lille merker det og ikke vil sparke nå....;)

Skrevet

du kan jo også sette på noe musikk.. kansje det får fart på ungen??

Skrevet

Og hvordan går det nå? har du kjent noe??

Skrevet

Ja, takk alle sammen! Her er det masse liv og spark igjen! PUH!!!

Skrevet

Det var godt å høre da!! ikke noe gøy å være redd! men tror du skal ta det helt med ro om du ikke kjenner spark og bevegelse hver time... den lille skal jo vokse mye og trenger å vile seg masse også! da er det jo deilig å ligge inni en sånn fin krybbe og bare sove og nyte mammas gjevne puls;-) Tenk at du skal kjenne bevegelse flere ganger om dagen... men her hos meg kan det være flere timer uten bevegelse... og da sover hun nok godt kan jeg tenke meg! lykke til videre i svangerskapet!

Skrevet

Fint at h*n livna til igjen.

1 time er jo ikke så mye, men samtidig kjenner man jo sitt eget barn best. Noen er aktive hele døgnet, andre merker man knapt, så det som er viktig er jo å være obs på endringer i din egen babys bevegelsesmønster, ikke sammenligne med andre.

Selv er jeg nok også mer obs på stille perioder denne gang enn med de 2 forrige. De var sånne rolige krabater, så jeg brydde meg ikke så mye om hvor ofte jeg kjente noe til dem, jeg var vant til at de ikke gjorde stort vesen av seg.

Denne krabaten har noen dager der maskineriet konstant er slått på, andre der det virker som om knappen er slått av. Noe sikkert søvnmønster/aktivitetsmønster har jeg ikke merket meg ennå, men jeg synes junior er blitt noe roligere og har lengre søvnperioder nå, ettersom tiden går. Godt er jo det, også, for det er ikke alltid like lett å slappe av eller konsentrere seg når det spreller som verst nedi magen. Heldigvis er nurket såpass aktivt med jevne mellomrom, så jeg slipper stort sett å bekymre meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...