Gå til innhold

Er ikke MA relativt sjelden i forhold til SA?


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Skal til legen i morgen og håper han tar ul på meg. Har en følelse jeg ikke hadde sist om at alt ikke er som det skal....

 

Er rett og slett litt nervøs...

 

Mener jeg har hørt at MA er relativt sjelden, og at de fleste mister i SA, noen som vet om dette stemmer?

 

Rose 10+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Missed Abortion er kun 17 % av alle aborter lærer vi på skolen. Det er en liten betryggelse hvertfall, for de som ikke blør.

Vet du, jeg å er andregangs-fødende og har ofte følelsen av at noe ikke er bra! slik hadde jeg det ikke forrige gang, og det er så rart, for jeg har jo sett hjertet banke å alt sånn... Vi er rare ;)

Lykke til imorgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA= Missed Abortion. Fosteret dør i magen og støtes ikke ut som normalt. Ingen tegn på at det har gått galt annet enn at graviditets-tegnene forsvinner etter noen dager eller unmiddelbart. Må IKKE blndes med at tegnene ofte forsvinner ved 11-12 uker uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, og jeg er jo snart 11 uker, så er vel normalt at symptomene forsvinner litt..:-)) er godt med litt betryggende ord..:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror en del SAer begynner som MA. har to venninner som har mistet i såkalt SA, dvs. de begynte å blø ut det døde forsteret på egen hånd, men ikke begge tilfellene hadde fosteret vært dødt i noen uker (dvs. en MA).

 

Så lenge en ikke blør får en håpe det går bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så rart at de (vi) som allerede har barn tenker mer på å miste.. jeg vet mer hva jeg går til denne gangen, og er mer obs på at noe kan gå galt. Vet hva det er jeg mister.. men så er vi jo alle forskjellige.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge man ikke blør går det nok bra, da er det lite odds for at noe skjer. til og med når man blør går det også ofte helt fint :)

Pga at HcG er på topp rundt uke 10 og går naturlig nedover etter det vanlig å miste mange symptomer en uke eller to etter det, ogd et er ikke tegn på at noe er galt :)

MA og SA etter uke 10 er også veldig uvanlig og skjer heldigvis sjeldent!

Hvis det er noen trøst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...