Gå til innhold

Flere som jobber i helsevesnet?


Mamma&LilleKrølle

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg jobber på sykehjem, en avdeling der vi for tiden har endel pasienter som er veldig tunge. Så jeg er med på ganske mange tunge løft i løpet av en dag..

 

Jeg er bare 5+4 eller noe sånt, så jeg vil ikke si at jeg er gravid enda. Men vet ikke hvordan jeg skal komme meg unna det tunge arbeidet..

 

Jeg vet jeg tenkte mye på dette da jeg gikk gravid sist, var redd. Og da mista jeg.. Men den gang fortalte jeg det rundt uke 8, og det var ganske praktisk i forhold til jobben..

 

Hva gjør dere? sier det tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville vurdert å fortelle det, dumt å risikere helsen på de tyngste løftene...

Jeg er sykepleier, og har heldigvis ikke altfor mye tungt arbeid der jeg jobber nå. Men jeg måtte si det nå (uke 11) pga at jeg er trøtt og kvalm. Jeg synes det var deilig å få sagt det! Og alle hadde en anelse om det likevel... ;0)

 

Det er jo i din arbeidsgivers interesse å få deg bort fra de tyngste oppgavene, slik at de får beholde deg i jobben lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slik tenker jeg og.. Men det er det at jeg er så tidlig i graviditeten enda.. Mista sist, så plana var jo å holde det "hemmelig" til jeg hvertfall nærma meg 12 uker.. Men vi får se etterhvert hva som er det beste for meg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bhg jeg har har en del tunge løft der også men nå vet de at jeg er gravide.Så nå får jeg ikke løfte så mye på de tunge barna.Men er kun 8+3 nå og tar livet med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er sykepleier på sykehus jeg. I perioder er det tungt, men har jo lært forflytningsteknikk, prøver å ikke løfte i det hele tatt - der det er mulig å unngå :) Jeg har lest at det ikke er før i slutten av svangeskapet (husker ikke eksakt når) at det er farlig å løfte tungt. Spiren vår ligger godt gravd ned i livmorveggen nå. JEg er mer bekymret for at jeg stresser for mye jeg, om det ikke er tunge løft, så er det masse å gjøre for det.

 

Jeg skal prøve å vente til uke 12 med å fortelle det, hvis det går. Kvalmen og trøtheten blir nesten bare verre og verre her..

 

Lykke til!

 

 

7+2 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg jobber også i helsevesnet ambulanse, løfter hver dag, det er ikke farlig å løte så lenge man løfter rett. Det som ofte skjer når man får mage, er at man løfter feil og får derfor ondt i ryggen.

 

Det er mangen kvinnelige ambulansesjåfører som har vært gravid, og det har gått bra med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...